Newsletter

"Wotum nieufności" przedstawicieli Stowarzyszenia Pilotów AMPA wobec kierownictwa Boeing Training & Flight Services

11.09.2012, 13:38aktualizacja: 11.09.2012, 13:38

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

SEATTLE - (BUSINESS WIRE) - Członkowie Stowarzyszenia Pilotów AMPA jednomyślnie udzielili "wotum nieufności" kierownictwu Boeing Training & Flight Services.

W skład grupy delegatów związkowych Towarzystwa Inżynierów Lotnictwa (SPEEA, Society of Professional Engineering Employees in Aerospace), w ramach IFPTE Local 200, AMPA gromadzi pilotów, których zadaniem jest dostarczanie klientom samolotów typu Boeing, włączając w to modele 787. Ponadto prowadzą oni szkolenia dla pilotów pracujących dla linii lotniczych klientów.

"Do głosowania pilotów będących członkami AMPA doszło po tym, gdy kierownictwo zaniechało stosowanej od 50 lat praktyki polegającej na korzystaniu z usług wyłącznie wykwalifikowanych pilotów Boeinga. Obecnie kierownictwo planuje korzystać z tymczasowych pilotów o minimalnych kwalifikacjach, których z Boeingiem łączyć będą jedynie uniformy, przy czym o zmianie tej nie poinformowano klientów - powiedział Ray Goforth. - To bezprecedensowe głosowanie jest skutkiem ponad trzech lat zgłaszania Boeingowi naszych obaw, które jednak były konsekwentnie ignorowane".

Według informacji SPEEA żaden z przejściowych pilotów nie miał okazji sterowania Boeingiem 787, a wielu z nich od ponad dwóch lat nie pilotowało samolotów pasażerskich. Jak twierdzi związek, przygotowanie pilotów przejściowych w zakresie sterowania Boeingami 787 ogranicza się jedynie do treningu na symulatorze, którego udzielają załogom lotniczym klientów.

"Klienci Boeinga 787 oczekują doświadczonych szkoleniowców i instruktorów lotnictwa - przyznał Goforth. - W tym przypadku klienci grają niejako w ruletkę, bo nie wiedzą, czy ich piloci szkoleni są przez prawdziwych specjalistów od Boeinga, czy tymczasowych szkoleniowców, których jedyny związek z Boeingiem ogranicza się do noszenia firmowego uniformu. Co gorsza, tymczasowi piloci mają takie same doświadczenie na symulatorach Boeinga 787, jak załogi lotnicze samych klientów. Zamawiając samoloty za miliard USD, klient oczekuje, że Boeing zapewni coś więcej, niż tylko przeszkolenie przez tymczasowego instruktora lotnictwa, który w praktyce nigdy nie sterował Boeingiem 787".

Piloci należący do AMPA podkreślili, że tymczasowi piloci kontraktowi nie przechodzą dodatkowego szkolenia i nie mają możliwości zwiększania liczby wylatanych godzin, tak, jak to ma miejsce w przypadku stałych pilotów Boeinga. Dział Usług w Zakresie Latania Samolotami Typu Boeing i Szkolenia w ich Obsłudze zatrudnił tymczasowych pilotów za pośrednictwem firmy Cambridge Communications Limited (CCL), agencji, która wynajmuje pilotów kontraktowych, mającej siedzibę na Wyspie Man. Różnica pomiędzy pilotami Boeinga a pilotami Cambridge polega na tym, że ci pierwsi przechodzą bieżące szkolenia i muszą spełniać ścisłe wymogi w zakresie liczby godzin w powietrzu i na symulatorze w przypadku każdego modelu samolotu.

"Choć poinformowaliśmy już nieoficjalnie o naszym 'wotum nieufności' z 1 sierpnia, kierownictwo Boeinga obstaje przy swojej decyzji o dalszej realizacji nowej strategii" - powiedział Goforth.

Piloci należący do AMPA twierdzą, że Boeing mówi obecnie swoim klientom, że nie będzie mógł spełnić ich próśb o zapewnienie wsparcia pilotów i że firma musi wykorzystywać swoje Boingi 787. Oddając swoje głosy za "wotum nieufności", piloci potwierdzali, że zgadzają się z oświadczeniem zamieszonym na karcie głosowania, które brzmiało następująco: "Niniejszym udzielamy 'wotum nieufności' kierownictwu Boeing Training & Flight Services w związku z jego decyzjami, które zaprzeczają dumnej tradycji spółki Boeing w rzetelnym realizowaniu potrzeb klienta".

Towarzystwo Inżynierów Lotnictwa (SPEEA), będące lokalnym oddziałem Międzynarodowego Zrzeszenia Inżynierów (IFPTE, International Federation of Professional and Technical Engineers), skupia 26 560 specjalistów w dziedzinie lotnictwa, którzy pracują dla Boeinga, Spirit AeroSystems w Kansas oraz Triumpth Composite Systems, Inc. w Spokane w stanie Waszyngton.

KONTAKT:

SPEEA

Bill Dugovich

dyrektor ds. komunikacji SPEEA

tel. 206-674-7368 / 206-683-9857

-

Ray Goforth

dyrektor wykonawczy SPEEA

tel. 206-433-0991

(Kod Kraju Stanów Zjednoczonych: 001)

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.09.2012, 13:38
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii