Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Największy wzrost sprzedaży odnotowano w małych firmach, nawet rzędu 100%, spadek sprzedaży odnotowano w dużych firmach, u ponad 50% firm. Ponadto, należy zauważyć, że pomimo napływu nowych graczy na rynku, niektóre firmy oferujące kolektory bankrutują. Przeszkodą dla wielu firm, sygnalizowaną m.in. przez członków Panelu Słonecznego, jest brak w Polsce akredytowanego laboratorium badawczego kolektorów słonecznych. Badania i ew. certyfikacja zagranicą, w tym uzyskanie znaku Solar Keymark, są kosztowne i czasochłonne (koszt badania w zagranicznym laboratorium - 4,2 tys. do 10 tys. euro, w Polsce 8 tys. zł, do tego dochodzi koszt uzyskania znaku w jednostce certyfikującej).
Od połowy ub. roku dla osób fizycznych dostępny jest program NFOŚiGW. Dotychczasowy wkład programu to ponad 10%, ale jego zaletą jest dłuższa, niejednorazowa perspektywa oraz zwracanie uwagi na jakość certyfikowanych urządzeń i w pewnym zakresie także końcową wydajność instalacji. Autorzy podkreślają jednak, że jest tu jeszcze miejsce na poprawę, choćby przez lepsze przygotowanie beneficjentów programu.
Pełny raport, wraz z prezentacją rynku UE oraz systemu wsparcia i innowacji technologicznych 2010/2011, zaprezentowany będzie na IV Forum Przemysłu Energetyki Słonecznej, 31 maja, w Warszawie, którego organizatorem jest Instytut Energetyki Odnawialnej.
KONTAKT:
Aneta Więcka
e-mail: awiecka@ieo.pl
tel. (22) 825 45 52 wew 107
http://www.ieo.pl
Źródło informacji: Instytut Energetyki Odnawialnej
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 09.05.2011, 12:00 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |