Newsletter

Ryzyko inwestowania w technologie ujednoliconej komunikacji i współpracy (UCC), jeśli rozwiązania te nie przyjmą się wśród pracowników

09.04.2013, 10:30aktualizacja: 09.04.2013, 10:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Badania przeprowadzone przez Dimension Data wskazują, że potrzeba przeprowadzania ekspertyz wśród pracowników i ich profilowania ma kluczowe znaczenie dla pomyślnych wyników pod kątem wskaźnika ROI.

JOHANNESBURG, 8 kwietnia 2013 r. /PRNewswire/ - Przewiduje się, że w ciągu najbliższych dwóch lat osoby odpowiedzialne za decyzje w zakresie technologii informatycznych w dużych organizacjach przeznaczą 53 mln USD na usługi związane z ujednoliconą komunikacją i współpracą (UCC) w miarę wzrostu akceptacji dla UCC jako strategicznego rozwiązania biznesowego. Jak jednak wskazują badania ogłoszone dziś przez firmę Dimension Data (http://www.dimensiondata.com/Pages/Home.aspx), międzynarodowego dostawcę rozwiązań i usług teleinformatycznych, wydatki takie wiązałyby się z ryzykiem, jeśli rozwiązanie to nie zostałoby przyjęte przez użytkowników.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120402/NE80686LOGO)

Dimension Data zleciło firmie sondażowej Ovum przeprowadzenie badań w zakresie UCC w Ameryce Północnej i Południowej, Australii, Azji, Europie i RPA. Udział wzięło w nich ponad 1 320 osób odpowiedzialnych za decyzje w zakresie technologii teleinformatycznych i 1 390 pracowników z wielu różnych sektorów z 18 krajów.

Według międzynarodowych badań nad UCC przeprowadzonych przez Dimension Data w roku 2013 (http://www.dimensiondata.com/Pages/Home.aspx) ponad 78% badanych odpowiedzialnych za decyzje w zakresie technologii teleinformatycznych przyznało, że dysponują obecnie strategicznymi planami oraz budżetem do wdrożenia "wybranych elementów" UCC. Ponadto 43% z nich posiada budżet na "większość elementów" UCC, a 42% wskazało, że w ich budżecie przewidziano kontynuację inwestycji we "wszystkie lub większość aspektów" UCC.

"To nieoczekiwana zmiana - stwierdził Craig Levieux, główny menedżer grupy Dimension Data ds. komunikacji konwergentnej. - W szczególności w sytuacji, gdy warunki gospodarcze i ograniczenia operacyjne powodują, że przedsiębiorstwa ostrożnie podchodzą do inwestycji w komunikację. UCC zazwyczaj nie podlegało planowaniu strategicznemu ICT. W zasadzie do niedawna UCC było synonimem korporacyjnej centrali, a idea sformułowania i realizacji strategii UCC wydawała się obca nawet dużym organizacjom".

"Aż 61% spośród osób odpowiedzialnych za decyzje w zakresie IT, które w ciągu ostatnich dwóch lat poczyniły znaczne inwestycje w UCC, wskazało na wymierne oszczędności, napływ pracowników i wzrost produktywności personelu. Stanowi to wyraźny sygnał dla organizacji, które nie doceniają znaczenia ujednoliconej komunikacji jako narzędzia strategicznego pozwalającego zwiększyć produktywność i oszczędności".

Tymczasem aspiracje organizacji w zakresie UCC nie są zgodne z oczekiwaniami ich pracowników. "Nasze badania wskazują, że organizacjom nie zależy na uzyskiwaniu informacji (profilowaniu) o oczekiwaniach swoich pracowników ani na określaniu ich wymagań - wyjaśnia Levieux. - Ten brak świadomości potrzeb pracowników może stwarzać ryzyko dla powodzenia inwestycji w UCC obecnie planowanych przez kadrę zarządzającą przedsiębiorstw - w szczególności dlatego, że decydenci deklarują, iż opierają swoje inwestycje w UCC na założeniu udoskonalenia procesów biznesowych i produktywności".

"Gdy przeanalizowaliśmy strategie podejmowane przez przedsiębiorstwa względem UCC, trendu związanego z wykorzystywaniem prywatnych urządzeń przez pracowników w celach służbowych (BYOD), wagi przykładanej do zmobilizowania UC i zaangażowania społecznego, jak również ambitnych planów zwiększenia potencjału biznesowego, zaskoczeniem dla nas był fakt, iż zaledwie 38% dużych przedsiębiorstw stosowało profilowanie pracowników. Spośród tych, które tego nie robią, ok. 20% nigdy nawet o tym nie pomyślało. Bardziej alarmujące jest to, że 21% tych podmiotów uważa, iż każdy pracownik ma identyczne potrzeby, a kolejne 13% nie dostrzega w profilowaniu żadnych korzyści".

"W przypadku organizacji, które pragną przeformułować lub 'odświeżyć' segment UCC, opinie ze strony pracowników są bardzo ważne. W obecnych warunkach, kiedy to wielu z nich przynosi do pracy własne urządzenia, brak zrozumienia między decydentami a pracownikami może nieść ze sobą naprawdę poważne konsekwencje. Dla inwestycji w UCC opanowanie nowych rozwiązań przez pracowników stanowi zasadniczą miarę sukcesu, tym bardziej, że UCC będzie mieć coraz szersze zastosowanie wśród pracowników, którzy oczekują obsługi wielu urządzeń i aplikacji dopasowanych do ich potrzeb. W przeciwnym wypadku biegłość opanowania nowych rozwiązań będzie pozostawać w tyle za aspiracjami, jak można było zobaczyć na przykładzie wielu dotychczas wdrożonych aplikacji UCC" - mówi Levieux.

Źródło: Dimension Data

KONTAKT:

Hilary King

globalny manager ds. PR

Dimension Data Holdings plc

tel. +27-11-575-6728

tel. kom. +27-82-414-9623

e-mail: Hilary.king@dimensiondata.com

Źródło informacji: PR Newswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 09.04.2013, 10:30
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ