Pobierz materiał i Publikuj za darmo
FOSTER CITY, Kalifornia, 7 września 2011 r. /PRNewswire/ - W dniu dzisiejszym firma Gemini Mobile Technologies(R) ogłosiła wprowadzenie na rynek wersji eksploatacyjnej oprogramowania Cloudian, platformę Amazon S3 (http://www.geminimobile.com) do przechowywania danych w chmurze (http://www.geminimobile.com/big-data-solutions/index.php). Umożliwia ona dostawcom usług oraz rozwiązań opartych na chmurze tworzenie solidnych systemów do przechowywania danych w chmurze dla wielu użytkowników. Wykorzystując możliwości przechowywania danych w bazach danych NOSQL (http://www.geminimobile.com/big-data-solutions/nosql-cassandra-and-hadoop.php) w możliwie jak najbardziej elastyczny sposób, dostawcy usług internetowych mogą teraz zaoferować niezawodne i skalowalne rozwiązania do przechowywania danych w chmurze (http://www.geminimobile.com/big-data-solutions/big-data-products.php) z wykorzystaniem niedrogiego, powszechnie dostępnego sprzętu, używając przy tym szerokiej gamy aplikacji dostępnych w środowisku usług sieciowych Amazon.
Cloudian został zaprojektowany na potrzeby przechowywania dużej ilości danych, do korzystania przez wielu użytkowników oraz z obsługą wielu centrów danych, umożliwiając dostęp do wirtualnych zasobów, wsparcia grupowego, kontroli jakości usług, prawa kontroli dostępu, raportowania oraz rozliczeń, do zastosowania w chmurach prywatnych lub publicznych.
"Zarówno media społecznościowe, jak i Internet tworzą potrzebę przechowywania danych online - powiedział Kentaro Iemoto, prezes Clara Online, jednego z najbardziej innowacyjnych dostawców usług internetowych w Japonii. - Cloudian jest szybkim oraz ekonomicznym rozwiązaniem umożliwiającym dostarczenie naszym klientom dużego wyboru usług przechowywania danych w chmurze (http://www.geminimobile.com/big-data-solutions/index.php), niezależnie od wielkości zapotrzebowania na przestrzeń wirtualną".
Platforma Cloudian jest ogólnie dostępna, oparta na architekturze P2P, gdzie awarie są niemożliwe. System sprawnie skaluje od dwóch do setek węzłów znajdujących się w centrach danych, przechowując petabajty danych. Operatorzy systemu mogą wykorzystywać heterogeniczne, ogólnie dostępne serwery PC dla bardziej ekonomicznej skalowalności poziomej. Wykrywanie nowych węzłów danych oraz ich reorganizacja odbywa się automatycznie bez przerw w korzystaniu z usługi.
Cloudian oferuje wydajny i elastyczny interfejs zarządzania, posiadający szeroką gamę modeli rozliczania i licencjonowania.
Główne funkcje:
- Ekonomiczne zarządzanie SLA: dostarczanie szablonów dla klientów SLA oraz funkcja replikacji wielu centrów danych.
- Replikacja i centra danych: działanie pomimo błędów w systemie oraz wsparcie w centrach danych, umożliwiające użytkownikom korzystanie z systemu także po wystąpieniu awarii.
- Łatwe i przystępne skalowanie: architektura umożliwia korzystanie z trybu "plug-and-play". Automatyczna redystrybucja obciążenia pozwala na natychmiastowe zwiększenie pojemności.
- Ekonomiczne wymagania systemowe: potrzebne są tylko ogólnie dostępne serwery; system jest zaprojektowany do pracy na różnych sprzętach w celu sprostania wymogom dotyczącym ceny/wyników.
- Zaawansowane funkcje interfejsu programowania aplikacji S3 REST: umożliwiają płynne współdziałanie aplikacji opracowanych dla chmur do przechowywania danych w oparciu o Amazon S3
(http://www.geminimobile.com/big-data-solutions/big-data-products.php).
- Duża dostępność i możliwość odzyskania danych w przypadku awarii: wbudowane ustawienia zapewniające poprawną pracę pomimo usterek gwarantują, że awaria serwera nie będzie miała wpływu na dostępność lub spójność danych. Dane są replikowane na wielu serwerach w klasterze.
- Replikacja wielu centrów danych: liczba replik jest zarządzana przez administratorów systemu i administratorów grupy. Administratorzy mogą konfigurować wartości replikacji w celu sprostania wymogom związanym z SLA oraz kosztami.
- Kontrola dostępu: oferuje kontrolę dostępu do obiektów na poziomie grupy i użytkownika oraz umożliwia ustawienie dostępu do obiektów w trybie tylko do odczytu lub do odczytu i modyfikacji.
- Kontrola QoS: zapewnia kontrolę całości przechowywania na poziomie grupy i użytkownika.
- Zintegrowany system rozliczania i zarządzania: dane na temat użytkowania dostępne dla danego systemu, grupy i użytkownika. Obsługuje wiele modeli rozliczania oraz rejestrowania przychodów z subskrypcji. Klasy ustawień obsługi pozwalają na wcześniejsze ustalenie ustawień związanych z rozliczaniem. System umożliwia raportowanie rozliczeń na podstawie faktycznego korzystania z usługi.
- Podział kont na segmenty: każde konto jest logicznie podzielone na segmenty w klasterze. Dostęp do danych z konta ma wyłącznie użytkownik lub administrator grupy.
"Cloudian został opracowany w celu umożliwienia dostawcom usług korzystania z łatwych w obsłudze, odpowiednio obsługiwanych i niedrogich rozwiązań do przechowywania danych w chmurze (http://www.geminimobile.com/big-data-solutions/big-data-products.php) - powiedział Giorgio Propersi, główny kierownik firmy Gemini w Amerykach i EMEA. - Dzięki platformie Cloudian kompatybilnej z S3 (http://www.geminimobile.com/cloud-solutions/cloudian.php), publiczni i prywatni dostawcy usług w chmurze mogą podejmować główne decyzje strategiczne w niezawodnym środowisku przechowywania danych w chmurze, przy wykorzystaniu infrastruktury taniego powszechnie dostępnego sprzętu".
W celu uzyskania dodatkowych informacji o Cloudian należy odwiedzić stronę: http://www.geminimobile.com/cloud-solutions/cloudian.php.
Dostęp do oceny Cloudian można uzyskać na następującej stronie: http://www.geminimobile.com/cloud-solutions/cloudian_eval_agr.php5.
Informacje o Gemini Mobile Technologies
Firma Gemini Mobile Technologies, założona w 2001 r., (http://www.geminimobile.com) jest światowym liderem w zakresie opracowywania i rozprowadzania rozwiązań do przechowywania dużych ilości danych dla dostawców usług na całym świecie. Rozwiązania związane z platformą oprogramowania firmy Gemini wykorzystują opracowaną przez siebie technologię HyperScale(R), która stanowi modularną architekturę o dużej mocy, zaprojektowaną w celu zapewniania operatorom sieci komórkowych, dostawcom usług internetowych oraz dostawcom usług w chmurze rozwiązań, które wyznaczają standardy elastyczności, skalowalności oraz charakteryzują się niską ceną. Do klientów Gemini należą m.in.: Alcatel-Lucent, Vodafone, Nextel, SoftBank i Telecom Italia. Firma ma siedzibę w Foster City, w Kalifornii oraz posiada biura w Japonii i Chinach.
Cloudian(TM) to znak towarowy Gemini Mobile Technologies, Inc. i K.K.
Źródło: Gemini Mobile Technologies
KONTAKT:
Susan Lehman
tel. +1-510-832-6006
e-mail: susan@rockpointpr.com
Źródło informacji: PR Newswire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 07.09.2011, 16:00 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |