Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Dwie aplikacje mobilne i inne przydatne nowoczesne narzędzia ułatwią obcokrajowcom pobyt w Polsce w czasie rozgrywek UEFA EURO 2012. Polish Guide dostarczy im wszelkich niezbędnych informacji o Polsce i miastach gospodarzach, udostępni mapy, poleci drogi, podpowie co zobaczyć, a Check-in Poland pomoże spotkać swoich rodaków, kibicować z nimi i bawić się w polecanych przez znajomych miejscach. Na tydzień przed pierwszym gwizdkiem przedstawiamy szczegółowe informacje o tych aplikacjach oraz narzędziach przygotowanych przez PL2012 i Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP.
Polish Guide - jeszcze bardziej przydatny dla obcokrajowców w trakcie EURO 2012 w Polsce
Przewodnik kibica (http://www.polishguide2012.pl) jest bezpłatnie dostępny w siedmiu językach. To pierwsza tego typu oferta w historii międzynarodowych imprez sportowych na świecie. Zapewnia turystom i kibicom bezpłatny dostęp do wszystkich ważnych i praktycznych informacji na temat kraju gospodarza Mistrzostw, np: stadionów, stref kibica, lotnisk, atrakcji turystycznych, ciekawostek kulinarnych czy transportu publicznego w miastach gospodarzach.
Wersja mobilna, czyli Polish Guide zawsze przy Tobie
Podczas turnieju użytkownicy smartfonów mogą korzystać z wersji mobilnej Polish Guide'a , która jest dostępna w serwisie Google Play dla urządzeń z systemem Android i w AppStore dla urządzeń z systemem iOS. Dla użytkowników telefonów komórkowych z kolei przygotowana została wersja light tego serwisu.
"Aplikacja w pełnym zakresie i ze wszystkimi swoimi funkcjami działa zarówno w trybie online, jak i offline - mówi Wojciech Folejewski, dyrektor ds. operacyjnych w spółce PL.2012. - To doskonałe rozwiązanie pozwala na korzystanie z przewodnika bez konieczności łączenia się smartfonów z Internetem. Dzięki temu kibice będą oszczędzać na kosztach roamingu w trakcie Euro 2012 w Polsce".
Inne przydatne narzędzia:
1) SMS Alert - nigdy nie przegapisz ważnych informacji
O najważniejszych wydarzeniach (np. zmianie organizacji ruchu czy wypadku utrudniającym dojazd na miejsce rozgrywek) kibice i turyści korzystający z Polish Guide'a będą informowani SMS-ami.
2) "How can I get to Gdańsk?", czyli rekomendacja dróg
Którymi drogami wybrać się w podróż z Warszawy do Gdańska? Ile czasu zajmie pokonanie tej trasy? Co warto zobaczyć po drodze? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w w zakładce "Transport samochodowy", przygotowanej we współpracy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad.
3) Gdzie i jak mogę obejrzeć trening mojej drużyny?
W serwisie dostępne są szczegółowe informacje na temat centrów pobytowych 13 drużyn stacjonujących w trakcie Euro 2012 w Polsce, m.in. miejsca zakwaterowania i treningów reprezentacji, informacje na temat otwartych treningów piłkarzy wraz z godzinami wejścia dla publiczności. Polish Guide oferuje też rozbudowane informacje na temat stref kibica w miastach gospodarzach, w tym organizowanych w nich atrakcjach.
4) Polish Pass - wyjazd na piłkarskie Mistrzostwa Europy jeszcze nigdy nie był tak prosty!
Polish Pass to produkt integrujący bilet na większość środków transportu miejskiego we wszystkich 4 miastach gospodarzach Euro 2012 w Polsce (np. tramwaje, autobusy, metro), bilet kolejowy na terenie całego kraju, bilet lotniczy, ubezpieczenie zdrowotne oraz potwierdzenie rezerwacji noclegu. Można go kupić za pośrednictwem internetowych portali dystrybucyjnych lub poprzez stronę Polish Guide. Turysta lub kibic może dowolnie konfigurować produkt i zakupić wyłącznie interesujące go elementy, np. bilet miejski czy też ubezpieczenie zdrowotne. Po wybraniu potrzebnych produktów wystarczy wydrukować Polish Pass. Cena biletu na komunikację miejską jest taka sama w każdym z miast gospodarzy UEFA EURO 2012(TM) i wynosi ok. 3 euro (12 zł) za dobę.
W ramach Polish Pass istnieje możliwość wykupienia biletów kolejowych, uprawniających do przejazdu nie tylko pomiędzy Miastami Gospodarzami, lecz także w obrębie całej Polski. Przygotowane zostały 2 warianty: dla osób wymagających wysokiego komfortu podróży (pociągi PKP Intercity) oraz dla tych, którzy preferują niską cenę (Przewozy Regionalne). Bilety dostępne są na okres 3-, 7- i 27-dniowy. Bilet 3-dniowy w tańszym wariancie cenowym to koszt ok. 23 euro (104 zł), a w opcji droższej cena wynosi ok. 65 euro (289 zł).Polish Pass umożliwia także wykupienie w Polsce ubezpieczenia zdrowotnego wraz z assistance. Stawka za dobę wynosi ok. 1 euro (4,30 zł).
Dzięki Polish Pass kibice i turyści, których drużyny będą stacjonować w Polsce, a mecze grupowe będą rozgrywały na Ukrainie, np. Anglicy czy Niemcy mogą wykupić bilety lotnicze na przeloty pomiędzy Polską a Ukrainą. Polish Pass umożliwia też rezerwację hotelową. W systemie rezerwacyjnym Polish Pass obecnie dostępnych jest 150 tysięcy łóżek.
Dodatkowe informacje o Polish Guide i Polish Pass
Mikołaj Piotrowski
dyrektor ds. PR
PL.2012
-
rzecznik prasowy kraju gospodarza EURO 2012
tel. (22) 56 03 768
tel. kom. +48 785 556 771
e-mail: mikolaj.piotrowski@2012.org.pl
-
Michał Jankowski
menadżer ds. komunikacji z mediami
tel. kom. +48 518 023 168
e-mail: michal.jankowski@2012.org.pl
-
Maciej Topolski
menadżer ds. relacji publicznych
tel. kom. +48 785 556 783
e-mail: maciej.topolski@2012.org.pl
www.2012.org.pl
"Check-in Poland" - aplikacja mobilna MSZ dla kibiców
Bezpłatna aplikacja mobilna "Check-in Poland" to narzędzie, które umożliwi zagranicznym kibicom odwiedzającym Polskę podczas Mistrzostw Europy UEFA EURO 2012, odnalezienie i spotkanie
w naszym kraju swoich rodaków.
Poprzez prezentację konkretnych miejsc spotkań, które mogą dodawać i polecać również użytkownicy, aplikacja promuje też Polskę.
Polecane lokalizacje widoczne są na interaktywnej mapie, za pomocą której użytkownik może odnaleźć interesujące go miejsca w okolicy (według kategorii np. strefy kibica, rozrywka, warto zobaczyć). Na mapie widoczni są również inni użytkownicy, którzy zameldowali się w danym miejscu. Osoby korzystające z aplikacji otrzymują dodatkowe informacje ułatwiające spotkanie np. o tym ile osób ich narodowości wybiera się do wybranego miejsca lub też ile osób już się tam znajduje. Użytkownik może też zobaczyć ich nicki, a po wybraniu konkretnej osoby może skontaktować się z nią za pośrednictwem czatu. Miejsce spotkania można opublikować na swoim profilu w serwisie Facebook.com.
Startowa baza miejsc w polskich miastach, w których odbywają się mecze UEFA EURO 2012 wraz z krótkimi opisami i zdjęciami została przygotowana przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP. Kolejne lokalizacje mogą być dodawane przez użytkowników aplikacji i są moderowane przez MSZ.
Aplikacja zawiera również zakładkę "News", która w czasie EURO 2012 będzie aktualizowana regularnie przez MSZ. Użytkownicy znajdą w niej najbardziej potrzebne informacje dotyczące kwestii bezpieczeństwa, pomocy konsularnej, telefony alarmowe oraz informacje o zdarzeniach, które mogą mieć wpływ na pobyt zagranicznych gości w Polsce.
Aplikacja "Check-in Poland" jest dostępna w serwisie GooglePlay (dla smartfonów z systemem Android), a na początku czerwca będzie dostępna również w serwisie AppStore (dla smartfonów z systemem operacyjnym iOS). Została przygotowana na zlecenie Ministerstwa Spraw Zagranicznych w dwóch wersjach językowych: angielskiej oraz polskiej.
Landing-page projektu znajduje się pod adresem: http://checkinpoland.pl.
Dodatkowe informacje o "Check-in Poland"
Wydział Portali Internetowych
Biuro Rzecznika Prasowego
Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Al. J. Ch. Szucha 23
00-580 Warszawa
e-mail: redakcja@msz.gov.pl
Źródło informacji: PL.2012 Sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 01.06.2012, 17:43 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |