Newsletter

Molson Coors łączy swoje europejskie oddziały

02.10.2012, 15:39aktualizacja: 02.10.2012, 15:39

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Nowa struktura firmy pozwoli na stworzenie skuteczniejszego zespołu, o lepszej responsywności na potrzeby rynku.

- Hunter zostaje mianowany dyrektorem generalnym w Europie; Glendinning dyrektorem generalnym w Kanadzie po tym, jak Perkins ogłasza przejście na emeryturę.

- White awansuje na stanowisko głównego zarządcy sieci dostaw; Wade odchodzi na emeryturę.

DENVER & MONTREAL - (BUSINESS WIRE) - globalna sieć browarów Molson Coors ogłosiła dziś, że z dniem 1 stycznia 2013 r. zostanie utworzony nowy segment firmy, Molson Coors Europe, dzięki połączeniu istniejących dotychczas firm w Zjednoczonym Królestwie i Irlandii oraz nowo nabytych firm w dziewięciu krajach Europy Środkowej. Molson Coors Europe, której siedziba główna znajduje się w Pradze, to firma produkująca ok. 23,6 miliona hektolitrów i generująca przychody rzędu 2,3 miliarda USD ze sprzedaży netto na podstawie orientacyjnych obliczeń zgodnie z amerykańskimi zasadami GAAP na rok 2011. Liczby te stanowią ok. 38% objętości piwa produkowanego przez browar Molson Coors w 2011 r. na całym świecie oraz 30% przychodów netto ze sprzedaży na całym świecie.

"To posunięcie sprawi, że staniemy się jeszcze silniejszą konkurencją - powiedział Peter Swinburn, dyrektor generalny Molson Coors. - Będziemy dzięki temu mogli skuteczniej wykorzystać nasze źródła do wejścia na rynek w tym regionie oraz promować lepsze dzielenie się najlepszymi praktykami handlowymi oraz ekspertyzami marketingowymi. Przy większym zasięgu w krajach europejskich będziemy w stanie negocjować lepsze warunki z dostawcami, ulepszać procesy oraz integrować systemy celem poprawienia wydajności".

Mark Hunter, obecny dyrektor generalny Molson Coors na Europę Środkową, został mianowany dyrektorem generalnym nowej firmy. Zanim objął obecne stanowisko, pełnił funkcje dyrektora generalnego w Zjednoczonym Królestwie i Irlandii oraz dyrektora działu marketingu w Molson Coors w Kanadzie. Był również członkiem Zarządu Bass Brewers na stanowisku kierownika ds. marketingu, jak również członkiem Zarządu Coors Brewers Ltd.

"Mark zdobył dogłębną wiedzę z zakresu firm środkowoeuropejskich i na swoim nowym, wyższym stanowisku wniesie osobiste, bogate doświadczenie zdobyte w Zjednoczonym Królestwie i Irlandii" - zauważył Swinburn.

Stewart Glendinning, obecny dyrektor generalny w Zjednoczonym Królestwie i Irlandii, zostanie dyrektorem generalnym Molson Coors w Kanadzie pod koniec stycznia 2013 roku, z momentem przejścia na emeryturę obecnego dyrektora generalnego, Dave’a Perkinsa. Przed objęciem sterów w Zjednoczonym Królestwie, Glendinning był generalnym dyrektorem finansowym. Przed dołączeniem do Molson Coors w 2005 r. pracował dla KPMG, a następnie dla The Hackett Group - dwóch firm świadczących profesjonalne usługi, w których pełnił ważne role.

Według Swinburna, "ze względu na fakt, iż Stewart spędził wiele lat w północnoamerykańskim przemyśle browarniczym jako członek Zarządu MillerCoors, wnosi on odpowiednie połączenie ekspertyzy w zakresie budowania marki oraz doświadczenia pełnionych funkcji kierowniczych by stanąć na czele naszego odnoszącego wiele sukcesów zespołu w Kanadzie".

Dave Perkins, dyrektor generalny Molson Coors w Kanadzie, ogłosił, że planuje przejście na emeryturę po ponad trzydziestoletniej karierze w przemyśle browarniczym. Przed objęciem swojego obecnego stanowiska Perkins pełnił funkcję prezesa w ogólnoświatowych firmach w zakresie rozwoju rynku, w których był odpowiedzialny za wzrost i rozwój interesów spółki oraz za portfolio marki na rynku międzynarodowym. Na tym stanowisku prowadził operacje biznesowe w Azji, Europie, Meksyku i w regionie Karaibów. Przed fuzją ze spółką Adolph Coors zajmował stanowisko głównego dyrektora ds. rozwoju rynku w Molson Canada, a wcześniej pełnił podwójną rolę przewodniczącego Molson w USA oraz przewodniczącego ds. rozwoju rynku w Molson, Inc w Ameryce Północnej.

"To właściwe posunięcie, że Dave odchodzi na emeryturę z pracy na najważniejszym stanowisku w Kanadzie po spędzeniu wielu pełnych sukcesów lat, podczas których budował marki spółki Molson, a także po zakończeniu długotrwałej relacji pomiędzy spółkami Molson i Coor - powiedział Swinburn. - Dave ma tak wiele osiągnięć, że nie sposób ich zliczyć - jest prawdziwym mistrzem browarnictwa i znakomitym liderem firmy".

Według innych informacji na temat liderów, Celso White awansował na międzynarodowego zarządcę sieci dostaw po tym, jak Greg Wade ogłosił zamiar odejścia ze swojego stanowiska na emeryturę pod koniec 2012 roku. White dołączył do Molson Coors we wrześniu 2010 r. jako główny zarządca łańcucha dostaw w międzynarodowej firmie, gdzie pełnił najważniejszą rolę w nowopowstającej strategii wzrostu rynkowego, przewodnicząc jej poszerzeniu na Chiny, Indie, Ukrainę i Hiszpanię. Przed pracą dla Molson Coors, White spędził pięć lat jako wiceprzewodniczący i dyrektor generalny Americas Concentrate Operations spółki PepsiCo, Inc., gdzie kierował wszystkimi aspektami operacji oraz sieci dostaw dla PepsiCo Concentrate w Ameryce Północnej i Południowej. White wniesie również doświadczenie w zakresie badań i rozwoju oraz inżynierii procesu, które nabył w firmach Campbell Soup oraz M&M/Mars, Inc.

"Celso to osoba dynamiczna, o silnych strategicznych, technicznych i przywódczych umiejętnościach - stwierdził Swinburn. - Wniesie bogate doświadczenie oraz historię zawodową obejmującą działalność na rynkach całego świata, które pomogą mu prowadzić naszą strategię wzrostu przez wiele następnych lat".

Podczas 12 lat spędzonych na współpracy ze spółkami Molson i Molson Coors, Greg Wade zajmował wiele stanowisk na wyższym szczeblu z zakresu badań i rozwoju, jakości i działalności; ostatnio zajmował również stanowisko kierownicze w zakresie światowej sieci dostaw jako członek kierowniczego zespołu dyrektorów. Przed Molson Coors, Greg przez ponad 20 lat pracował w spółce Campbell Soup na stanowiskach kierowniczych w sekcji badań i rozwoju, jakości oraz rozwoju produktów.

"Greg to niezwykle cenny członek zespołu kierowniczego Molson Coors. Jego szeroka wiedza - zarówno w zakresie operacyjnych, jak i komercyjnych aspektów naszej firmy - pomogła zapewnić niespotykaną dotąd ilość innowacji oraz radykalnych oszczędności w czasie, gdy sprawował swój urząd - zauważył Swinburn. - Jeśli poprosi się go, by coś zrobił, zadanie należy już uznać za wykonane - i to w sposób doskonały".

Zarys firmy Molson Coors

Molson Coors Brewing Company jest jednym z największych na świecie koncernów browarniczych. Sektory, w których firma prowadzi swoją działalność, rozciągają się na Kanadę, Stany Zjednoczone, Europę Środkową, Zjednoczone Królestwo, a także Molson Coors International (MCI). Firma może poszczycić się całym szeregiem marek, które posiada oraz których jest partnerem, w tym najbardziej znanymi markami: Coors Light, Molson Canadian, Staropramen oraz Carling. Firma Molson Coors znalazła się w najbardziej prestiżowym rankingu porównawczym oceniającym stabilność światowych spółek - Dow Jones Sustainability Index (DJSI) 2011. Więcej informacji na temat firmy Molson Coors Brewing Company można znaleźć na stronie firmy: http://www.molsoncoors.com.

Wypowiedzi prognozujące

Niektóre oświadczenia zawarte w niniejszej informacji prasowej zawierają tzw. "wypowiedzi prognozujące" w rozumieniu amerykańskich przepisów federalnego prawa papierów wartościowych. Wypowiedzi zawierające takie słowa, jak: "uważać", "oczekiwać", "mieć na celu", "przewidywać", "planować", "będzie", a także podobne wyrażenia odnoszące się do przyszłych wydarzeń i okoliczności, stanowią wypowiedzi prognozujące i nie mają charakteru faktów. Chociaż firma jest przekonana o tym, że założenia, na których oparte są wyrażenia prognozujące, są uzasadnione, nie może dać gwarancji, że założenia te okażą się prawdziwe. Istotne czynniki, które mogą spowodować, że właściwe rezultaty będą znacznie różnić się od dotychczasowych doświadczeń firmy oraz od obecnych planów i oczekiwań, znajdują się w zgłoszeniach firmy do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC). Czynniki te to m.in. nasze możliwości do włączenia StarBev, zatrzymania kluczowych pracowników oraz osiągnięcia planowanych synergii kosztów; koszty planu emerytalnego; dostępność lub zwiększenie kosztów materiałów opakowaniowych; nasze możliwości utrzymania umów o dystrybucję/umów produkcyjnych; wpływu konkurencyjności odnośnie ustalania cen oraz presja konkurencyjności produktów; nasze możliwości wdrażania inicjatyw strategicznych, w tym realizowania planów oszczędności kosztów; zmiany w wymogach prawnych i przepisach, w tym regulacja systemów dystrybucji; zwiększenie kosztów towarów używanych w firmie; nasze możliwości do utrzymania wizerunku marki, reputacji i jakości produktów; nasze możliwości utrzymania dobrych stosunków pracy; zmiany w naszym systemie dostawy; opłaty za dodatkową utratę wartości; wpływ zmiany klimatu oraz dostępność i jakość wody; możliwości firmy MillerCoors do połączenia działań i technologii; brak pełnej kontroli nad działaniami MillerCoors; możliwości firmy MillerCoors do utrzymania dobrych relacji z dystrybutorami; oraz inne niebezpieczeństwa omówione w naszych zgłoszeniach do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, w tym nasz Raport Roczny na Formularzu 10-K za rok kończący się 31 grudnia 2011 roku, dostępne w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. Wszelkie wypowiedzi prognozujące zawarte w niniejszej informacji prasowej są wyraźnie określone przez oświadczenia ostrzegawcze oraz przez odniesienie do założeń będących ich podstawą. Nie należy nadmiernie polegać na wypowiedziach prognozujących, które odnoszą się tylko do czasu, w którym są wydane. Nie zobowiązujemy się do aktualizacji wypowiedzi prognozujących, czy to w wyniku nowo zaistniałych informacji, wydarzeń w przyszłości czy też innych okoliczności.

KONTAKT:

Molson Coors Brewing Company

Media informacyjne:

Colin Wheeler

tel. (303) 927-2443

Francois Lefebvre

tel. (514) 529-8583

lub

Relacje inwestorskie:

Dave Dunnewald

tel. (303) 927-2334

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 02.10.2012, 15:39
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii