Newsletter

Zlecone: Rynek usług pocztowych w przeddzień liberalizacji rynku

25.05.2012, 10:30aktualizacja: 25.05.2012, 10:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Ogłoszenie upadłości przez polskiego operatora pocztowego I.D. Marketing w Czechach i na Słowacji, wejście kapitału austriackiego na polski rynek usług pocztowo-kolportażowych, inwestycja 108 mln Euro w rozwój Paczkomatów InPost przez PineBridge Investments to wydarzenia, które skłaniają do zastanowienia się nad kondycją krajowego rynku, wciąż jeszcze zmonopolizowanego przez Pocztę Polską.

Polski rynek usług pocztowych jest wart ok. 7 mld złotych. Jego liberalizacja ma rozpocząć się wraz z dniem 1 stycznia 2013 roku. Jak prywatni operatorzy przygotowują się do otwarcia rynku? Czy nasz kraj stanie się atrakcyjny dla zagranicznych inwestorów?

Jak pokazuje przykład I.D. Marketing, wejście na rynek usług pocztowych w Europie nie jest łatwe. Polski operator, który w sierpniu 2011 roku przejął spółki TNT Post Czechy i TNT Post Słowacja, posiadał 50% udziału w rynku przesyłek bezadresowych i zapowiadał ekspansję na rynki adresowe w tych krajach. 17 maja br. czeskie dzienniki (E15, Denik.cz) poinformowały o ogłoszeniu upadłości I.D. Marketing. Zadłużenie w samych Czechach wyniosło niemal 60 mln koron, a ostatecznym powodem ogłoszenia upadłości była strata głównego klienta, czyli sieci sklepów Tesco.

Prywatnym operatorom usług pocztowych zdarzają się jednak także sukcesy na rynku lokalnym i międzynarodowym. Przykładem może być między innymi ogromna, bo wynosząca aż 108 mln EUR (453 mln zł), inwestycja globalnego funduszu private equity w rozwój sieci Paczkomatów InPost. PineBridge Investments oraz Grupa Integer.pl zamierza wejść z tym rewolucyjnym rozwiązaniem na rynek usług pocztowo-kurierskich w kolejnych 12 krajach europejskich i krajach Wspólnoty Niepodległych Państw. Zbliżająca się liberalizacja rynku usług pocztowych zachęca zagranicznych operatorów do inwestycji. Austria jest pierwszym krajem, który dokonał ekspansji na nasz rynek. Czy możemy spodziewać się innych inwestorów w tym sektorze? Przedstawiciele Austrian Post - po kupnie spółki Kolportaż Rzetelny od Grupy Integer.pl - nie wykluczyli, że swoją strategię ekspansyjną będą prowadzić dalej.

KONTAKT:

e-mail: biuro@adhorizon.pl

Źródło informacji: AdHorizon.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 25.05.2012, 10:30
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ