Pobierz materiał i Publikuj za darmo
NOWY JORK (BUSINESS WIRE) - Time Warner Inc. (NYSE:TWX) oraz China Media Capital (CMC), wiodący chiński fundusz inwestycyjny dla branży medialnej i rozrywkowej, ogłosił dzisiaj nawiązanie współpracy w zakresie inwestycji strategicznych. Informację przekazano w mieście Chengdu położonym w zachodniej części Chin, gdzie czołowi przedsiębiorcy spotkali się na konferencji Fortune Global Forum 2013.
Partnerstwo połączy wiodącą, ogólnoświatową korporację medialną działającą w branży telewizyjno-filmowej, z której wywodzą się przedsiębiorstwa, takie jak Warner Bros., HBO i Turner Broadcasting, oraz wybitną chińską platformę inwestycyjną z sektora mediów i rozrywki. Celem współpracy jest wykorzystanie rozwijającej się szybko branży medialnej w Chinach, ze względu na upowszechnienie urządzeń cyfrowych i wzrost popytu na treści o wysokiej jakości na różnych platformach.
"Współpraca z CMC i Ruigang Li umożliwi nam dostęp do jednego z największych i najszybciej rozwijających się rynków medialno-rozrywkowych na świecie - powiedział prezes i dyrektor generalny Time Warner, Jeff Bewkes. - Zwiększanie naszego światowego zasięgu jest jedną z priorytetowych strategii Time Warner, a Chiny są jednym z najbardziej atrakcyjnych obszarów, które obsługujemy. Jest to jednak złożony proces. Dzięki nowo nawiązanej współpracy zyskamy we wszystkich naszych obszarach działalności doświadczonego i profesjonalnego partnera, gdyż dążymy do tego, aby wszystkie nasze wiodące marki i produkcje filmowe dotarły do ludzi bez względu na to gdzie się znajdują i z jakich urządzeń korzystają".
"Branża medialno-rozrywkowa w Chinach przechodzi gruntowną transformację na różnych poziomach, w tym m.in. w zakresie technologii, kreatywności i komercjalizacji - powiedział Ruigang Li, prezes CMC. - Jesteśmy zaszczyceni, stojąc przed tak bezprecedensowymi możliwościami i wyzwaniami. Cieszymy się z nawiązania współpracy z Time Warner, globalną potęgą telewizyjną i filmową, oferującą materiały cyfrowe. Pozwoli nam ona na wspólne poszukiwanie innowacyjnych sposobów tworzenia wysokiej jakości treści dla nowego pokolenia konsumentów w erze Internetu i urządzeń przenośnych, wpływając na dalszy dynamiczny rozwój branży w Chinach".
Rynek medialno-rozrywkowy w Chinach jest jednym z największych i najszybciej rozwijających się rynków na świecie. Przewiduje się, że przychód ze sprzedaży w biletów osiągnie 4,4 mld USD w 2103r., przy przybliżonej złożonej stopie wzrostu rocznego (ang. Compound Annual Growth Rate ; CAGR) w wysokości 45% w latach 2009-2013. Szacuje się, że przychód z filmów animowanych osiągnie 7,1 mld USD w 2103r., przy 27% stopie CAGR dla tego samego okresu. Zyski z filmów dostępnych w Internecie mogą natomiast osiągnąć w 2 mld USD w 2013r., przy CAGR w wysokości 64% w latach 2009-2013.
W 2010 r. prezes i założyciel CMC, Ruigang Li, stworzył pierwszy fundusz inwestycyjny dla branży medialno-rozrywkowej. Portfel inwestycji CMC był wielokrotnie wykorzystywany w inwestycjach i transakcjach, w tym w chińskiej spółce typu joint venture - DreamWorks Animation oraz przejęciu Star China od News Corporation. Prezes Li był wcześniej dyrektorem generalnym grupy Shanghai Media Group, w której zyskał uznanie dzięki pomyślnemu przekształceniu regionalnej stacji SMG - z siedzibą w Szanghaju - w jedną z największych koncernów medialnych w Chinach.
Time Warner Inc.
Time Warner Inc. jest światowym liderem w branży medialno-rozrywkowej, prowadzącym sieci telewizyjne, wydającym produkcje filmowe, oferującym telewizję rozrywkową oraz prowadzącym działalność wydawniczą. Ponadto, wykorzystuje swoją wiodącą w branży pozycję, - ze względu na skale działalności oraz markę - aby tworzyć, promować i dostarczać wysokiej jakości treści na skalę światową poprzez liczne kanały dystrybucji.
CMC
China Media Capital (CMC) jest pierwszym chińskim funduszem działającym w branży medialnej, poświęconym inwestycjom medialnym i rozrywkowym w kraju i na całym świecie. Jednym z głównych partnerów CMC zatwierdzonych przez chińską Komisję ds. Krajowego Rozwoju i Reform (ang. National Development and Reform Commission; NDRC) i mających udział w założeniu funduszu, którego kapitał początkowy wynosił 5 mld RMB, jest Chiński Bank Rozwoju (ang. China Development Bank ; CDB), jedna z największych instytucji finansowych w Chinach. Portfel inwestycyjny CMC obejmuje udziały w OCJ, kanale nr 1, jeśli chodzi o zakupy telewizyjne w Chinach, a także akcje w spółce typu joint venture - Oriental DreamWorks wraz z DreamWorks Animation, akcje w spółce typu joint venture w telewizji TVB China wraz z TVB oraz pakiet kontrolny w Star China, dawniej posiadającym aktywa w chińskim oddziale News Corporation, w tym kanałach telewizyjnych - Star (Xing Kong), Star (Xing Kong) International i Channel V (Chiny) - a także bibliotece filmowej Fortune Star, która jest największą w Azji biblioteką filmową.
Zdjęcia / galeria multimediów dostępne na stronie: http://www.businesswire.com/multimedia/home/20130606005744/en/
KONTAKT:
Time Warner
Keith Cocozza
tel. 1-212-484-7482
e-mail: keith.cocozza@timewarner.com
-
China Media Capital
Jiaming Wu
tel. +86-21-5466 8282
e-mail: wujiaming@chinamediacapital.com
Źródło informacji: Business Wire
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 07.06.2013, 13:32 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |