Newsletter

Enterprise Europe Network

12.09.2012, 17:00aktualizacja: 12.09.2012, 17:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Sport i biznes: jak przedsiębiorcy walczą z recesją.

Bruksela, 12.09.2012 - Orientacja sportowa (ang. orienteering), dyscyplina popularna w Norwegii, ma szansę się rozwinąć dzięki technologii opracowanej przez małą firmę z Wielkiej Brytanii. Klip wideo (http://www.youtube.com/watch?v=BhtNUPByFLQ) prezentuje owocną współpracę Norweskiej Federacji Orientacji Sportowej i brytyjskiego producenta mierników czynności ciała. Przedsięwzięcie doszło do skutku z pomocą Enterprise Europe Network, sieci wsparcia dla przedsiębiorców, która pomogła już ponad 5 000 firmom w nawiązaniu partnerstwa technologiczno-biznesowego w 51 krajach.

Jan Kobach jest analitykiem wydajności Norweskiej Federacji Orientacji Sportowej. W tej ekscytującej konkurencji sportowcy ścigają się ze sobą, biegnąc, jadąc na rowerze czy na nartach. Korzystają jednocześnie z mapy, tak by korzystając z najlepszej trasy, dotrzeć najszybciej do wskazanego przy starcie punktu. Kobach szukał rozwiązań, które poprawiłyby wyniki sportowców. Odkrył wtedy nowe zastosowanie dla mierników czynności ciała, które mogłyby pomóc sportowcom w doborze trasy, prędkości oraz stałym śledzeniu mapy.

Narzędzie zostało zaprojektowane przez Activeinsights (http://www.geneactiv.co.uk/), firmę utworzoną w Cambridge, która do tej pory zajmowała się sprzedażą tego typu urządzeń głównie dla branży badań medycznych. Firma zgłosiła się do Enterprise Europe Network, by znaleźć zagranicznych partnerów biznesowych i pozyskać nowych klientów.

Joss Langford (http://www.linkedin.com/pub/joss-langford/5/523/269), dyrektor techniczny, Activeinsights: "Znaleźliśmy nie tylko nowego klienta i partnera, odkryliśmy kompletnie nowy rynek dla zastosowania naszego produktu". Wraz z 3 000 swoich pracowników Enterprise Europe Network pomaga małym przedsiębiorstwom, jak firma Jossa, połączyć badania z biznesem i znaleźć komercyjne zastosowanie określonych rozwiązań.

Napędzając międzynarodowy biznes

Założona w 2008 roku, przez Europejską Komisję, Enterprise Europe Network wsparła już niemal 2,5 miliona firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, pomagając im w znalezieniu zagranicznych partnerów biznesowych i technologicznych, w pozyskiwaniu finansowania z Unii Europejskiej i przejściu przez labirynt wspólnotowego ustawodawstwa. Do EEN należy ponad 600 organizacji członkowskich zlokalizowanych w Europie, Ameryce Północnej i Południowej, Środkowym Wschodzie i Azji.

Podstawowe fakty o Enterprise Europe Network (EEN)

- 3 000 pracowników;

- 600 organizacji członkowskich w 51 krajach;

- 375 000 odpowiedzi na zapytania w kwestiach związanych z Unią Europejską;

- 5 000 firm, które zawarły partnerstwo w zakresie współpracy biznesowej, badawczej i technologicznej;

- 1 000 dodatkowych miejsc pracy wygenerowanych rocznie;

- 450 milionów euro wpływających na dynamikę sprzedaży;

- 100 000 rozwiązań technologicznych, patentów, zestawień finansowych I biznesowych;

- 19 000 wydarzeń poświęconych sektorowi SME (małych i średnich przedsiębiorstw) dla 750 000 uczestników.

Więcej informacji:

Kontakt dla mediów (lma@emakina.com)

Enterprise Europe Network (http://portal.enterprise-europe-network.ec.europa.eu/)

Więcej historii (http://portal.enterprise-europe-network.ec.europa.eu/success-stories/list)

Klipy (http://portal.enterprise-europe-network.ec.europa.eu/news-media/videos)

Dodatkowe informacje o EEN:

Monica Salgado Fernandez

tel. +32 2 295 03 30

Materiały wysokiej rozdzielczości

1) Proszę wejść na FTP-Server

2) Login: dgentrpress

3) Hasło: EmakinaDGENTRPRESS03

4)Proszę wybrać zdjęcia i pliki wideo (długie i krótkie wersje, B-roll po angielsku, francusku, niemiecku i wersjach międzynarodowych, opisy, lista zdjęć).

Źródło: Enterprise Europe Network

Źródło informacji: PR Newswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 12.09.2012, 17:00
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ