Pobierz materiał i Publikuj za darmo
UTRECHT, Holandia, 7 czerwca 2012 r. /PRNewswire/ - 4 i 5 czerwca br. w Lipsku (Niemcy) Grupa Eurail G.I.E. zorganizowała specjalną konferencję dla mediów z okazji 40. rocznicy InterRail Pass Travel. To uroczyste wydarzenie odbyło się na terenie Dworca Bawarskiego (Bayerische Bahnhof), czyli byłej stacji końcowej zbudowanej w 1842 r. i uznawanej za najstarszy obiekt tego typu w Europie.
Multimedialny komunikat prasowy dostępny jest pod adresem: http://multivu.prnewswire.com/mnr/prne/interrail/56541/.
Impreza ta mogła dojść do skutku dzięki ścisłej współpracy miejskiej rady ds. turystyki w Lipsku i wielu europejskich podmiotów kolejowych stowarzyszonych z InterRail. Z zaproszenia Grupy Eurail skorzystały media z siedemnastu krajów Europy, jak również szereg prelegentów. Niemcy stanowią drugi pod względem wielkości rynek zbytu dla biletów InterRail Pass (po Włoszech). Z tego powodu oraz ze względu na bogatą historię kolejnictwa w tym mieście i znajdujący się tam słynny Dworzec Bawarski na miejsce obchodów 40-lecia wybrano Lipsk. Mimo że dworzec ten nie pełni już funkcji stacji końcowej, przywrócono jego dawną świetność i otwarto tam popularną restaurację oraz browar. To właśnie tam produkowane jest słynne piwo Leipzig Gose.
Podczas uroczystości rocznicowych goście mieli okazję obejrzeć fragment filmu dokumentalnego poświęconego historii podróży InterRail Pass w Europie. Film odniósł wielki sukces i spotkał się z dużym zainteresowaniem ze strony międzynarodowej publiczności. Jego producent, Antonio Nobre, który był jednym z gości specjalnych uroczystości, korzysta z przejazdów InterRail już od 1998 roku.
Grupa Eurail miała też zaszczyt zaprosić do wygłoszenia prelekcji Manfreda Weisa, który figuruje w Księdze Rekordów Guinnessa. Przebył 36 030 km pociągiem w ciągu 30 dni. Uosabia on duch przygody kojarzony z InterRail i obecnie, z biletami InterRail Pass w kieszeni, podróżuje pociągami wraz z rodziną. Pragnie, by jego syn złapał bakcyla kolejnictwa i poszedł w jego ślady.
Mimo że w Europie zaszły ogromne zmiany od 1972 r., tj. od momentu, gdy po raz pierwszy Europejczycy poniżej 21. roku życia mogli skorzystać z przejazdów InterRail, duch i atmosfera tych podróży pozostały takie same. Podróżowanie z biletem InterRail daje jego posiadaczowi szansę poznania nowych przyjaciół oraz poszerzenia horyzontów, gdyż pokazuje codziennie życie i bogactwo narodów oraz kultur całej Europy.
Jak powiedziała Ana Dias e Seixas, dyrektor ds. marketingu w Grupie Eurail: "InterRail nadal stanowi ucieleśnienie entuzjazmu wielu osób podróżujących koleją, pełniąc funkcję symbolicznej bramy do Europy i zachęcając do otwartości względem innych kultur. Niech nasz pociąg jedzie dalej i podtrzymuje ducha InterRail przez kolejne czterdzieści lat".
Strona firmowa i miejsce publikacji komunikatów prasowych Grupy Eurail G.I.E.: http://www.eurailgroup.org.
Źródło: Grupa Eurail G.I.E.
KONTAKT:
Ana Dias e Seixas & Ellie Kingswell
tel. +31(0)30-7516-500
e-mail: pressinfo@eurailgroup.org
galeria zdjęć Eurail: http://eurail.informationstore.net
Źródło informacji: PR Newswire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 08.06.2012, 14:56 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |