Newsletter

Novomatic AG udziałowcem dostawcy produktów codziennego użytku dayli

26.11.2012, 10:05aktualizacja: 26.11.2012, 10:05

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wiedeń, 23 listopada 2012 r. - W sierpniu 2012 r. dr Rudolf Haberleitner przejął za pomocą swojego funduszu inwestycyjnego, Private Equity Fund TAP 09, austriacki oddział firmy Schlecker. Proces rebrandingu niemal 1400 sklepów (w Austrii, Belgii, Luksemburgu, Polsce i we Włoszech) już dobiega końca. W celu jeszcze lepszego wykorzystania potencjału rynku, Novomatic AG stanie się obecnie udziałowcem dayli. "Dzięki zaangażowaniu firmy Novomatic, jako inwestora finansowego, możliwe jest szybkie dokończenie restrukturyzacji, a następnie przyspieszenie planowanej ekspansji w kolejnych krajach przy zachowaniu niezależności na rynku" - mówi Rudolf Haberleitner.

Zaangażowanie firmy Novomatic znacznie zwiększa zasoby finansowe dayli, umożliwiając firmie dodatkowe zakupy w branży handlu detalicznego. "Razem z profesorem Grafem byliśmy przekonani o konieczności stworzenia innowacyjnej, przyszłościowej koncepcji sprzedaży produktów codziennego użytku. Dayli spełnia te warunki. Dlatego angażujemy się jako współudziałowiec, mimo że ta inwestycja nie jest związana z głównym obszarem naszej działalności" - mówi dr Franz Wohlfahrt, dyrektor generalny Novomatic AG. Umowy podpisano 23 listopada 2012 roku. Strony milczą na temat wysokości wkładu. Realizacja transakcji jest teraz uzależniona od zgody urzędu antymonopolowego.

"Chcemy zostać czołowym dostawcą produktów codziennego użytku w Europie i - poprzez realizację naszej koncepcji - znacznie poprawić jakość życia Europejczyków" - dodaje Rudolf Haberleitner.

Firma dayli

Firma dayli posiada 888 sklepów w całej Austrii. Oddziały zagraniczne w Belgii, Luksemburgu, Polsce i we Włoszech z niemal 500 dalszymi placówkami są własnością spółki TAP Dayli Vertriebs GmbH. Nowa koncepcja handlowa jest już realizowana. Firma dayli będzie rozwijać ofertę i rozszerzy asortyment poza artykuły drogeryjne. Nowa, innowacyjna koncepcja uwzględnia artykuły spożywcze i convienience, usługi, artykuły znanych marek z takich branż, jak elektronika, moda, optyka, materiały papiernicze i piśmiennicze, a także inne produkty codziennego użytku. Oferta internetowa to "wirtualne centrum handlowe", w którym klienci dayli mogą kupić wszystko to, co zwykle jest dostępne tylko w tradycyjnych centrach handlowych. Z kolei otwarcie baru szybkiej obsługi w każdym sklepie dayli ma poprawić wizerunek firmy w oczach lokalnych społeczności.

Firma dayli jednoznacznie stawia na zaopatrzenie w artykuły codziennego użytku i ta strategia wyraźnie odróżnia ją od konkurentów. Główną misją firmy jest poprawa jakości życia klientów przez umożliwienie im oszczędnych, bezstresowych i ekologicznych zakupów. Niedawno udało się znaleźć silnego partnera finansowego, dzięki któremu będzie możliwa ekspansja firmy w Polsce.

NOVOMATIC

Grupa NOVOMATIC to jeden z największych producentów i operatorów technologii gier hazardowych, a tym samym jeden z największych koncernów w branży gier hazardowych na świecie i bez wątpienia numer jeden w Europie. Koncern zatrudnia ponad 19 000 osób na całym świecie, z tego ponad 2850 w Austrii. Grupa przedsiębiorstw założona w 1980 roku przez przemysłowca profesora Johanna F. Grafa ma oddziały w 32 krajach, eksportuje do ponad 70 państw świata, a w 2011 roku uzyskała obroty w wysokości 3,2 mld EUR.

KONTAKT:

Dr Rudolf Haberleitner

tel. TAP 09: +43 1 53620

tel. kom. +43-664-222-4130

e-mail: r.haberleitner@dayli-shop.com

Źródło informacji: APA-OTS

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 26.11.2012, 10:05
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ