Newsletter

"Podtrzymywanie globalnego handlu w czasach kryzysu" - 112. Targi Kantońskie

15.11.2012, 13:22aktualizacja: 15.11.2012, 13:22

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

KANTON, Chiny, 15 listopada 2012 r. /PRNewswire/ - Pomimo ciągłych problemów gospodarczych Europy i Ameryki, 112. edycja Targów Kantońskich, zakończonych 4 listopada, wykazała się zdumiewającą odpornością na kryzys. Mimo że liczba uczestników i wysokość transakcji spadły o ok. 10% w porównaniu z edycją wiosenną, odsetek gości ponownie uczestniczących w tym wydarzeniu wzrósł o ponad 8%, co podkreśliło ekonomiczne znaczenie imprezy i jej znaczenie jako podpory globalnego handlu.

Liczba przybywających na targi zagranicznych nabywców, którą uznaje się za wiarygodny wskaźnik sytuacji eksportowej Chin, wskazuje na niewielki popyt globalny, co wynika ze słabego ożywienia gospodarczego, pogłębionego dodatkowo zadłużeniem w strefie euro. Niemniej jednak, Targi Kantońskie nadal stanowią najlepszą drogę na chiński rynek, a ich uczestnicy wciąż cenią sobie oferowane przez nie możliwości biznesowe - zarówno w zakresie business intelligence, jak i wysokiej jakości produktów.

Pewien niemiecki, uczestniczący w Targach producent sprzętu ogrodniczego przyznał, że pomimo braku spadku sprzedaży na rynku krajowym, zmuszony był obniżyć ceny: "Szukam w Chinach dostawców oferujących atrakcyjne warunki cenowe, ponieważ moi klienci przywiązują teraz dużo większą wagę do cen”.

Ulrik Fredikson, członek kadry kierowniczej szwedzkiej spółki zajmującej się akcesoriami samochodowymi, oznajmił, że jego firma również odczuła skutki kryzysu, doświadczając spadku sprzedaży rzędu 25% rocznie. "Zamiast korzystać z usług pośrednika, który wywinduje ceny o 20%, wolę kupować bezpośrednio od producentów tutaj, podczas Targów" - powiedział Fredrikson.

Spółki z krajów rozwijających się, zwłaszcza grupy BRICS, podczas Targów wykazały ogromną chęć nawiązywania współpracy handlowej. Wiele z nich wyraziło przekonanie, że zwiększenie wymiany handlowej między krajami z tej grupy skutecznie zniweluje spadek sprzedaży, odnotowany ostatnio na bardziej tradycyjnych rynkach.

Jako że kolejne mistrzostwa świata w piłce nożnej oraz igrzyska olimpijskie odbędą się w Brazylii, dla chińskich spółek, które chciałyby wejść na tamtejszy rynek, otworzyły się nowe perspektywy. Zorganizowane podczas Targów forum miało zapoznać zainteresowane spółki z brazylijskim środowiskiem biznesowym - odwiedziło je ponad 400 gości.

ChinaInvest, brazylijska spółka inwestycyjno-konsultingowa, zakupiła na Targach znaczną ilość materiałów budowlanych dla swoich podwykonawców z Ameryki Południowej. Prezes spółki, Thomas Machado, oznajmił, że jeszcze w tym roku zamierza kupić w Chinach o 30% więcej materiałów, przy 15-procentowej podwyżce ogólnych cen. "Mimo że koszty materiałów i siły roboczej ulegają w Chinach wzrostowi, postanowiłem kupić chińskie towary z uwagi na ich lepszą jakość" - wyjaśnił Machado.

Więcej informacji można uzyskać na stronie internetowej: http://www.cantonfair.org.cn/en/index.asp

Źródło: China Foreign Trade Centre (CFTC)

KONTAKT:

Wu Xiaoying

dla CFTC

tel. +86-20-8913 8628

e-mail: xiaoying.wu@cantonfair.org

Źródło informacji: PR Newswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.11.2012, 13:22
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii