Pobierz materiał i Publikuj za darmo
BEAVERTON, Oregon - (BUSINESS WIRE) - Firma NIKE, Inc. (NYSE:NKE) ogłosiła dzisiaj osiągnięcie ostatecznego porozumienia ws. sprzedaży swojej marki Umbro stowarzyszonej grupie Iconix Brand Group, Inc. (NASDAQ:ICON) za 225 mln USD. Transakcja ma zostać sfinalizowana pod koniec 2012 roku.
31 maja 2012 r. firma NIKE, Inc. ogłosiła zamiar zbycia marek Umbro i Cole Haan, aby skoncentrować się na napędzaniu wzrostu marek NIKE, Jordan, Converse oraz Hurley.
"Każda decyzja o zbyciu działalności jest trudna, ale to działanie pozwoli nam skupić się na możliwościach wzrostu naszej firmy reprezentujących największy potencjał - powiedział prezes i dyrektor generalny NIKE, Inc., Mark Parker. - Marka Umbro posiada ogromne dziedzictwo, ale ostatecznie, z uwagi na rozwój naszej strategii kategorii, wierzymy, że Nike Football może wyjść naprzeciw potrzebom piłkarzy zarówno na boisku, jak i poza nim".
"Umbro jest prawdziwą, wiarygodną marką piłkarską posiadającą lojalną bazę klientów na całym świecie. Cieszymy się, że możemy dodać ją do naszego portfolio kultowych marek - powiedział Neil Cole, dyrektor generalny grupy Iconix Brand Group. - Umbro jest ciekawym nabytkiem z ponad 30 licencjobiorcami w ponad 100 krajach oraz szerokim gronem zagorzałych zwolenników. Oczekujemy współpracy z naszymi międzynarodowymi partnerami, aby utrzymać i powiększyć bogate dziedzictwo Umbro" - powiedział Cole.
Informacje o NIKE, Inc. (http://www.nikeinc.com/)
Firma NIKE, Inc., z siedzibą w pobliżu miasta Beaverton w stanie Oregon, to wiodący, światowy projektant, sprzedawca i dystrybutor oryginalnego obuwia, odzieży, sprzętu i akcesoriów sportowych przeznaczonych do uprawiania różnego rodzaju sportów i aktywności mających na celu dbanie o kondycję. W pełni kontrolowane przez firmę NIKE marki to m.in.: Cole Haan, która projektuje, sprzedaje i dystrybuuje luksusowe buty, torebki, akcesoria i płaszcze; Converse Inc., która projektuje, sprzedaje i dystrybuuje obuwie, odzież i akcesoria sportowe; Hurley International LLC, która projektuje, sprzedaje i dystrybuuje obuwie, odzież i akcesoria młodzieżowe oraz przeznaczone do sportów wyczynowych. Aby uzyskać więcej informacji, należy wejść na stronę http://www.nikeinc.com oraz śledzić wiadomości w serwisie Twitter (@Nike).
Informacje o grupie Iconix Brand Group, Inc.
Iconix Brand Group, Inc. jest właścicielem, przyznaje licencje, wprowadza na rynek stale powiększające się portfolio marek konsumenckich, m.in. CANDIE'S (R), BONGO (R), BADGLEY MISCHKA (R), JOE BOXER (R), RAMPAGE (R), MUDD (R), MOSSIMO (R), LONDON FOG (R), OCEAN PACIFIC (R), DANSKIN (R), ROCAWEAR (R), CANNON (R), ROYAL VELVET (R), FIELDCREST (R), CHARISMA (R), STARTER (R), WAVERLY (R), ZOO YORK (R) i SHARPER IMAGE (R). Iconix posiada również udziały w następujących markach: ARTFUL DODGER (R), ECKO (R), MARC ECKO (R), ED HARDY (R) MATERIAL GIRL (R), PEANUTS (R) i TRUTH OR DARE. Firma przyznaje licencje swoich marek sieci wiodących sprzedawców detalicznych i producentów, którzy mają styczność z każdym segmentem dystrybucji detalicznej, począwszy od rynku towarów luksusowych, a skończywszy na rynku masowego odbiorcy zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i na całym świecie. Iconix kieruje swoimi markami, aby zwiększać świadomość i kapitał klientów, poprzez rozwój własnej działalności oraz działy promocji w miejscu sprzedaży, reklamy i public relations.
Zdjęcia/galeria multimedialna dostępne są na stronie: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=50452457&lang=en.
KONTAKT:
Iconix Brand Group
Maria Dolgetta
tel. +1 212 819 2084
e-mail: mdolgetta@iconixbrand.com
-
NIKE, Inc.
Charlie Brooks
tel. +1 503 532 8759
e-mail: charlie.brooks@nike.com
-
Umbro
Catherine Rees
tel. +44 161 492 2005
e-mail: Catherine_rees@umbro.com
Źródło informacji: Business Wire
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 24.10.2012, 19:33 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |