Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Badania przeprowadzone przez Dimension Data wskazują, że potrzeba przeprowadzania ekspertyz wśród pracowników i ich profilowania ma kluczowe znaczenie dla pomyślnych wyników pod kątem wskaźnika ROI.
JOHANNESBURG, 8 kwietnia 2013 r. /PRNewswire/ - Przewiduje się, że w ciągu najbliższych dwóch lat osoby odpowiedzialne za decyzje w zakresie technologii informatycznych w dużych organizacjach przeznaczą 53 mln USD na usługi związane z ujednoliconą komunikacją i współpracą (UCC) w miarę wzrostu akceptacji dla UCC jako strategicznego rozwiązania biznesowego. Jak jednak wskazują badania ogłoszone dziś przez firmę Dimension Data (http://www.dimensiondata.com/Pages/Home.aspx), międzynarodowego dostawcę rozwiązań i usług teleinformatycznych, wydatki takie wiązałyby się z ryzykiem, jeśli rozwiązanie to nie zostałoby przyjęte przez użytkowników.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120402/NE80686LOGO)
Dimension Data zleciło firmie sondażowej Ovum przeprowadzenie badań w zakresie UCC w Ameryce Północnej i Południowej, Australii, Azji, Europie i RPA. Udział wzięło w nich ponad 1 320 osób odpowiedzialnych za decyzje w zakresie technologii teleinformatycznych i 1 390 pracowników z wielu różnych sektorów z 18 krajów.
Według międzynarodowych badań nad UCC przeprowadzonych przez Dimension Data w roku 2013 (http://www.dimensiondata.com/Pages/Home.aspx) ponad 78% badanych odpowiedzialnych za decyzje w zakresie technologii teleinformatycznych przyznało, że dysponują obecnie strategicznymi planami oraz budżetem do wdrożenia "wybranych elementów" UCC. Ponadto 43% z nich posiada budżet na "większość elementów" UCC, a 42% wskazało, że w ich budżecie przewidziano kontynuację inwestycji we "wszystkie lub większość aspektów" UCC.
"To nieoczekiwana zmiana - stwierdził Craig Levieux, główny menedżer grupy Dimension Data ds. komunikacji konwergentnej. - W szczególności w sytuacji, gdy warunki gospodarcze i ograniczenia operacyjne powodują, że przedsiębiorstwa ostrożnie podchodzą do inwestycji w komunikację. UCC zazwyczaj nie podlegało planowaniu strategicznemu ICT. W zasadzie do niedawna UCC było synonimem korporacyjnej centrali, a idea sformułowania i realizacji strategii UCC wydawała się obca nawet dużym organizacjom".
"Aż 61% spośród osób odpowiedzialnych za decyzje w zakresie IT, które w ciągu ostatnich dwóch lat poczyniły znaczne inwestycje w UCC, wskazało na wymierne oszczędności, napływ pracowników i wzrost produktywności personelu. Stanowi to wyraźny sygnał dla organizacji, które nie doceniają znaczenia ujednoliconej komunikacji jako narzędzia strategicznego pozwalającego zwiększyć produktywność i oszczędności".
Tymczasem aspiracje organizacji w zakresie UCC nie są zgodne z oczekiwaniami ich pracowników. "Nasze badania wskazują, że organizacjom nie zależy na uzyskiwaniu informacji (profilowaniu) o oczekiwaniach swoich pracowników ani na określaniu ich wymagań - wyjaśnia Levieux. - Ten brak świadomości potrzeb pracowników może stwarzać ryzyko dla powodzenia inwestycji w UCC obecnie planowanych przez kadrę zarządzającą przedsiębiorstw - w szczególności dlatego, że decydenci deklarują, iż opierają swoje inwestycje w UCC na założeniu udoskonalenia procesów biznesowych i produktywności".
"Gdy przeanalizowaliśmy strategie podejmowane przez przedsiębiorstwa względem UCC, trendu związanego z wykorzystywaniem prywatnych urządzeń przez pracowników w celach służbowych (BYOD), wagi przykładanej do zmobilizowania UC i zaangażowania społecznego, jak również ambitnych planów zwiększenia potencjału biznesowego, zaskoczeniem dla nas był fakt, iż zaledwie 38% dużych przedsiębiorstw stosowało profilowanie pracowników. Spośród tych, które tego nie robią, ok. 20% nigdy nawet o tym nie pomyślało. Bardziej alarmujące jest to, że 21% tych podmiotów uważa, iż każdy pracownik ma identyczne potrzeby, a kolejne 13% nie dostrzega w profilowaniu żadnych korzyści".
"W przypadku organizacji, które pragną przeformułować lub 'odświeżyć' segment UCC, opinie ze strony pracowników są bardzo ważne. W obecnych warunkach, kiedy to wielu z nich przynosi do pracy własne urządzenia, brak zrozumienia między decydentami a pracownikami może nieść ze sobą naprawdę poważne konsekwencje. Dla inwestycji w UCC opanowanie nowych rozwiązań przez pracowników stanowi zasadniczą miarę sukcesu, tym bardziej, że UCC będzie mieć coraz szersze zastosowanie wśród pracowników, którzy oczekują obsługi wielu urządzeń i aplikacji dopasowanych do ich potrzeb. W przeciwnym wypadku biegłość opanowania nowych rozwiązań będzie pozostawać w tyle za aspiracjami, jak można było zobaczyć na przykładzie wielu dotychczas wdrożonych aplikacji UCC" - mówi Levieux.
Źródło: Dimension Data
KONTAKT:
Hilary King
globalny manager ds. PR
Dimension Data Holdings plc
tel. +27-11-575-6728
tel. kom. +27-82-414-9623
e-mail: Hilary.king@dimensiondata.com
Źródło informacji: PR Newswire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 09.04.2013, 10:30 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |