Newsletter

Zlecone: Polacy negatywnie oceniają dodatki do żywności

14.02.2012, 16:06aktualizacja: 14.02.2012, 16:06

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Polacy zaczynają świadomie kupować produkty spożywcze. Ich decyzje zakupowe są podyktowane już nie tylko ceną, przyzwyczajeniami, ale coraz częściej także składem produktów, w tym zawartością dodatków do żywności.

Z badań przeprowadzonych przez Pracownię Badań Społecznych i Marketingowych Soma na zlecenie FRoSTY wynika, że zdecydowana większość Polaków (77%) zwraca uwagę na zdrowy sposób odżywiania. Polacy nie tylko starają się zdrowo odżywiać, ale także kupować świadomie. 63% Polaków przywiązuje wagę do składu wkładanych do koszyka produktów spożywczych.

Polacy negatywnie oceniają zawartość dodatków do żywności w składzie produktów spożywczych. 69% Polaków zwraca uwagę na obecność dodatków w produktach. Za najbardziej newralgiczne substancje dodatkowe uważają: glutaminian sodu i inne wzmacniacze smaku, tłuszcze utwardzone, barwniki oraz aromaty. Obecność glutaminianu sodu i innych wzmacniaczy smaku w produktach negatywnie ocenia 81% badanych, tłuszczów utwardzonych - 75%, barwników - 73%, a aromatów - 56% badanych.

Polacy unikają produktów zawierających dodatki do żywności głównie dlatego, że uważają je za niezdrowe (78%). Stronią od dodatków, gdyż preferują produkty naturalne (38%), a także dlatego, że ich zdaniem substancje dodatkowe używane są do produktów gorszej jakości (12%). Aż 84% Polaków jest gotowych zapłacić więcej za produkt bez dodatków do żywności.

W odpowiedzi na preferencje Polaków, FRoSTA realizuje program 100% naturalnego smaku, zakładający wyeliminowanie z produktów wzmacniaczy smaku, barwników, aromatów, tłuszczów utwardzonych i skrobi modyfikowanej. Polityka 100% naturalnego smaku to odpowiedź na oczekiwania konsumentów, poszukujących naturalnych produktów. Do tej pory żadna marka spożywcza nie zdecydowała się na jednoczesne usunięcie tylu rodzajów dodatków do żywności ze swojego asortymentu. Docelowo, w 2012 roku wszystkie produkty FRoSTY będą bardziej naturalne.

Badanie zostało przeprowadzone przez Pracownię Badań Społecznych i Marketingowych Soma na zlecenie FRoSTA Sp. z o. o. w 2011 r. na reprezentatywnej próbie Polaków (n=1023).

KONTAKT:

Katarzyna Berlińska

Kolterman Media Communications

tel. kom. +48 509 922 081

e-mail: k.berlinska@kmc-pr.pl

Źródło informacji: FRoSTA Sp. z o.o.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.02.2012, 16:06
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii