Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wynik 33 milionów odwiedzin oznacza wzrost o 7,6% w stosunku do 2010 roku. W 2011 r. rosła lojalność konsumentów oraz wskaźnik konwersji (stosunek zakupów do liczby wizyt). Klienci wracali do centrów wyprzedażowych NEINVER średnio od 13 do 15 razy w ciągu roku, a ponad 75% odwiedzających dokonało zakupów.
"Nasze centra outlet coraz częściej są wybierane jako najlepsze miejsce zakupu markowych produktów, liczba klientów stale się zwiększa - mówi Barbara Topolska, dyrektor generalna NEINVER Polska. - Wzrost liczby odwiedzin, a przede wszystkim wysoki wskaźnik konwersji, świadczą o tym, że obiekty zarządzane przez NEINVER stały się 'centrami docelowymi', do których konsumenci przyjeżdżają z wyraźnym zamiarem dokonania zakupów".
NEINVER jest drugim pod względem powierzchni handlowej operatorem centrów outlet w Europie, zarządzając 13 tego typu obiektami. Firma działa w Polsce, we Włoszech, w Portugalii, Niemczech i w rodzimej Hiszpanii. Analizy prowadzone przez NEINVER potwierdzają wyraźny trend wskazujący na rosnący potencjał centrów. Klienci są bowiem przywiązani do ulubionych marek, których w obecnej sytuacji gospodarczej szukają przede wszystkich w centrach outlet.
Wyniki dla poszczególnych rynków
Polska, w której NEINVER rozwija centra outlet FACTORY od 2002 roku, jest dla firmy krajem o kluczowym znaczeniu. W 2011 roku obiekty w Polsce odnotowały ponad 7 mlilionów odwiedzin, czyli o 13% więcej niż w roku 2010. Wraz z rosnącą liczbą odwiedzających, sprzedaż zarejestrowana w centrach FACTORY zwiększyła się o 10%. W 2012 roku mija 10 lat od otwarcia pierwszego FACTORY w warszawskiej dzielnicy Ursus. Największym centrum outlet w Polsce jest działające od jesieni ubiegłego roku FACTORY Kraków o powierzchni 22 000 m2. W centrum outlet FACTORY w Poznaniu na powierzchni 15 200 m2 mieści się 120 sklepów, a we Wrocławiu na 13 500 m2 funkcjonuje 107 lokali. Cztery działające w Polsce FACTORY obejmują w sumie 64 200 m2 powierzchni handlowej.
Niemcy odnotowały największy wzrost, zarówno pod względem liczby odwiedzin, jak i poziomu sprzedaży. Centrum Zweibrucken The Style Outlets odwiedziło w 2011 r. 3,3 miliona klientów, prawie o 25% więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż wzrosła o 20%. Liczący 30 300 m2 powierzchni handlowej Zweibrucken The Style Outlets, w którym działa 125 sklepów, jest największym centrum outlet w Niemczech.
W Hiszpanii we wszystkich 5 centrach outlet należących do NEINVER odnotowano 12,5 miliona odwiedzin. W porównaniu z 2010 rokiem stanowi to wzrost o 5,2%. Jednocześnie sprzedaż wzrosła aż o 12,5%. W sumie NEINVER zarządza w Hiszpanii ponad 80 000 m2 powierzchni handlowej, na której działa ponad 300 sklepów.
We Włoszech stale wzrasta sprzedaż w dwóch centrach - Vicolungo The Style Outlets oraz Castel Guelfo The Style Outlets. W 2011 roku obroty zwiększyły się o 13%, a liczba odwiedzających przekroczyła 6,3 miliona, co stanowi wzrost o 5,6%.
Portugalskie centrum Vila do Conde The Style Outlets odnotowało w 2011 r. wzrost sprzedaży na poziomie 8,6%. Liczba klientów przekroczyła 3,6 miliona, co oznacza wzrost odwiedzalności o 2,2% w stosunku do 2010 roku. W portugalskim centrum wyprzedażowym na powierzchni 28 750 m2 działa 137 sklepów.
KONTAKT:
Ciszewski MSL Financial Communications Sp. z o.o.
Przemysław Skory
tel. (22) 488 41 17
tel. kom. (+48) 534 444 934
e-mail: pskory@publicrelations.pl
Źródło informacji: Neinver Polska
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 01.02.2012, 14:47 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |