Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Firma Unitedprint.com SE po raz kolejny wygrywa w sprawie przeciwko Vistaprint

10.10.2013, 17:32aktualizacja: 10.10.2013, 17:32

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Vistaprint i jej partner reklamowy PEARL zostały objęte zobowiązaniem do ujawnienia informacji i wezwane do zapłaty odszkodowania na rzecz Unitedprint

RADEBEUL, Niemcy - (BUSINESS WIRE) - Drukarnia internetowa unitedprint.com SE oraz jej podmiot zależny unitedprint.com (http://www.unitedprint.com/) Deutschland GmbH (http://www.print24.pl) zostały uniewinnione w trzech prawomocnych wyrokach Okręgowego Sądu Najwyższego w Dreźnie (niem. Oberlandesgericht Dresden) w sprawie przeciwko firmie Vistaprint i jej partnerowi reklamowemu PEARL. Orzeczenie to wydano w następstwie kilku orzeczeń wydanych przez Sąd Rejonowy w Dreźnie (niem. Landgericht Dresden), który postanowił, że firma Vistaprint w sposób nieuczciwy uzyskała przewagę konkurencyjną na rynku w wyniku stosowania podstępnych praktyk handlowych, w które zaangażowany był jej partner reklamowy PEARL. Sąd orzekł, że zachowanie to stanowiło działanie w celu wykluczenia konkurencji. Przed ogłoszeniem tych wyroków Sąd Rejonowy ustalił, że Vistaprint i PEARL zostały wcześniej niezależnie od siebie zobowiązane do ujawnienia informacji oraz do zapłaty odszkodowania na rzecz Unitedprint. Odwołania wniesione przez Vistaprint do wyroków Okręgowego Sądu Najwyższego z 26 września 2013 r. okazały się bezskuteczne. Wyrok sądu jest prawomocny.

Firma Vistaprint jest zobowiązana do złożenia wyjaśnień na temat zwiększenia wartości sprzedaży dzięki tzw. ofertom lojalnościowym oraz ofertom uzupełniającym, wyrażone w liczbie zamówień już złożonych przez klientów Vistaprint. Dzięki stosowaniu reklamy w celu wykluczenia konkurencji firma wielokrotnie oferowała różnego rodzaju kupony z fikcyjnymi obniżkami cen. Vistaprint musi podać dokładną liczbę sprzedanych kuponów oraz zamówień złożonych z ich wykorzystaniem. Firma PEARL jest z kolei zobowiązana do ujawnienia, w jakim zakresie brała ona udział w dystrybucji takich zwalczających konkurencję kuponów w ramach interesów prowadzonych z Vistaprint. Ponadto, Unitedprint otrzyma odszkodowanie za straty spowodowane takimi niedozwolonymi praktykami.

Firma unitedprint.com (http://www.unitedprint.com/) i jej podmiot zależny print24 GmbH w zeszłym roku w Federalnym Sądzie Najwyższym wygrały sprawę przeciwko Vistaprint, w ramach której doszło do przełomowego rozstrzygnięcia sporu o patenty. 22 marca 2012 r. Federalny Sąd Najwyższy wydał ostateczne orzeczenie w tym długotrwałym sporze na korzyść print24, stwierdzając, że będący przedmiotem kontrowersji patent firmy Vistaprint EP 0 852 359 B 1 jest nieważny. Stanowiący kwestię sporną patent opisuje procedurę tworzenia, przetwarzania i przesyłania szablonów przez Internet.

Drukarnia internetowa easyprint.pl (http://easyprinting.pl/), marka unitedprint.com (http://www.unitedprint.com/) SE, w swoim innowacyjnym narzędziu do projektowania wykorzystuje kilka bezpłatnych szablonów projektów i zdjęć. Oferta Easyprint jest skierowana do małych firm, rodzin i osób prywatnych, które charakteryzują się intuicyjną kreatywnością, dzięki czemu mogą tworzyć projekty w internecie i uzyskiwać ich profesjonalne wydruki.

KONTAKT:

unitedprint.com SE

Maria Lehmann

Specjalista ds. mediów społecznościowych

Dział marketingu mediów społecznościowych

tel. +49-351-27225388

faks +49-351-65633500

e-mail: maria.lehmann@unitedprint.com

www.unitedprint.com

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.10.2013, 17:32
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ