Newsletter

Zlecone: Smerfne lato w McDoland's

29.07.2011, 19:32aktualizacja: 29.07.2011, 19:32

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Nowy międzynarodowy program Happy Meal ma na celu zachęcić dzieci i ich rodziny do "bycia przyjaciółmi Ziemi" oraz uświadomić im, jaki znakomity smak mają warzywa i owoce.

OAK BROOKS, Illinois, 29 lipca 2011 r. /PRNewswire/ - McDonald's zachęca dzieci oraz ich rodziny na całym świecie, aby wraz z rozpoczęciem promocji zestawów Happy Meal The Smurfs(R) tego lata, były smerfowo niebieskie. Aby uczcić dzisiejszą premierę filmu "Smerfy", długo oczekiwanej komedii rodzinnej w 3D wyprodukowanej przez Columbia Pictures i Sony Pictures Animation, międzynarodowy program Happy Meal, podkreśla znaczenie troski o środowisko i bliskość rodzin. Realizacja Happy Meal w restauracji McDonald's, oparta na wspaniałym smaku warzyw i owoców została rozpoczęta w krajach Ameryki Łacińskiej 14 lipca, dziś w Ameryce Północnej, a następnie będzie rozciągać swój zasięg na cały świat, aż do listopada.

"Dobre samopoczucie dzieci jest jednym z najważniejszych aspektów, w jakim McDonald's chce mieć udział - mówi Kevin Newell, wiceprezes wykonawczy i główny specjalista ds. marki na świecie firmy McDonald's. - Zestaw Happy Meal The Smurfs zapewnia wybór produktów doskonałej jakości, absorbujących zabawki dla dzieci, które dodatkowo wzmacnia przekaz o znaczeniu środowiska naturalnego".

"Dzięki współpracy z McDonald's, stworzyliśmy fantastyczny, pełen dobrej zabawy i absolutnie niepowtarzalny program, który pozwala milionom ludzi na całym świecie przenieść się w magiczny świat smerfów - mówi George Leon, wiceprezes wykonawczy Sony Pictures Consumer Marketing. - Nasza współpraca stanowi tylko jeden z przykładów, jak dwie popularne marki mogą zaangażować do działania dzieci i ich rodziny za pomocą nowych metod, które zawracają uwagę na istotne kwestie".

"Smerfy" w McDonald's na całym świecie

Smerfy, choć są malutkie (nie mierzą więcej niż 3 jabłka), są tak bardzo znanymi niebieskimi stworkami, że pomagają firmie McDonald's dokonać czegoś wielkiego w ponad 100 krajach na całym świecie. Klienci McDonald's będą mogli obejrzeć specjalnie stworzoną na tą okazję, animowaną komputerowo, ogólnoświatową reklamę telewizyjną odtwarzaną na żywo; elektroniczne wyświetlacze i opakowania ze smerfami w restauracjach; pojawiać się będą aktualizacje na Facebooku i Twitterze. Ogólnoświatowa promocja zestawu Happy Meal będzie również możliwa dzięki interaktywnej, internetowej aplikacji dla dzieci stworzonej przez McDonald's - Stage M (http://fun.mcdonalds.com/stagem/index.html). Pełna atrakcji strona została wzbogacona o postacie smerfów, które zachęcają dzieci do zostania przyjaciółmi Ziemi. W nowym teledysku, w którym występują smerfy, dzieci znajdą kolorowe animacje oraz sympatyczne melodie, mające na celu zwrócenia ich uwagi na środowisko poprzez zabawę. Wśród aplikacji internetowych, można również znaleźć przeznaczone dla dzieci opcje oraz gry nastawione na ukazywanie problemów i znaczenia środowiska, jak również aplikacje rzeczywistości rozszerzonej, umożliwiające rodzicom i dzieciom bycie przez chwilę smerfami.

Przykłady rozszerzenia programu innowacyjnego:

- Ameryka Północna: restauracje McDonald's w Ameryce Północnej połączyły siły z organizacją o charakterze niezarobkowym - Keep America Beautiful (KAB), aby zaprosić dzieci do programu "Smurf the Earth" poprzez wybór Apple Dipper (przekąska z jabłek dostępna w restauracjach McDonald's) w zestawach Happy Meal. Opakowania Apple Dipper zawierają kod cyfrowy, który należy wprowadzić na stronie HappyMeal.com (http://www.happymeal.com). Po wprowadzeniu kodu, McDonald's oraz KAB zasadzi drzewko (w liczbie do 100 000) w rejonach opustoszałych i zniszczonych na terenie lasów narodowych w całym kraju.

"Przez ponad 10 lat, McDonald's i KAB współpracowały ze sobą, aby utrzymać na czele działań McDonald's i świadomości konsumentów odpowiedzialność społeczną oraz lokalną - mówi Matthew McKenna, prezes Keep America Beautiful, Inc. - Wspólnie z programem McDonald's 'Smerfy' Happy Meal, pomagamy dzieciom i ich rodzinom w całej Ameryce Północnej w prosty sposób odegrać dużą rolę w ulepszaniu świata, w którym żyją".

Poza aktywizacją dzieci w formie cyfrowej, w ofercie zestawów Happy Meal dostępne będzie16 różnych zabawek - smerfów w zabawnych pozach, rozpoczynając dziś aż do 25 sierpnia.

- Ameryka Łacińska: Restauracje McDonald's rozpoczną jedyny w swoim rodzaju program rzeczywistości rozszerzonej, który przenosi dzieci do wirtualnej wioski smerfów, gdzie znajduje się Papa Smerf i inne smerfy. Obrazki rzeczywistości rozszerzonej zostaną umieszczone na pudełkach zestawów Happy Meal oraz na tablicach z menu restauracji, gdzie zamieszczony będzie materiał filmowy z animowanymi smerfami, który również stanowi nawiązanie do obejrzanego filmu. Marchewkowe torby Ciamajdy będą posiadały zabawny motyw na opakowaniu, aby zachęcać dzieci do wyboru danego produktu.

- Brazylia: Program przedstawi różne postaci smerfów za pomocą pluszowych zabawek - smerfów z zabawnymi funkcjami. Wyświetlacze elektroniczne umieszczone w restauracji, przebrania pracowników oraz opakowania będą przypominały sceny z wioski smerfów. W liczbie miliona będą rozdawan również opakowania nasion słonecznika.

- Europa: McDonald's powołuje smerfy do życia za pomocą technik cyfrowych. Nowe, absorbujące treści, tj. gry ze smerfami zapraszające dzieci do pomocy w dbaniu o rośliny doniczkowe w ogródku Papy Smerfa, dodatkowo wzmacnia przekaz dotyczący troski o środowisko. Zabawy aktywizacyjne oraz awatarów smerfów również gwarantują świetną zabawę w McDonald's. Wszystkie kraje europejskie udostępnią pluszowe zabawki - smerfy w zestawach Happy Meal.

- Wielka Brytania: Dzieci i ich rodziny będą "smerfować i psocić" z McDonald's, jednocześnie dowiadując się ważnych rzeczy o środowisku dzięki smerfom. Konkurs rysunkowy oferuje dzieciom możliwość otrzymania własnych miniogródków kwiatowych i okazję do wygrania smerfowego zestawu małego ogrodnika. Zestawy Happy Meal będą zawierały do 10 specjalnie zaprojektowanych pluszowych zabawek - smerfów, które w ujmujący sposób przedstawiają rozkoszne osobowości smerfów. Opakowania "Smerfipyszych" zestawów z owocami i Ciamajdowych, marchewkowych torebek będą również opatrzone zabawnymi motywami, aby zachęcić dzieci do ich wyboru.

Aplikacja internetowa ze smerfami dostępna jest na stronach McDonald's poszczególnych krajów, w Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i regionie Azji i Pacyfiku, jak również na głównej stronie McDonald's (http://www.aboutmcdonalds.com).

Informacje o McDonald's

McDonald’s jest czołową na świecie firmą branży gastronomicznej, posiadającą ponad 32 000 restauracji obsługujących codziennie ponad 64 miliony klientów w 117 krajach. Ponad 80% restauracji McDonald's na całym świecie należy i jest kierowana przez niezależnych, lokalnych przedsiębiorców. Aby dowiedzieć się więcej o firmie, należy wejść na stronę internetową: http://www.aboutmcdonalds.com, na Facebooku (http://www.facebook.com/mcdonaldscorp) lub Twitterze (http://www.twitter.com/mcdonaldscorp). Więcej informacji na temat działań środowiskowych McDonald’s znajduje się na stronie: http://www.aboutmcdonalds.com/mcd/csr/about/sustainable_supply.html.

Informacje o smerfach

Opowieść o smerfach - niebieskich stworzeniach wymyślonych przez rysownika Peyo - rozpoczęła się w 1958 r., kiedy to powstały pierwsze komiksy o nich, później przeniesione zarówno na duży, jak i na mały ekran. Przez lata małe, niebieskie ludziki pojawiały się nie tylko na papierze i ekranie, lecz także stały się też inspiracją piosenek i całych płyt, sprzedanych w milionach egzemplarzy. Stworzono również kolekcje figurek, zabawek oraz innych związanych ze smerfami produktów. Łącznie. Ponad 3 000 produktów wiodących marek i firm rozpowszechniły wiadomość o nich na cały świat. Regularnie pojawiają się nowe projekty związane ze smerfami, sprawiając, że ich sukces nabiera wręcz międzyplanetarnego znaczenia.

Informacje o filmie

Jest to pierwsza podróż, wizyta "Smerfów" na wielkim ekran w wymiarze 3D, zorganizowana przez Colombia Pictures/Sony Pictures Animation z wykorzystaniem elementów animowanej komedii rodzinnej - "Smerfów", oraz prawdziwych postaci - aktorów. Kiedy zły czarodziej Gargamel goni smerfy przez magiczne wrota ich wioski, przenoszą się oni w sam środek nowojorskiego Central Parku. Malutkie, bo o wysokości 3 jabłek, stworzonka zagubione w Nowym Jorku, muszą odnaleźć drogę do domu, zanim Gargamel je wytropi. Reżyseria Raja Gosnall. Produkcja Jordan Kerner. Scenariusz J. David Stem i David N. Weiss, Jay Scherick, David Ronn na podstawie opowiadania J. Davida Stema i Davida N. Weissa, w oparciu o bohaterów i prace Peyo.

Informacje o Sony Pictures Entertainment

Sony Pictures Entertainment (SPE) należy do grupy Sony Corporation of America, filii Sony Corporation w Tokio. Międzynarodowa działalność SPE obejmuje produkcję i dystrybucję filmów, programów telewizyjnych, rozrywkowych, cyfrowych, międzynarodową sieć programów; obsługę urządzeń studyjnych; rozwój usług i technologii oraz treści rozrywkowych oraz ich dystrybucję w ponad 140 krajach. Więcej informacji o Sony Pictures Entertainment znajduje się na stronie: http://www.sonypictures.com.

Informacje o Sony Pictures Animation

Sony Pictures Animation zajmuje się produkcją rożnego rodzaju animowanej rozrywki dla widzów z całego świata. Studio kontynuuje serię światowych hitów w wersji 3D, począwszy od apetycznej komedii "Klopsiki i inne zjawiska pogodowe" z 2009 r. i nominowanego do Oskara w 2007 roku. Na fali, łącznie produkcjami zawierającymi klapsy filmów pełnometrażowych z połączeniem animacji z grą prawdziwych aktorów jak "Smerfy" (3D), i komedią rodzinną "Hotel Transylvania" (3D). Również w produkcjach Aardman Animations można zauważyć rozróżnienie na dwa rodzaje filmów, animowanej rodzinnej komedii "Arthur Christmas" (3D) oraz dalekogłębinowej przygody w animacji poklatkowej "The Pirates! Band of Misfits" (3D). "Sezon na Misia 3" (3D) trzecia z serii Sezonu na Misia, przygoda z animacją Sony Pictures ukazała się na DVD i Blu-Ray (TM) w styczniu 2011 roku. Sony Pictures Animation jest częścią Sony Pictures Digital Productions.

Informacje o Lafig Belgium S.A.

Lafig Belgium posiada prawa do produkcji dzieł audiowizualnych na podstawie świata smerfów oraz praw autorskich i licencji dotyczących smerfów (łącznie z IMPS). Lafig Belgium jest zarządzane przez spadkobierców twórcy smerfów - Pierre'a Culliforda, znanego pod pseudonimem Peyo. Od ponad 50 lat, rodzina Cullifordów sprawuje kontrolę nad bohaterami smerfów oraz licencjami na całym świecie.

Informacje o Keep America Beautiful, Inc.

Keep America Beautiful, Inc., założona w 1953 r., jest największą w Stanach Zjednoczonych organizacją wolontaryjną oraz edukacyjną. Z siecią ponad 1 200 stowarzyszonych i wspomagających organizacji, Keep America Beautiful tworzy partnerstwa publiczno-prywatne oraz programy, które nakłaniają osoby prywatne, aby brały większą odpowiedzialność za poprawę środowiska w ich lokalnej społeczności. Więcej informacji znajduje się na stronie: http://www.kab.org.

SMERFY oraz wszystkie postaci związane ze smerfami: a(c)Peyo, Wszelkie prawa zastrzeżone. "Smerfy" są zarejestrowanym znakiem towarowym STUDIA PEYO.

Zdjęcia i grafika dostępne są na stronie: http://mcd.to/pjs2rn.

(c) 2011 McDonald's

Źródło: McDonald's

KONTAKT:

Becca Hary

tel. +1-630-623-7293

e-mail: becca.hary@us.mcd.com

-

Lisa McComb

tel. +1-630-623-3707

e-mail: lisa.mccomb@us.mcd.com

-

Deanna Killackey

JSH&A

tel. +1-630-932-7927

e-mail: deanna@jsha.com

Źródło informacji: PR Newswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 29.07.2011, 19:32
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ