Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Kibice i turyści zagraniczni bardzo dobrze oceniają fazę grupową EURO 2012 w Polsce. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez PBS podczas Mistrzostw w polskich Miastach Gospodarzach EURO 2012. 92% badanych pozytywnie ocenia atmosferę panującą w trakcie Turnieju, a 85% bardzo dobrze wypowiada się o organizacji Mistrzostw Polsce. Oceny obcokrajowców dla EURO 2012 w Polsce są lepsze od wyników podobnych badań przeprowadzonych podczas EURO 2008 w Austrii.
Badania zostały przeprowadzone przez PBS w 4 Miastach Gospodarzach EURO 2012 w dniach: 8, 10, 16 i 18 czerwca, na łącznej grupie 4 tysięcy osób powyżej 15. roku życia. Zagraniczni kibice i turyści byli ankietowani przed, w trakcie i po meczu. Ponad 60% z nich było po raz pierwszy w Polsce. Badania zostały przeprowadzone w 2 falach: 8 i 10 czerwca oraz 16 i 18 czerwca, tak aby możliwe było uzyskanie najbardziej wiarygodnych ocen obcokrajowców dla organizacji całej fazy grupowej EURO 2012 w Polsce.
Niemal wszyscy, bo aż 92% respondentów deklaruje, że po powrocie do swojej ojczyzny poleci Polskę znajomym jako kraj atrakcyjny turystycznie i warty odwiedzenia. Blisko 80% badanych twierdzi, że odwiedzi ponownie nasz kraj.
"Wysokie oceny dla organizacji Turnieju w Polsce oraz deklaracje powrotu do naszego kraju po Mistrzostwach niemalże wszystkich obcokrajowców biorących udział w badaniu potwierdzają wysoki poziom 5-letnich przygotowań Polski do EURO 2012 - mówi Mikołaj Piotrowski, rzecznik Kraju Gospodarza EURO 2012 w Polsce. - Najbardziej emocjonujące chwile sportowe Mistrzostw są jeszcze przed nami, rozpoczynamy właśnie fazę pucharową EURO 2012, ale Polsce udało się już zaprezentować na arenie międzynarodowej jako dobry organizator i gospodarz trzeciej co do wielkości imprezy sportowej na świecie".
Zagraniczni kibice bardzo dobrze ocenili transport kolejowy - pozytywnie na jego temat wypowiedziało się ponad 73% ankietowanych. Obcokrajowcy bardzo pozytywnie odnieśli się również do wolontariuszy miejskich pracujących w trakcie EURO 2012 na lotniskach, dworcach kolejowych, w strefach kibica i przestrzeni publicznej Miast Gospodarzy. Ponad 90% badanych, którzy korzystali z ich pomocy, bardzo dobrze ją ocenia. Ogólna ocena organizacji stref kibica w Polsce jest również bardzo wysoka, to blisko 90% pozytywnych wskazań wśród odwiedzających.
W fazie grupowej na stadionach i w strefach kibica bawiły się łącznie w Polsce 2 577 433 osoby. W tym czasie doszło do 101 naruszeń porządku, co - w porównaniu do skali imprezy - stawia EURO 2012 w Polsce w grupie najbardziej bezpiecznych międzynarodowych imprez tego typu. Potwierdzają to wyniki badania PBS - 85% obcokrajowców czuło się w naszym kraju podczas EURO 2012 bezpiecznie.
Badania satysfakcji kibiców i turystów zagranicznych przeprowadzono również podczas EURO 2008 w Austrii. Pomimo że ich wyniki były bardzo dobre, to oceny obcokrajowców osiągnięte w porównywalnych aspektach związanych z organizacją Mistrzostw w Polsce są znacznie lepsze. Pozytywnie o poziomie bezpieczeństwa w trakcie EURO 2008 w Austrii wypowiadało się 75% obcokrajowców, podczas gdy w Polsce jest to ponad 85%. Lepsze noty od zagranicznych kibiców Polska zyskała również w ogólnej ocenie organizacji Turnieju - w Austrii dobrze oceniło ją 68% badanych, a w naszym kraju było to 85%.
KONTAKT:
Mikołaj Piotrowski
rzecznik prasowy Kraju Gospodarza EURO 2012
tel. kom. +48 785 556 771
e-mail: mikolaj.piotrowski@2012.org.pl
Źródło informacji: PL.2012 Sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 21.06.2012, 13:34 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |