Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Bruksela, 12.09.2012 - Orientacja sportowa (ang. orienteering), dyscyplina popularna w Norwegii, ma szansę się rozwinąć dzięki technologii opracowanej przez małą firmę z Wielkiej Brytanii. Klip wideo (http://www.youtube.com/watch?v=BhtNUPByFLQ) prezentuje owocną współpracę Norweskiej Federacji Orientacji Sportowej i brytyjskiego producenta mierników czynności ciała. Przedsięwzięcie doszło do skutku z pomocą Enterprise Europe Network, sieci wsparcia dla przedsiębiorców, która pomogła już ponad 5 000 firmom w nawiązaniu partnerstwa technologiczno-biznesowego w 51 krajach.
Jan Kobach jest analitykiem wydajności Norweskiej Federacji Orientacji Sportowej. W tej ekscytującej konkurencji sportowcy ścigają się ze sobą, biegnąc, jadąc na rowerze czy na nartach. Korzystają jednocześnie z mapy, tak by korzystając z najlepszej trasy, dotrzeć najszybciej do wskazanego przy starcie punktu. Kobach szukał rozwiązań, które poprawiłyby wyniki sportowców. Odkrył wtedy nowe zastosowanie dla mierników czynności ciała, które mogłyby pomóc sportowcom w doborze trasy, prędkości oraz stałym śledzeniu mapy.
Narzędzie zostało zaprojektowane przez Activeinsights (http://www.geneactiv.co.uk/), firmę utworzoną w Cambridge, która do tej pory zajmowała się sprzedażą tego typu urządzeń głównie dla branży badań medycznych. Firma zgłosiła się do Enterprise Europe Network, by znaleźć zagranicznych partnerów biznesowych i pozyskać nowych klientów.
Joss Langford (http://www.linkedin.com/pub/joss-langford/5/523/269), dyrektor techniczny, Activeinsights: "Znaleźliśmy nie tylko nowego klienta i partnera, odkryliśmy kompletnie nowy rynek dla zastosowania naszego produktu". Wraz z 3 000 swoich pracowników Enterprise Europe Network pomaga małym przedsiębiorstwom, jak firma Jossa, połączyć badania z biznesem i znaleźć komercyjne zastosowanie określonych rozwiązań.
Napędzając międzynarodowy biznes
Założona w 2008 roku, przez Europejską Komisję, Enterprise Europe Network wsparła już niemal 2,5 miliona firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, pomagając im w znalezieniu zagranicznych partnerów biznesowych i technologicznych, w pozyskiwaniu finansowania z Unii Europejskiej i przejściu przez labirynt wspólnotowego ustawodawstwa. Do EEN należy ponad 600 organizacji członkowskich zlokalizowanych w Europie, Ameryce Północnej i Południowej, Środkowym Wschodzie i Azji.
Podstawowe fakty o Enterprise Europe Network (EEN)
- 3 000 pracowników;
- 600 organizacji członkowskich w 51 krajach;
- 375 000 odpowiedzi na zapytania w kwestiach związanych z Unią Europejską;
- 5 000 firm, które zawarły partnerstwo w zakresie współpracy biznesowej, badawczej i technologicznej;
- 1 000 dodatkowych miejsc pracy wygenerowanych rocznie;
- 450 milionów euro wpływających na dynamikę sprzedaży;
- 100 000 rozwiązań technologicznych, patentów, zestawień finansowych I biznesowych;
- 19 000 wydarzeń poświęconych sektorowi SME (małych i średnich przedsiębiorstw) dla 750 000 uczestników.
Więcej informacji:
Kontakt dla mediów (lma@emakina.com)
Enterprise Europe Network (http://portal.enterprise-europe-network.ec.europa.eu/)
Więcej historii (http://portal.enterprise-europe-network.ec.europa.eu/success-stories/list)
Klipy (http://portal.enterprise-europe-network.ec.europa.eu/news-media/videos)
Dodatkowe informacje o EEN:
Monica Salgado Fernandez
tel. +32 2 295 03 30
Materiały wysokiej rozdzielczości
1) Proszę wejść na FTP-Server
2) Login: dgentrpress
3) Hasło: EmakinaDGENTRPRESS03
4)Proszę wybrać zdjęcia i pliki wideo (długie i krótkie wersje, B-roll po angielsku, francusku, niemiecku i wersjach międzynarodowych, opisy, lista zdjęć).
Źródło: Enterprise Europe Network
Źródło informacji: PR Newswire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 12.09.2012, 17:00 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |