Pobierz materiał i Publikuj za darmo
LAS VEGAS - (BUSINESS WIRE) - Rimini Street, Inc., wiodący dostawca usług konserwacji i wsparcia oprogramowania dla firm, takiego jak programy firmy SAP AG (NYSE:SAP) oraz Oracle Corporation (NASDAQ: ORCL) Siebel, PeopleSoft, JD Edwards, E-Business Suite, Oracle Database i Hyperion, ogłosił dzisiaj, że został osiągnięty na rynku punkt zwrotny dla konserwacji rocznej. Nowo opublikowane badanie przeprowadzone przez analityków branży ujawnia, że rozsądni klienci nie płacą już Oracle lub SAP pełnej kwoty za roczną konserwację. Zamiast tego niektóre wiodące firmy oraz inne spółki podążające ich śladem negocjują zniżki u Oracle i SAP lub decydują się na zewnętrzne wsparcie techniczne dla oprogramowania oparte na korzyściach w celu zmaksymalizowania oszczędności oraz korzystania z innowacyjnych rozwiązań i szybkiej obsługi.
Duża popularność wsparcia świadczonego przez firmy zewnętrzne zaburza rynek konserwacji oprogramowania zdominowany przez Oracle i SAP
Wsparcie świadczone przez firmy zewnętrzne zyskuje na popularności o czym świadczy wiele sukcesów i zadowolonych klientów. Po 11 kwartałach rekordowego wzrostu z rzędu, oraz przy wartości zamówień do zrealizowania przekraczającej pół miliarda dolarów a także mając blisko 600 klientów komercyjnych i rządowych na całym świecie, w tym 69 z rankingu Fortune 500 i 15 największych spółek z rankingu Global 100, Rimini Street jest przekonane, że przejście na wsparcie świadczone przez firmy zewnętrzne osiągnęło na rynku punkt krytyczny.
Jak pokazuje opublikowany niedawno przez Constellation Research, niezależną firmę analizującą branżę, raport pt. "The Positive Pricing Impact of Third Party Maintenance for Oracle and SAP Customers"(1) ("Usługi konserwacyjne firm zewnętrznych wywierają pozytywny wpływ na wysokość cen dla klientów Oracle i SAP"), konsolidacja na rynku oprogramowania dla firm, pozwalała wcześniej Oracle i SAP na dyktowanie polityki i kształtowanie cen w zakresie konserwacji oprogramowania. W rezultacie większość klientów, którzy wzięli udział w badaniu, korzysta z konkurencyjnych ofert wparcia świadczonego przez firmy zewnętrzne w celu wywarcia nacisku na Oracle i SAP podczas negocjowana warunków rocznych konserwacji, podaje Constellation Research.(2)
"Dyrektorzy ds. finansowych, ds. informatyki i ds. zamówień muszą wykazać się należytą starannością w analizowaniu możliwości konserwacji zapewnianych przez firmy zewnętrzne podczas rozpoczynania negocjacji umownych i planowania strategii odnośnie aplikacji. Niezbędnym minimum jest zabieganie o uzyskanie konkurencyjnej oferty od firmy zewnętrznej świadczącej usługi konserwacyjne - powiedział R "Ray" Wang, główny analityk i dyrektor generalny Constellation Research. - Nieskorzystanie z tej strategicznej możliwości może skutkować poniesieniem wyższych kosztów przy mniejszej wartości produktu uzyskanego od dostawców".
W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie możliwościami wsparcia ze strony firm zewnętrznych, firma Rimini Street sprawiła, że uzyskanie konkurencyjnych ofert przez klientów Oracle i SAP jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Wypełniając prosty formularz dostępny online na stronie: http://www.riministreet.com/proposal lub telefonując do firmy, klienci Oracle i SAP mogą otrzymać konkurencyjną ofertę w ciągu dwóch dni roboczych lub szybciej. Nawet jeżeli klient uzna, że wielokrotnie nagradzana oferta wsparcia firmy Rimini Street obecnie mu nie odpowiada, to wciąż może jej użyć jako karty przetargowej w celu osiągnięcia optymalnej ceny i warunków usług Oracle i SAP. Klient wygrywa w każdym z tych scenariuszy.
"Bazując na wynikach raportu i praktycznym doświadczeniu Constellation Research w negocjacji umów pomiędzy klientami a dostawcami wsparcia, wierzymy, że konserwacja świadczona przez firmy zewnętrzne odgrywa kluczową rolę w wywieraniu nacisku cenowego oraz zapewnianiu dodatkowych możliwości podczas prowadzenia negocjacji umownych i w zastosowaniach ogólnych" - dodał Wang.
Oracle i SAP obniżają opłaty konserwacyjne
Raport Constellation Research ukazał również, że klienci Oracle i SAP otrzymują zniżki na opłaty konserwacyjne. Potwierdziło to blisko 200 licencjobiorców. Raport wskazuje również, że klienci, którzy wykorzystali konkurencyjną ofertę w charakterze karty przetargowej podczas negocjowania rocznych konserwacji z Oracle i SAP, uzyskali średnio 13,7% zniżkę.(4)
Co więcej Cowen and Company, uznany bank inwestycyjny i firma doradcza z zakresu badań, podobnie poinformował, że znalazł dowody na uzyskiwanie rabatów w swoim badaniu na temat SAP. "Poświęciliśmy ostatnio trochę czasu na rozmowy z kilkoma dużymi klientami SAP, którzy uzyskali blisko 50% zniżki podczas przedłużenia umów konserwacyjnych".(5)
Konkurencyjne oferty pomagają klientom wynegocjować najlepsze warunki
Konkurencyjna oferta całorocznego wsparcia może dać klientom przewagę w negocjacjach z Oracle i SAP, dotyczących lepszych warunków obsługi technicznej. Według raportu firmy Constellation Research, ponad 60% badanych klientów uważa, że konkurencyjne oferty wsparcia ze strony firm zewnętrznych pomagają uzyskać przewagę w negocjacjach z Oracle i SAP.(6) Co więcej, 72% firm, które korzystały ze wsparcia firm zewnętrznych stwierdziło, że uzyskało przewagę przy negocjowaniu umów z Oracle lub SAP.(7)
Dzięki wsparciu Rimini Street klienci zawsze zyskują
Opłaty za konserwację i wsparcie ze strony dostawców ciągle rosną pomimo iż koszty obsługi kolejnych wersji oprogramowania spadają wraz ze starzeniem się aplikacji.(8,9) Oferując łatwy dostęp do konkurencyjnej oferty, Rimini Street gwarantuje klientom szeroki wachlarz możliwości dostosowanych do różnych potrzeb. Licencjobiorcy użytkujący oprogramowania Oracle i SAP mogą skorzystać z oferty wsparcia Rimini Street przy negocjowaniu z Oracle i SAP optymalnej oferty cenowej, opcji wsparcia i gwarantowanego poziomu obsługi. Firma wierzy, że porównując jej ofertę wsparcia z propozycją Oracle czy SAP, wielu użytkowników wybierze wielokrotnie nagradzany program Rimini Street, który pomaga osiągnąć w ciągu roku 50% oszczędności na opłatach, jednocześnie udostępniając szybciej reagującą obsługę i innowacyjne opcje wsparcia.
"W Rimini Street wierzymy, że konkurencja jest dobra dla każdej branży i chcemy, żeby klienci Oracle i SAP mogli wybierać z szerokiego wachlarza usług. Obecnie mogą oni otrzymać naszą ofertę poprzez stronę internetową Rimini Street lub telefonicznie, a następnie wykorzystać ją w negocjacjach z Oracle i SAP dotyczących optymalnej oferty cenowej, opcji wsparcia i gwarantowanego poziomu obsługi - powiedział Seth Ravin, dyrektor generalny Rimini Street. - Klienci mogą następnie porównać propozycje Oracle i SAP z wielokrotnie nagradzanymi usługami wsparcia Rimini Street i wybrać najlepszy dla siebie program. W każdym przypadku klient wygrywa".
* Uwaga dla wydawców: Raport firmy Constellation Research można pobrać online ze strony Rimini Street lub pod adresem: http://www.riministreet.com/leverage.
Informacje o Rimini Street Inc.
Firma Rimini Street to wiodący, niezależny dostawca usług wsparcia oprogramowania dla firm. Dzięki swojemu wielokrotnie nagradzanemu programowi, który umożliwia posiadaczom oprogramowania Oracle i SAP zaoszczędzić w ciągu 10 lat nawet do 90% kosztów wsparcia technicznego, w tym 50% na rocznych opłatach, firma zrewolucjonizowania rynek usług wsparcia technicznego dla przedsiębiorców. Klienci mogą pozostać przy obecnie używanej wersji oprogramowania, bez potrzeby dokonywania jakichkolwiek aktualizacji czy przejścia do innego programu przynajmniej przez najbliższe 10 lat. Setki organizacji światowych, firm sklasyfikowanych w rankingu Fortune 500, ze środkowego segmentu rynku i z sektora publicznego, niemalże z każdej branży, wybrało Rimini Street jako zaufane i niezależne źródło wsparcia. Więcej informacji pod adresem: http://www.riministreet.com oraz telefonicznie pod numerem 888-870-9692 (dla klientów ze Stanów Zjednoczonych) lub +1 925-484-9211 (dla klientów międzynarodowych).
Marka i logo Rimini Street stanowią znaki towarowe Rimini Street, Inc. Pozostałe nazwy firm i produktów mogą stanowić znaki towarowe zastrzeżone przez właściwe podmioty. Prawa autorskie © 2013. Wszelkie prawa zastrzeżone.
(1) Ray Wang, "The Positive Pricing Impact of Third Party Maintenance for Oracle and SAP Customers" ("Usługi konserwacyjne firm zewnętrznych wywierają pozytywny wpływ na wysokość cen dla klientów Oracle i SAP") Constellation Research, 18 marca 2013 r., s. 9.
(2) Ibid., s. 5.
(3) Ibid.
(4) Ibid.
(5) Chris Kanaracus, "Analyst, SAP dispute over reported support discounts reveal murky picture" ("Spór pomiędzy firmą analityczną i SAP o rabaty na usługi wsparcia ujawnia niejasny obraz sytuacji") IDG News Services, 2 listopada 2012 r.
(6) Constellation Research, s. 5.
(7) Ibid.
(8) Ibid., s. 4.
(9) Dennis Howlett, "SAP Standard Support price rise: why now?" ("SAP podnosi ceny standardowych usług wsparcia: dlaczego teraz?") Irregular Enterprise, 5 lutego 2013 r.
KONTAKT:
Rimini Street, Inc.
Alma Park
tel. +1 323-229-7282
e-mail: apark@riministreet.com
Źródło informacji: Business Wire
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 19.03.2013, 17:46 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |