Newsletter

Zlecone: Badania zlecone przez 3M wykazują, że konsumenci cenią sobie możliwość oglądania telewizji na odbiornikach LCD z ekranem szerokokątnym

15.12.2011, 20:16aktualizacja: 15.12.2011, 20:16

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

ST. PAUL, Minnesota - (BUSINESS WIRE) - Nowe badanie zlecone przez 3M wskazuje, że konsumenci amerykańscy chcą uzyskiwać największą jasność i jakość niezależnie od tego, pod jakim kątem oglądają obraz na swoich odbiornikach LCD.

Badanie zostało przeprowadzone przez CBS Vision - oddział badawczy z siedzibą w Las Vegas, należący do CBS Corporation. 3M to wiodąca firma technologiczna, której działalność obejmuje elektronikę konsumencką wysokiej jakości.

Wyniki badania wskazują, że obecnie, gdy odbiorniki telewizyjne stały się głównymi ośrodkami rozrywki umożliwiającymi oglądanie, granie i korzystanie z Internetu, konsumenci regularnie oglądają telewizję pod różnymi kątami oraz oczekują niezmiennie jasnego i ostrego obrazu. Badanie wykazało, że z wiekiem konsumenci przywiązują coraz większą wagę do możliwości oglądania obrazu na ekranach szerokokątnych.

"Chętnie nawiązaliśmy współpracę z M3 w celu bliższego spojrzenia na podstawowe kwestie związane z doświadczeniami konsumentów dotyczącymi oglądania telewizji na odbiornikach LCD - powiedział David Poltrack, dyrektor ds. badań CBS Corporation oraz prezes CBS Vision. - Dowiedzieliśmy się, że konsumenci nie zawsze zdają sobie sprawę z tego, że sposób oglądania telewizji na odbiornikach LCD ma wpływ na jakość widzianych obrazów".

"Chcieliśmy dowiedzieć się, jak istotna dla konsumentów jest luminancja szerokokątna - połączenie oglądania spoza osi i jasności - ponieważ jest to aspekt ulepszony przez technologię 3M. To badanie pokazuje, że luminancja szerokokątna jest bardzo istotna, nawet jeśli konsumenci początkowo nie znają jej wartości" - powiedział fizyk 3M, dr Dave Lamb, doradca naukowy badania.

Badanie, w którym udział wzięło niemal 600 konsumentów i które przeprowadzono w trzech etapach trwających cztery tygodnie, wykazało, że 84% respondentów ogląda telewizję pod różnymi kątami. 69% uczestników stwierdziło ponadto, że jakość obrazu na ekranie szerokokątnym jest dla nich bardzo lub niezwykle istotna. Mimo to 44% osób biorących udział w badaniu nie zdawało sobie początkowo sprawy z różnicy w jakości wielu ekranów LCD przy oglądaniu obrazu z boku. Jednak po obejrzeniu obrazów z dwóch, ustawionych obok siebie odbiorników o różnej jakości, 88% uczestników wolało ekrany z lepszą luminancją szerokokątną - a więc jaśniejszym, ostrzejszym obrazem przy oglądaniu pod różnymi kątami.

Oprócz tego, 47% badanych zgłosiło, że nie są oni zadowoleni z ustawień trybu domowego większości ekranów LCD oraz że zmieniają te ustawienia, zwiększając tym samym ilość zużywanej energii.

Badanie potwierdza poprzednie badania prowadzone w Japonii dotyczące zwyczajów konsumentów związanych z oglądaniem[i] oraz preferencji w zakresie luminancji[ii].

Kluczowe ustalenia dotyczące zachowania konsumentów:

- 86% posiada telewizory płaskie;

- 15% na pewno kupi nowy odbiornik telewizyjny w tym roku; dla 60% jakość obrazu jest niezmiernie ważna;

- 46% badanych zazwyczaj patrzy na swój główny odbiornik telewizyjny spoza osi, określanej jako kąt patrzenia większy niż 15% względem centrum, gdy są jedynymi osobami oglądającymi; 67% w przypadku, gdy oglądają wraz z innymi ludźmi;

- 52% osób zazwyczaj patrzy na swój drugi telewizor spoza osi wtedy, gdy są jedynymi osobami oglądającymi; 65% w przypadku, gdy oglądają wraz z innymi ludźmi;

- 84% badanych czasami patrzy na swój odbiornik telewizyjny spoza osi, gdy są jedynymi osobami oglądającymi; 87% badanych zgłosiło, że inni ludzie czasami patrzą na ich odbiorniki telewizyjne spoza osi.

Kluczowe ustalenia dotyczące preferencji konsumentów:

- 47% zmienia ustawienia swoich odbiorników telewizyjnych w celu ich rozjaśnienia (redukując skuteczność klasyfikacji ENERGY STAR);

- 44% osób nie zdawało sobie początkowo sprawy z różnicy jakości obrazu oglądanego spoza osi;

- 88% preferowało odbiornik o lepszej szerokokątnej luminancji w bezpośrednim porównaniu;

- 83% mężczyzn powyżej 54. roku życia zapłaciłoby średnio 200 USD więcej za odbiornik o lepszej luminancji szerokokątnej; 64% kobiet w wieku 54 lat i więcej postąpiłoby tak samo.

Aby uzyskać więcej informacji na temat perspektywy firmy 3M związanej z szerokokątną luminancją telewizorów LCD, informacji dotyczących sposobu, w jaki konsument może wybrać najlepszy telewizor LCD, lub by uzyskać zdjęcia doktora Lamba oraz telewizorów LCD, należy odwiedzić stronę http://www.3M.com/makesyouwonder.

Informacje o firmie 3M

3M od 1995 r. jest znaczącym dostawcą dla przemysłu elektroniki użytkowej, pracującym nad rozjaśnianiem, zmniejszaniem ciężaru oraz poprawą wydajności energetycznej wyświetlaczy. 3M chwyta zalążki nowych pomysłów i przeistacza je w tysiące pomysłowych produktów. Nasza kultura kreatywnej współpracy inspiruje niekończący się strumień potężnych technologii, które czynią życie łatwiejszym. 3M to firma innowacyjna, która nieprzerwanie wynajduje coś nowego. Jej sprzedaż kształtuje się na poziomie 27 mld USD. Firma zatrudnia około 80 000 ludzi na całym świecie i działa w ponad 65 krajach. Więcej informacji można uzyskać na stronie http://www.3M.com lub śledząc @3MNews na Twitterze.

Informacje o firmie CBS Vision

CBS Vision, jednostka badawcza będąca własnością CBS Corporation (NYSE: CBS.A and CBS), została stworzona w celu badania i zapewnienia zrozumienia nowych technologii, wzorców korzystania z mediów i wartości reklamy na rynku mediów; jej celem jest również przekazywanie tej wiedzy wszystkim oddziałom CBS Corporation oraz klientom zewnętrznym i potencjalnym partnerom. Większość badań przeprowadzanych przez jednostkę wykonywana jest w CBS Television City - najnowocześniejszym obiekcie zlokalizowanym w Las Vegas na terenie MGM Grand Hotel.

[i] 2007 T. Fujine, Y. Kikuchi, M. Sugino, Y. Yoshida, "Japanese Journal of Applied Physics", Vol. 46, No. 3B, p. 1358-1362 (2007).

[ii] 2011 T. Matsumoto, S. Haga, T. Nakatsue, S. Kubota, Y. Kubota, K. Imabayashi, K. Kishimoto, S. Goshi, S. Imai, Y. Igarashi, SID 18.2 (2011).

Zdjęcia i galeria multimedialna dostępne pod adresem: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=50107583&lang=en

KONTAKT:

Lilja Inc. dla 3M

Mary Lilja lub Alex Cook

tel. 952-893-7140

tel. kom. 612-590-1522

e-mail: mcl@lilja.com

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.12.2011, 20:16
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ