Pobierz materiał i Publikuj za darmo
RADEBEUL, Niemcy - (BUSINESS WIRE) - Drukarnia internetowa unitedprint.com SE oraz jej podmiot zależny unitedprint.com (http://www.unitedprint.com/) Deutschland GmbH (http://www.print24.pl) zostały uniewinnione w trzech prawomocnych wyrokach Okręgowego Sądu Najwyższego w Dreźnie (niem. Oberlandesgericht Dresden) w sprawie przeciwko firmie Vistaprint i jej partnerowi reklamowemu PEARL. Orzeczenie to wydano w następstwie kilku orzeczeń wydanych przez Sąd Rejonowy w Dreźnie (niem. Landgericht Dresden), który postanowił, że firma Vistaprint w sposób nieuczciwy uzyskała przewagę konkurencyjną na rynku w wyniku stosowania podstępnych praktyk handlowych, w które zaangażowany był jej partner reklamowy PEARL. Sąd orzekł, że zachowanie to stanowiło działanie w celu wykluczenia konkurencji. Przed ogłoszeniem tych wyroków Sąd Rejonowy ustalił, że Vistaprint i PEARL zostały wcześniej niezależnie od siebie zobowiązane do ujawnienia informacji oraz do zapłaty odszkodowania na rzecz Unitedprint. Odwołania wniesione przez Vistaprint do wyroków Okręgowego Sądu Najwyższego z 26 września 2013 r. okazały się bezskuteczne. Wyrok sądu jest prawomocny.
Firma Vistaprint jest zobowiązana do złożenia wyjaśnień na temat zwiększenia wartości sprzedaży dzięki tzw. ofertom lojalnościowym oraz ofertom uzupełniającym, wyrażone w liczbie zamówień już złożonych przez klientów Vistaprint. Dzięki stosowaniu reklamy w celu wykluczenia konkurencji firma wielokrotnie oferowała różnego rodzaju kupony z fikcyjnymi obniżkami cen. Vistaprint musi podać dokładną liczbę sprzedanych kuponów oraz zamówień złożonych z ich wykorzystaniem. Firma PEARL jest z kolei zobowiązana do ujawnienia, w jakim zakresie brała ona udział w dystrybucji takich zwalczających konkurencję kuponów w ramach interesów prowadzonych z Vistaprint. Ponadto, Unitedprint otrzyma odszkodowanie za straty spowodowane takimi niedozwolonymi praktykami.
Firma unitedprint.com (http://www.unitedprint.com/) i jej podmiot zależny print24 GmbH w zeszłym roku w Federalnym Sądzie Najwyższym wygrały sprawę przeciwko Vistaprint, w ramach której doszło do przełomowego rozstrzygnięcia sporu o patenty. 22 marca 2012 r. Federalny Sąd Najwyższy wydał ostateczne orzeczenie w tym długotrwałym sporze na korzyść print24, stwierdzając, że będący przedmiotem kontrowersji patent firmy Vistaprint EP 0 852 359 B 1 jest nieważny. Stanowiący kwestię sporną patent opisuje procedurę tworzenia, przetwarzania i przesyłania szablonów przez Internet.
Drukarnia internetowa easyprint.pl (http://easyprinting.pl/), marka unitedprint.com (http://www.unitedprint.com/) SE, w swoim innowacyjnym narzędziu do projektowania wykorzystuje kilka bezpłatnych szablonów projektów i zdjęć. Oferta Easyprint jest skierowana do małych firm, rodzin i osób prywatnych, które charakteryzują się intuicyjną kreatywnością, dzięki czemu mogą tworzyć projekty w internecie i uzyskiwać ich profesjonalne wydruki.
KONTAKT:
unitedprint.com SE
Maria Lehmann
Specjalista ds. mediów społecznościowych
Dział marketingu mediów społecznościowych
tel. +49-351-27225388
faks +49-351-65633500
e-mail: maria.lehmann@unitedprint.com
www.unitedprint.com
Źródło informacji: Business Wire
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 10.10.2013, 17:32 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |