Newsletter

Zlecone: Nissan z największym w swojej historii udziałem w rynku europejskim

07.10.2011, 13:40aktualizacja: 07.10.2011, 13:40

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

We wrześniu Nissan był największą azjatycką marką w Europie.

- Rekordowy udział w rynku europejskim - 4,2% (+0,9% w stosunku do 2010 r.);

- Najlepsza w historii sprzedaż we wrześniu - 73 713 sztuk (+31% w stosunku do 2010 r.);

- Dotychczasowa sprzedaż w roku kalendarzowym - 521 tys. (+29% w stosunku do 2010 r.);

- JUKE Crossover z najwyższym jak dotąd miesięcznym wolumenem sprzedaży.

ROLLE, Szwajcaria, 7 października 2011 r. /PRNewswire-FirstCall/ - W dniu dzisiejszym firma Nissan ogłosiła uzyskanie największego w swojej historii udziału w rynku europejskim, bijąc utrzymujący się przez 16 lat rekord.

Po tym jak firma ogłosiła zadawalające wyniki sprzedaży na wszystkich głównych rynkach, osiągając we wrześniu ogólny udział w rynku rzędu 4,2% - jest to europejski rekord i niemal pełny punkt procentowy powyżej wyniku z roku 2010. Dotąd najwyższy udział w rynku osiągnięty przez Nissana wynosił 4,1%, co miało miejsce w sierpniu 1995 roku.

Ten rekordowy miesiąc pokazuje, że firma znajduje się na dobrej drodze do wypełnienia jednego z wyzwań zawartych w swoim planie śródokresowym "Nissan Power 88", który zakłada uczynienie Nissana do 2016 roku najlepiej sprzedającą się azjatycką marką w Europie.

Wrześniowa sprzedaż osiągnęła 73 713 samochodów (prawie 17 500 sztuk więcej w porównaniu z poprzednim rokiem). Do osiągnięcia tak dobrego wyniku przyczyniła się dynamiczna sprzedaż rodziny pojazdów typu crossover, w tym Nissana Qashqai - z aż 23 tys. sprzedanych pojazdów - i JUKE - ponad 14 tys. (najwyższa jak dotąd sprzedaż - aż o 3 tys. sztuk).

W rekordowym miesiącu sprzedaży swój udział miała również szeroka gama oferowanych przez Nissana pojazdów SUV - z roku na rok potroiła się sprzedaż montowanego w Barcelonie Pathfindera; w przypadku pickupa Navara - także produkowanego w Hiszpanii - sprzedaż wzrosła o 44%, zaś X-TRAIL kupowanego o 14% chętniej - sprzedano ponad 3 tys. sztuk.

Od początku roku kalendarzowego, Nissan zdążył już przekroczyć barierę pół miliona sprzedanych pojazdów - 521 tys. - czyli o ponad 117 tys. sztuk więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Do największych wrześniowych rynków Nissana należały Wielka Brytania (ponad 19 tys. sprzedanych pojazdów) i Rosja (ponad 13 tys., 5,5% udziału w rynku). Nissan pozostaje największym japońskim producentem zarówno w tych dwóch krajach, jak i w Hiszpanii.

Wyniki miesięczne były bardzo dobre w porównaniu z rokiem 2010 również na innych kluczowych rynkach regionu - wzrosty wyniosły odpowiednio: 19% we Francji, 29% w Hiszpanii, 47% w Niemczech i 60% we Włoszech.

Guillaume Cartier, wiceprezes Nissana ds. sprzedaży w Europie powiedział: "W zeszłym miesiącu osiągnęliśmy nadzwyczajne wyniki w Europie - w całej naszej ofercie modeli i na wszystkich głównych rynkach. Nie tylko pobiliśmy nasz rekord wszechczasów, jeśli chodzi o udział w rynku, ale też osiągnęliśmy nasz największy w historii wolumen sprzedaży we wrześniu, wyprzedzając w regionie wszystkich pozostałych producentów azjatyckich".

"Kiedy w czerwcu ogłaszaliśmy plan 'Nissan Power 88', wiedzieliśmy, że nasze dążenie do uczynienia z Nissana największej azjatyckiej marki w Europie będzie wymagało wiele wysiłku od wszystkich naszych pracowników. Mimo że jesteśmy świadomi ciężkiej pracy, która jeszcze przed nami, nasze wrześniowe wyniki oraz za cały rok 2011 pokazują, jak silnie odpowiadamy na to wyzwanie".

"W nadchodzących miesiącach i latach będziemy kontynuować energiczną ekspansję i odświeżać ofertę naszych produktów w Europie, wprowadzając na rynek jeszcze bardziej innowacyjne i spełniające potrzeby klientów modele".

Pierwszym z tych nowych modeli będzie innowacyjny NV400 - duży van, który poszerzy cieszącą się dużym powodzeniem linię samochodów dostawczych Nissana - dostępny w Europie pod koniec tego miesiąca.

Po premierze NV400, w planach Nissana jest wypuszczenie na rynek w 100% elektrycznego, nieemitującego żadnych zanieczyszczeń małego vana. To przyszłoroczne wydarzenie wzmocni realizację planów rozszerzenia działalności Nissana, podkreślając zaangażowanie firmy w dbanie o środowisko naturalne.

5 rynków europejskich z najlepszymi wynikami we wrześniu

Rynek -------------------------- Wrzesień 2011 --------------- Zmiana w stosunku do 2010 r.

Wielka Brytania ------------------ 19 138 ----------------------------------- + 16%

Rosja ------------------------------- 13 125 ----------------------------------- + 35%

Niemcy ------------------------------ 7 949 ----------------------------------- + 47%

Francja ------------------------------ 7 369 ----------------------------------- + 19%

Włochy ------------------------------- 6 443 ----------------------------------- + 60%

-

5 najlepszych modeli we wrześniu

Model ---------------------------- Wrzesień 2011 ------------- zmiana w stosunku do 2010 r.

Qashqai (w tym +2) -------------- 23 334 ----------------------------------- + 8%

JUKE ----------------------------------- 14 707 ---------------------------------- + 562%*

MICRA ---------------------------------- 10 132 ---------------------------------- + 5%

NOTE ------------------------------------ 5 979 ------------------------------------ + 33%

X-TRAIL ---------------------------------- 3 185 ------------------------------------ + 14%

*Sprzedaż JUKE rozpoczęła się we wrześniu 2010 roku.

Nissan w Europie

Nissan jest jednym z najbardziej rozpowszechnionych na rynku europejskim producentem zagranicznych samochodów. Zatrudnia ponad 12 500 pracowników w swoich lokalnych oddziałach zajmujących się projektowaniem, badaniami i rozwojem, produkcją, logistyką, sprzedażą oraz marketingiem. W zeszłym roku fabryki Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowały ponad 528 tys. pojazdów, w tym samochodów mini-MPV, wielokrotnie nagradzanych samochodów typu crossover, SUV i pojazdów użytkowych. Nissan, w którego europejskiej ofercie znajdują się obecnie 24 różnorodne i innowacyjne produkty, ma szansę zostać azjatycką marką nr 1 w Europie.

Źródło: Nissan in Europe

KONTAKT:

David Swerdlow

kierownik ds. komunikacji korporacyjnej i marki

tel. +41-21-822-4970, +44-(0)-7584-358-158

e-mail: dswerdlow@nissan-europe.com

Źródło informacji: PR Newswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 07.10.2011, 13:40
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii