Pobierz materiał i Publikuj za darmo
SEATTLE, 28 marca 2013 r. /PRNewswire/ - Allrecipes - największa na świecie platforma internetowa związana z gotowaniem, którą rocznie odwiedza ponad miliard użytkowników, ogłosiła wyniki sondażu "Globalna miarka kuchenna trendów kulinarnych 2013", w którym udział wzięło ponad 7 000 miłośników domowego gotowania z całego świata. Raport prezentuje dane dotyczące kobiet dla których ważne są dom i rodzina, i opisuje ich zachowania związane z zakupami, gotowaniem i spożywaniem posiłków. W celu zebrania wiarygodnych wyników, portal Allrecipes przeprowadził badania wśród miłośników domowego gotowania z 13 największych regionów spośród 18, w których funkcjonuje.* Dane potwierdzają, że kucharze na całym świecie coraz częściej i coraz chętniej sięgają po technologie cyfrowe w celu planowania posiłków i w poszukiwaniu inspiracji do gotowania.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120723/SF44086LOGO)
Wyniki sondażu wskazują, że telefony komórkowe mają ogromny udział w globalnym wzroście popularności tych technologii. Prawie połowa konsumentów na świecie wykorzystuje smartfony w trakcie zakupów spożywczych. Czołową pozycję zajmują tu Amerykanie, którzy najczęściej używają tych urządzeń do planowania i przygotowywania posiłków - ponad ? miłośników gotowania z USA wyszukuje przepisy kulinarne za pomocą smartfonów (źródło: Sondaż Allrecipes kiedyś i teraz, 2012), chociaż kucharze z innych krajów szybko zaczynają ich doganiać. 27% kucharzy z Wielkiej Brytanii i 25% z Argentyny sięga po telefony komórkowe aby przeglądać przepisy kulinarne w trakcie zakupów.
Globalnym trendem jest także korzystanie z internetowych filmów video z przepisami podczas planowania i przygotowywania posiłków. Procent kucharzy, którzy odwiedzają strony internetowe z filmami video szukając w nich inspiracji do przygotowania posiłku, podwoił się - z 9% w roku 2011 do 18% w roku 2012. Filmy video z przepisami najczęściej ogląda się w Polsce (30%), Brazylii (29%) i w Argentynie (28%).
"To stale rosnące zainteresowanie Internetem i rozwiązaniami mobilnymi, które obserwujemy na całym świecie, pomaga miłośnikom domowego gotowania w codziennym poszukiwaniu, wykonywaniu i dzieleniu się przepisami i pomysłami na posiłki, w stopniu do tej pory niespotykanym! - mówi Patricia Lee Smith, wiceprezes Działu Międzynarodowego portalu Allrecipes. - Byliśmy zachwyceni widząc, że w stosunku do zeszłego roku liczba odwiedzin naszych stron na całym świecie (w tym wersji mobilnych) wzrosła o 113%! Widzimy, że niezależnie od kraju pochodzenia, kucharze coraz chętniej wykorzystują technologie pomagające im w zakupach, planowaniu posiłków i w dzieleniu się przepisami, dlatego też portal Allrecipes będzie w dalszym ciągu skupiać się na tworzeniu nowych sposobów aby ich inspirować i pomagać w tworzeniu społeczności".
W raporcie "Światowe trendy w gotowaniu 2013" znajdziemy między innymi takie informacje:
Dużo nas łączy - zainteresowanie zdrowym odżywianiem, chęć wprowadzenia różnorodności do codziennego menu, a także pasja do gotowania są największymi motywatorami do domowego gotowania na całym świecie.
Kucharze na całym świecie gotują w domu częściej niż w zeszłym roku, a 80% z nich gotuje w domu codziennie. Najczęstszymi powodami takiego zachowania są: chęć zdrowszego odżywiania się (56% ankietowanych), zwiększenia różnorodności posiłków (48%) oraz pasja do gotowania (43%).
Zaglądamy innym do garnków
Znaczenie opinii i komentarzy wzrosło na świecie o 126% w porównaniu z zeszłym rokiem. W roku 2011 opinie i komentarze były ważne dla 27% ankietowanych, zaś w 2012 motywowały do wykorzystania przepisu aż 61% z nich.
Nowe podejście do "zdrowego" posiłku
56% miłośników gotowania z całego świata uważa, że codzienne posiłki powinny być "zdrowe" i "pełnowartościowe". Mimo, iż gotowe półprodukty stają się coraz bardziej popularne, produkty świeże znajdziemy wśród zakupów u 86% kucharzy na całym świecie.
Pełen raport, uzupełniony wykresami, można pobrać korzystając z tego linku: http://press.allrecipes.com/wp-content/uploads/POLAND_FINAL_AR_March2013_MeasuringCup.pdf
Metoda badania
Przedstawione dane pochodzą z sondażu internetowego przeprowadzonego przez portal Allrecipes we wrześniu 2012 roku, w którym udział wzięły 7 463 osoby z całego świata (za pośrednictwem poszczególnych stron internetowych). Nie oferowano żadnych nagród aby zachęcić do udziału w badaniu.
* Kraje i regiony, w których przeprowadzono sondaż, to: Argentyna, Australia, Brazylia, Francja, Holandia, Kanada, Meksyk, Niemcy, Polska, Quebec, Rosja, USA i Wielka Brytania.
O Allrecipes Polska
Portal Allrecipes.pl powstał w roku 2010 i od tej pory stale się rozwija, a liczba osób odwiedzających stronę wzrosła o ponad 500% w stosunku do tego samego okresu w zeszłym roku. Nasza społeczność aktywnie uczestniczy w życiu portalu, wymieniając się ze sobą tysiącami przepisów, ocenami, komentarzami i zdjęciami.
O Allrecipes
Allrecipes jest największą na świecie marką kulinarną opartą o media cyfrowe. Co roku nasze portale odwiedza ponad miliard użytkowników (głównie kobiet), dla których najważniejsze są dom i rodzina. Tworzą one społeczność, w której wymieniają się przepisami, opiniami na ich temat, zdjęciami, filmami video i postami na blogach. Od momentu rozpoczęcia swojej działalności w roku 1997, portal z Seattle (USA) jest dynamicznym i niezastąpionym źródłem wiedzy kulinarnej dla miłośników domowego gotowania na różnych poziomach zaawansowania, którzy poszukują tu sprawdzonych przepisów, ciekawych pomysłów na posiłki, inspiracji do codziennych jak i odświętnych obiadów, wyjątkowych potraw, a także praktycznych wskazówek dotyczących gotowania. Allrecipes jest marką światową, działającą na wielu platformach, dzięki czemu zapewnia wgląd w życie kobiet ze wszystkich kontynentów, czerpiąc swoją wiedzę ze swoich 18 stron internetowych, 18 stron mobilnych, 11 aplikacji mobilnych i 14 eBooków, dostępnych w 23 krajach i w 12 językach. Allrecipes jest częścią firmy Meredith (NYSE: MDP), czołowej spółki medialnej i marketingowej stworzonej dla amerykańskich kobiet. W celu uzyskania dodatkowych informacji na temat spółki Meredith prosimy o odwiedzenie strony: http://www.meredith.com. W celu uzyskania dodatkowych informacji na temat portalu Allrecipes prosimy o odwiedzenie strony: http://press.allrecipes.com.
Źródło: Allrecipes
Kontakt z mediami:
Stephanie Robinett
Dyrektor ds. Komunikacji
Allrecipes.com
tel. +1-206-708-9271
e-mail: stephanier@allrecipes.com
Źródło informacji: PR Newswire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 28.03.2013, 10:40 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |