Newsletter

Serce, które bije w Chinach

18.07.2013, 10:30aktualizacja: 18.07.2013, 10:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Targi Canton Fair okazją do nawiązania zażyłej relacji chińsko-szwedzkiej

KANTON, Chiny, 17 lipca 2013 r. /PRNewswire/ - Jeden człowiek, jedne targi i niesamowita, trwająca już 47 lat historia. Gdy Peppino G. Cocozza, powszechnie znany jako Giuseppe, po raz pierwszy dotarł do Chin w roku 1966, jego włosy były jeszcze koloru czarnego, a ulice Kantonu wypełniały szeregi Czerwonej Gwardii. Podczas swojej ówczesnej wizyty na jednej z pierwszych edycji targów Canton Fair zakochał się on zarówno w samych targach, jak i w kraju, który był ich gospodarzem. Rzadko się zdarza, aby podróż biznesowa dała początek tak serdecznym i długotrwałym relacjom.

Nazwać Cocozzę sinofilem to za mało. "Nikt nie kocha Chin bardziej ode mnie - powiedział Cocozza. - Nie jestem tu obcokrajowcem. Moje serce bije w Chinach".

Fascynacja Cocozzy Chinami wzięła się z lektury dzienników z podróży autorstwa Marco Polo, namiętnie czytywanych przez niego przed pierwszą podróżą do tego kraju. Urok tajemniczej cywilizacji orientu zrobił potężne wrażenie na tym Szwedzie włoskiego pochodzenia, który swoją własną działalność - Inter Agenturer AB - założył w roku 1961. Dowiedziawszy się pięć lat później od znajomego o targach Canton Fair, nie wahał się ani chwili, aby wreszcie udać się do krainy swoich marzeń.

Obecnie włosy 74-letniego Cocozzy być może są już siwe, ale nie stracił on nic ze swojej witalności. Mając na swoim koncie niemal 100 wizyt na targach Canton Fair, podczas jubileuszowej 100. edycji wydarzenia w roku 2006 otrzymał on nagrodę specjalną z rąk (byłych) premierów Zhu Rongji i Wen Jiabao. Wszystko pozostało w rodzinie, Cocozza pojawił się na imprezie ze swoim synem i wnukiem z którymi często też podróżuje po Kraju Środka.

Jeszcze w roku 1966 Cocozza wydał na produkty oferowane na targach kilka tysięcy dolarów. Obecnie towary z Chin zdobią ściany siedziby jego firmy w Linköping.

"Gdy po raz pierwszy pojawiłem się na targach, chińskie towary stanowiły 5% mojego asortymentu - wyjaśnia Cocozza. - Obecnie ich udział wynosi 95%. Trudno mi uwierzyć, jak wiele cudownych rzeczy projektuje i wytwarza się dziś w Chinach. Motywem skłaniającym mnie do ciągłych powrotów na targi była wiara w pomysłowość i determinację chińskiego narodu".

Mając wśród odwiedzających targi tak wielu przyjaciół, Cocozza jest tam zawsze mile widziany. Jeśli czyjejś obecności można być pewnym na 114 edycji targów Canton Fair - rozpoczynającej się już 15 października b.r. - to jest to z pewnością obecność tego Szweda, którego serce bije w Chinach.

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: http://www.cantonfair.org.cn/en/index.asp.

Źródło: The Canton Fair

KONTAKT:

Wu Xiaoying

tel. +86-20-8913-8628

e-mail: xiaoying.wu@cantonfair.org

Źródło informacji: PR Newswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 18.07.2013, 10:30
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ