Newsletter

Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP promuje mięso w kraju i na świecie

30.04.2014, 15:13aktualizacja: 30.04.2014, 15:13

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Kilkanaście imprez promujących spożycie mięsa wieprzowego, wołowego i drobiowego przeprowadzi w tym roku Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP. Do najważniejszych można zaliczyć cykl imprez "Wielkanoc – Mięsne Święta – Polska Tradycja 2014" oraz "Świętomięs 2014".

Stowarzyszenie prowadzi akcje promocyjne w różnych miejscach kraju. Niedawno zakończył się cykl imprez "Wielkanoc – Mięsne Święta – Polska Tradycja 2014". W jego ramach zorganizowano "Stół Wielkanocny" - show kulinarny, który odbył się na początku marca podczas targów 'Gardenia' w Poznaniu. W kwietniu mięso natomiast gościło na Jarmarku Wielkanocnym na poznańskim Starym Rynku, gdzie każdy z uczestników imprezy mógł spróbować wędliniarskich przysmaków wielkopolskich rzeźników. Odbyły się ponadto VI Ogólnopolskie Spotkania Hodowców, Przetwórców i Handlowców z promocją wędlin. W kwietniu też organizatorzy tych imprez zaprosili do 'wielkanocnego stołu' dziennikarzy zagranicznych. Impreza odbyła się w Polskiej Agencji Prasowej m.in. z udziałem ministra rolnictwa i licznej grupy dziennikarzy.

To nie wszystkie plany dotyczące promocji. W tym roku zaplanowano drugą edycja "Mięsnej Areny", podczas której będzie degustacja mięsa wieprzowego i drobiowego na moście granicznym w Słubicach. Mięso wieprzowe i wołowe będzie promowane podczas Jarmarku Św. Dominika w Gdańsku. Po raz czwarty będzie przeprowadzona największa krajowa impreza pod nazwą "Świetomięs", tym razem w Lublinie, gdzie odbędzie się szeroka promocja wszystkich gatunków mięsa.

 

W trakcie realizacji są też inne akcje: "Mięsna Lekcja", która ma zachęcić młodzież do konsumpcji tych produktów jak również zainteresowanie się zawodem wędliniarza; "Wołowina w kuchni" - promująca mięso wołowe w internecie; "Kuchnia w drodze" – promująca mięso wołowego w telewizji poprzez programy kulinarne.

Działania podejmowane w kraju finansowane są z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego oraz Funduszu Promocji Drobiu. Zostały one utworzone na podstawie ustawy z maja 2009 r. Powstają z wpłat w wysokości 0,1 proc. od wartości każdego skupionego kilograma mięsa. Fundusze promocji mają przede wszystkim wspierać działania marketingowe, zachęcać do wzrostu spożycia określonych produktów. Z pieniędzy tych można np. sfinansować udział w targach, badania rynkowe, akcje promocyjne czy prace naukowe.

Działania promocyjne są potrzebne, gdyż spożycie mięsa spada. W ubiegłym roku przeciętny Polak zjadł 69 kg mięsa podczas, gdy pięć lat wcześniej konsumował 75 kg rocznie. Spożycie mięsa wieprzowego w 2013 r. wyniosło 36 kg od osoby, wołowego 1,6 kg od osoby, a drobiowego 27 kg od osoby rocznie. W ostatnich latach konsumpcja mięsa wieprzowego i wołowego spada, drobiowego - rośnie, a naszym celem jest wzrost spożycia wszystkich gatunków mięs.

Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP prowadzi też promocję spożycia mięsa poza granicami kraju. "Europejskie Mięso – tradycja, jakość, smak" jest właśnie takim programem informacyjno-promocyjny, zatwierdzonym przez Komisję Europejską w 2012 r. Obejmuje on promocję europejskiego świeżego, schłodzonego lub mrożonego mięsa i jego przetworów.

Promocja prowadzona jest na rynkach Federacji Rosyjskiej, w Chinach i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Kraje te zostały wybrane do promocji, gdyż w ocenie ekspertów, są one perspektywiczne dla eksportu ze względu na swoją chłonność i rosnący popyt na mięso.

Program "Europejskie Mięso – tradycja, jakość, smak", jest kontynuacją programów realizowanych w poprzednich latach, ma służyć dostarczeniu kompleksowej wiedzy potencjalnym konsumentom na temat wysokiej jakości prezentowanych produktów wytwarzanych w Unii Europejskiej, w tym w Polsce. Chodzi m.in. pokazanie sposobu produkcji jak również poprzez np. degustacje zaprezentowanie walorów smakowych europejskiego mięsa i tym samym zachęcenie do jego importu ta tamte rynki. (PAP)

Źródło informacji: Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej

Artykuł sfinansowany z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, Funduszu Promocji Mięsa Wołowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 30.04.2014, 15:13
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii