Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Z opublikowanych przez Instytut Turystyki danych wynika, że obcokrajowiec wydał średnio 1 541 zł w trakcie całego pobytu na Euro 2012 w Polsce, a jego średnie dzienne wydatki wyniosły 243 zł. Biorąc pod uwagę wydatki związane z Euro 2012, poniesione jeszcze przed przyjazdem do Polski - takie jak na przykład rezerwacja miejsca noclegowego, transport czy ubezpieczenie - turysta zagraniczny wydał średnio 2 654 zł. Łączne wydatki turystów zagranicznych, którzy odwiedzili Polskę w trakcie Euro 2012, wyniosły 980 mln zł.
"Zyski finansowe osiągnięte podczas trzech tygodni Turnieju to jednak nie jedyna i przede wszystkim nie najważniejsza korzyść dla Polski, związana z organizacją Euro 2012 - mówi Mikołaj Piotrowski, dyrektor ds. komunikacji w spółce PL.2012. - Niezwykle ważne jest wzmocnienie wizerunku Polski na arenie międzynarodowej, osiągnięte przede wszystkim dzięki dobrej organizacji trzeciej co do wielkości imprezy sportowej na świecie. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez PBS, 85 proc. obcokrajowców bawiących się w trakcie Mistrzostw w Polsce bardzo dobrze ocenia organizację Turnieju, co jest wynikiem znacznie lepszym od rezultatu podobnego badania przeprowadzonego w trakcie Euro 2008 w Austrii, gdzie dobrze organizację Mistrzostw oceniło 68 proc. obcokrajowców. Dobra organizacja i wysokie oceny obcokrajowców w tym zakresie z pewnością przełożą się w przyszłości na wzrost zagranicznego ruchu turystycznego w Polsce. Zgodnie z badaniami PBS, prawie 80 proc. turystów zagranicznych obecnych w Polsce w trakcie Euro 2012 deklaruje, że ponownie odwiedzi nasz kraj, a niemal wszyscy, bo aż 92 proc., polecą Polskę swoim znajomym jako kraj atrakcyjny turystycznie".
Według przygotowanego przez polskich naukowców raportu Impact, dotyczącego wpływu Euro 2012 na gospodarkę Polski, dzięki poprawie wizerunku po Mistrzostwach Polskę będzie rocznie odwiedzać 500 tys. turystów zagranicznych więcej. W efekcie, przychody z turystyki zagranicznej do 2020 r. wzrosną łącznie o 4,2 mld zł. Dane te są zbieżne z odczuciami Polaków - zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez PBS, aż 93 proc. spośród nich uznało, że organizacja Euro 2012 przyczyniła się do wzmocnienia wizerunku Polski za granicą.
W latach 2013 - 2020 polskie PKB, dzięki poprawie wizerunku kraju na arenie międzynarodowej oraz znaczącej modernizacji infrastruktury transportowej, czyli czynnikom osiągniętym w wyniku przygotowań i organizacji Euro 2012, wzrośnie łącznie o 20 mld zł.
Z niespotykanej dotychczas skali inwestycji i modernizacji kraju, zrealizowanej dzięki przygotowaniom i organizacji Euro 2012, Polacy będą korzystali przez wiele następnych lat. Co ważne, żadna z inwestycji nie została zrealizowana wyłącznie ze względu na Mistrzostwa. Przygotowania do Turnieju wpłynęły natomiast na przyśpieszenie ich realizacji o 3 - 5 lat. Pozytywne zmiany, jakie zaszły w naszym kraju, doceniła większość Polaków. Podczas badań przeprowadzonych przez PBS, 71,4 proc. z nich uznało, że przygotowania do Turnieju przyczyniły się do rozwoju infrastruktury i poprawy jakości życia.
KONTAKT:
Mikołaj Piotrowski
dyrektor ds. komunikacji w PL.2012
tel. kom. +48 785 556 771
e-mail: mikolaj.piotrowski@2012.org.pl
Źródło informacji: PL.2012 Sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 16.08.2012, 19:29 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |