Newsletter

Zdrowie i styl życia

Restrukturyzacja Merck Consumer Health przebiega zgodnie z planem

21.11.2013, 11:22aktualizacja: 21.11.2013, 11:22

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Ukierunkowanie na podstawowe marki strategiczne zaczyna przynosić korzyści

- Trwa analizowanie możliwości rozwoju organicznego marek dla konsumentów

DARMSTADT, Niemcy - (BUSINESS WIRE) - Dział Merck Consumer Health poczynił znaczne postępy w restrukturyzacji swojej działalności, podnosząc swoją dochodowość do poziomu porównywalnego z innymi globalnymi liderami branży produktów dostępnych bez recepty (OTC). Na podstawie wyników za trzeci kwartał roku (opublikowanych 14 listopada 2013 r.) obliczono, że marża zysku lub zysk EBITDA przed potrąceniem kosztów jednorazowych jako procent sprzedaży wyniósł 18,4%. Wynik ten jest znacznie lepszy niż wynik z września 2011 roku, wynoszący 14,2%. Poprawa uzyskanych rezultatów wynika przede wszystkim z silnego ukierunkowania działań na marki strategiczne, takie jak Bion®, Nasivin®, Femibion® i Kytta®, jak również z lepszej alokacji zasobów na kluczowych rynkach. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy zysk EBITDA przed potrąceniem kosztów jednorazowych wzrósł o 22%, do poziomu 58 mln EUR, w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Oznacza to, że zysk prognozowany w roku 2013 wzrósł do poziomu 73-77 mln EUR.

"Biorąc pod uwagę imponujące wyniki, jakie nasz dział Consumer Health osiągnął od początku roku do chwili obecnej, możemy zacząć myśleć o dalszym wspieraniu rozwoju organicznego naszych kluczowych marek dla konsumentów. W szczególności dotyczy to rynków wschodzących, na których potencjał rozwoju jest największy" - stwierdził Stefan Oschmann, członek Zarządu Grupy Merck odpowiedzialny za działy Merck Serono oraz Consumer Health.

W ciągu dwóch ostatnich lat dział Consumer Health poświęcił bardzo dużo uwagi opracowaniu nowego regionalnego modelu operacyjnego, uwzględniającego jasno ustalone linie odpowiedzialności, awans nowych, utalentowanych osób na kluczowe stanowiska kierownicze oraz wycofanie zasobów z nierentownych działań i przeniesienie ich do kluczowych marek i na kluczowe rynki. Firma konsekwentnie realizuje strategię mającą na celu rozwój co najmniej trzech silnych marek generujących minimum 3% całkowitego udziału w każdym kluczowym rynku. Jej działania skupiają się na 20 strategicznych rynkach inwestycyjnych.

"Nasze aktualne wyniki potwierdzają, że ukierunkowanie na budowę silnych marek globalnych i regionalnych, rozwój dynamicznych i innowacyjnych kanałów sprzedaży oraz wzrost udziału szczególnie na rynkach wschodzących zaczyna konsekwentnie przynosić wymierne korzyści dla naszej firmy" - powiedział Udit Batra, dyrektor generalny i prezes działu Consumer Health.

Dynamiczny wzrost zysków znajduje swoje odzwierciedlenie w znakomitych wynikach uzyskanych w trzecim kwartale 2013 roku i poparty jest wzrostem sprzedaży organicznej na poziomie 14,6% (zrównoważonym przez niesprzyjającą zmianę kursu walutowego na poziomie 7,6%) do 131 mln EUR. Sprzedaż od początku roku do chwili obecnej wzrosła organicznie o 7,6% (mimo niesprzyjającej zmiany kursu walutowego na poziomie 4,3%), do 363 mln EUR. Uzyskane wyniki bezsprzecznie potwierdzają, że dział Consumer Health jest najszybciej rozwijającym się działem Grupy Merck w bieżącym roku obrotowym.

Informacje o dziale Merck Consumer Health

Marki działu Consumer Health firmy Merck, takie jak Bion, Nasivin, Femibion, Kytta, Seven Seas, Sangobion i Sedalmerck, należą do najbardziej innowacyjnych marek na kluczowych rynkach. Produkty te są owocem zaawansowanych badań naukowych i cieszą się zaufaniem konsumentów. Consumer Health to dział Grupy Merck z siedzibą główną w niemieckim Darmstadt.

Wszystkie informacje prasowe dotyczące Grupy Merck są rozpowszechniane za pośrednictwem poczty elektronicznej i jednocześnie publikowane w serwisie internetowym Grupy Merck. Po przejściu na stronę http://www.merckgroup.com/subscribe można przeprowadzić rejestrację online, zmienić wybrane ustawienia lub zrezygnować z subskrypcji niniejszego biuletynu.

Merck Group

Grupa Merck to lider branży farmaceutycznej i chemicznej, specjalizujący się również w naukach biologicznych. W roku 2012 przychody całkowite firmy wyniosły 11,2 mld EUR. Firma rozpoczęła swoją działalność w roku 1668, a na jej przyszłość wpływa około 38 000 pracowników zatrudnionych w 66 krajach. Firma zawdzięcza swój sukces innowacyjności i przedsiębiorczości swoich pracowników. Działania operacyjne Grupy Merck prowadzone są pod egidą koncernu Merck KGaA, w którym rodzina spółek Merck posiada około 70% udziałów. Pozostała część udziałów stanowi własność udziałowców. W roku 1917 amerykańska spółka Merck & Co. została wywłaszczona i od tej chwili działa jako spółka niezależna.

KONTAKT:

Merck Group

Lars Atorf

tel. +49 6151 72-14 2114

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 21.11.2013, 11:22
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii