Newsletter

Wyniki sondażu Allrecipes przeprowadzonego wśród tysięcy miłośników gotowania na całym świecie odkrywają trendy dotyczące jedzenia i wykorzystania mediów cyfrowych do przygotowywania posiłków

28.03.2013, 10:40aktualizacja: 28.03.2013, 10:40

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Największa na świecie platforma internetowa związana z gotowaniem wykorzystuje swoje 13 stron internetowych z różnych regionów świata, aby poznać zachowania kucharzy na całym świecie.

SEATTLE, 28 marca 2013 r. /PRNewswire/ - Allrecipes - największa na świecie platforma internetowa związana z gotowaniem, którą rocznie odwiedza ponad miliard użytkowników, ogłosiła wyniki sondażu "Globalna miarka kuchenna trendów kulinarnych 2013", w którym udział wzięło ponad 7 000 miłośników domowego gotowania z całego świata. Raport prezentuje dane dotyczące kobiet dla których ważne są dom i rodzina, i opisuje ich zachowania związane z zakupami, gotowaniem i spożywaniem posiłków. W celu zebrania wiarygodnych wyników, portal Allrecipes przeprowadził badania wśród miłośników domowego gotowania z 13 największych regionów spośród 18, w których funkcjonuje.* Dane potwierdzają, że kucharze na całym świecie coraz częściej i coraz chętniej sięgają po technologie cyfrowe w celu planowania posiłków i w poszukiwaniu inspiracji do gotowania.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120723/SF44086LOGO)

Wyniki sondażu wskazują, że telefony komórkowe mają ogromny udział w globalnym wzroście popularności tych technologii. Prawie połowa konsumentów na świecie wykorzystuje smartfony w trakcie zakupów spożywczych. Czołową pozycję zajmują tu Amerykanie, którzy najczęściej używają tych urządzeń do planowania i przygotowywania posiłków - ponad ? miłośników gotowania z USA wyszukuje przepisy kulinarne za pomocą smartfonów (źródło: Sondaż Allrecipes kiedyś i teraz, 2012), chociaż kucharze z innych krajów szybko zaczynają ich doganiać. 27% kucharzy z Wielkiej Brytanii i 25% z Argentyny sięga po telefony komórkowe aby przeglądać przepisy kulinarne w trakcie zakupów.

Globalnym trendem jest także korzystanie z internetowych filmów video z przepisami podczas planowania i przygotowywania posiłków. Procent kucharzy, którzy odwiedzają strony internetowe z filmami video szukając w nich inspiracji do przygotowania posiłku, podwoił się - z 9% w roku 2011 do 18% w roku 2012. Filmy video z przepisami najczęściej ogląda się w Polsce (30%), Brazylii (29%) i w Argentynie (28%).

"To stale rosnące zainteresowanie Internetem i rozwiązaniami mobilnymi, które obserwujemy na całym świecie, pomaga miłośnikom domowego gotowania w codziennym poszukiwaniu, wykonywaniu i dzieleniu się przepisami i pomysłami na posiłki, w stopniu do tej pory niespotykanym! - mówi Patricia Lee Smith, wiceprezes Działu Międzynarodowego portalu Allrecipes. - Byliśmy zachwyceni widząc, że w stosunku do zeszłego roku liczba odwiedzin naszych stron na całym świecie (w tym wersji mobilnych) wzrosła o 113%! Widzimy, że niezależnie od kraju pochodzenia, kucharze coraz chętniej wykorzystują technologie pomagające im w zakupach, planowaniu posiłków i w dzieleniu się przepisami, dlatego też portal Allrecipes będzie w dalszym ciągu skupiać się na tworzeniu nowych sposobów aby ich inspirować i pomagać w tworzeniu społeczności".

W raporcie "Światowe trendy w gotowaniu 2013" znajdziemy między innymi takie informacje:

Dużo nas łączy - zainteresowanie zdrowym odżywianiem, chęć wprowadzenia różnorodności do codziennego menu, a także pasja do gotowania są największymi motywatorami do domowego gotowania na całym świecie.

Kucharze na całym świecie gotują w domu częściej niż w zeszłym roku, a 80% z nich gotuje w domu codziennie. Najczęstszymi powodami takiego zachowania są: chęć zdrowszego odżywiania się (56% ankietowanych), zwiększenia różnorodności posiłków (48%) oraz pasja do gotowania (43%).

Zaglądamy innym do garnków

Znaczenie opinii i komentarzy wzrosło na świecie o 126% w porównaniu z zeszłym rokiem. W roku 2011 opinie i komentarze były ważne dla 27% ankietowanych, zaś w 2012 motywowały do wykorzystania przepisu aż 61% z nich.

Nowe podejście do "zdrowego" posiłku

56% miłośników gotowania z całego świata uważa, że codzienne posiłki powinny być "zdrowe" i "pełnowartościowe". Mimo, iż gotowe półprodukty stają się coraz bardziej popularne, produkty świeże znajdziemy wśród zakupów u 86% kucharzy na całym świecie.

Pełen raport, uzupełniony wykresami, można pobrać korzystając z tego linku: http://press.allrecipes.com/wp-content/uploads/POLAND_FINAL_AR_March2013_MeasuringCup.pdf

Metoda badania

Przedstawione dane pochodzą z sondażu internetowego przeprowadzonego przez portal Allrecipes we wrześniu 2012 roku, w którym udział wzięły 7 463 osoby z całego świata (za pośrednictwem poszczególnych stron internetowych). Nie oferowano żadnych nagród aby zachęcić do udziału w badaniu.

* Kraje i regiony, w których przeprowadzono sondaż, to: Argentyna, Australia, Brazylia, Francja, Holandia, Kanada, Meksyk, Niemcy, Polska, Quebec, Rosja, USA i Wielka Brytania.

O Allrecipes Polska

Portal Allrecipes.pl powstał w roku 2010 i od tej pory stale się rozwija, a liczba osób odwiedzających stronę wzrosła o ponad 500% w stosunku do tego samego okresu w zeszłym roku. Nasza społeczność aktywnie uczestniczy w życiu portalu, wymieniając się ze sobą tysiącami przepisów, ocenami, komentarzami i zdjęciami.

O Allrecipes

Allrecipes jest największą na świecie marką kulinarną opartą o media cyfrowe. Co roku nasze portale odwiedza ponad miliard użytkowników (głównie kobiet), dla których najważniejsze są dom i rodzina. Tworzą one społeczność, w której wymieniają się przepisami, opiniami na ich temat, zdjęciami, filmami video i postami na blogach. Od momentu rozpoczęcia swojej działalności w roku 1997, portal z Seattle (USA) jest dynamicznym i niezastąpionym źródłem wiedzy kulinarnej dla miłośników domowego gotowania na różnych poziomach zaawansowania, którzy poszukują tu sprawdzonych przepisów, ciekawych pomysłów na posiłki, inspiracji do codziennych jak i odświętnych obiadów, wyjątkowych potraw, a także praktycznych wskazówek dotyczących gotowania. Allrecipes jest marką światową, działającą na wielu platformach, dzięki czemu zapewnia wgląd w życie kobiet ze wszystkich kontynentów, czerpiąc swoją wiedzę ze swoich 18 stron internetowych, 18 stron mobilnych, 11 aplikacji mobilnych i 14 eBooków, dostępnych w 23 krajach i w 12 językach. Allrecipes jest częścią firmy Meredith (NYSE: MDP), czołowej spółki medialnej i marketingowej stworzonej dla amerykańskich kobiet. W celu uzyskania dodatkowych informacji na temat spółki Meredith prosimy o odwiedzenie strony: http://www.meredith.com. W celu uzyskania dodatkowych informacji na temat portalu Allrecipes prosimy o odwiedzenie strony: http://press.allrecipes.com.

Źródło: Allrecipes

Kontakt z mediami:

Stephanie Robinett

Dyrektor ds. Komunikacji

Allrecipes.com

tel. +1-206-708-9271

e-mail: stephanier@allrecipes.com

Źródło informacji: PR Newswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.03.2013, 10:40
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ