Newsletter

Onet najchętniej wybieranym medium online

27.05.2014, 13:31aktualizacja: 27.05.2014, 13:31

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

onet.pl
onet.pl
Grupa Onet - RASP wg najnowszego badania Megapanel PBI/Gemius, jest niezmiennie najsilniejszym medium online w Polsce.

Onet w marcu był najchętniej wybieranym serwisem w kategorii Informacje, utrzymując przy tym pozycję lidera w większości kategorii tematycznych oraz osiągając rekordową liczbę użytkowników strony głównej. Grupa Onet - RASP notuje kolejny wzrost unikalnych użytkowników mobilnych oraz zasięgu wideo.

Serwisy Grupy Onet - RASP odwiedziło w marcu 15,1 mln użytkowników, co oznacza 70,1% zasięgu oraz przewagę 2,9% względem Grupy WP, która mimo połączenia się z Grupą o2.pl wciąż zajmuje drugą pozycję w rankingu.

"Gratuluje wszystkim naszym zespołom osiągnięcia po raz kolejny znakomitych wyników! Niezmiennie zajmujemy pozycję lidera rynku polskich mediów online, co zawdzięczamy wysokiej jakości treści, sile najlepszych marek, jakie mamy w portfolio oraz wspaniałej grupie ludzi, którzy tworzą naszą firmę - podkreśla Robert Bednarski, prezes Grupy Onet.pl. - Tak jak ostatnio komentowałem, nie ścigamy się na zasięgi, bo jak wiemy sam zasięg to nie wszystko, potrzebna jest silna marka, dopracowany produkt i dobry zespół - nie wystarczy połączenie dwóch bytów i próba nazwania ich jednym. Wyniki badania jednoznacznie potwierdzają, że użytkownicy najbardziej doceniają Onet i najchętniej wybierają nasze serwisy. Jesteśmy im bardzo wdzięczni za zaufanie jakim niezmiennie nas obdarzają przez ostatnich kilkanaście lat. Zrozumienie potrzeb użytkowników oraz konsekwentna realizacja strategii jak widać procentuje" - dodaje.

Sama domena Onet.pl zyskała w marcu 2,2% użytkowników w porównaniu do wyników lutowych i 9,4% względem marca ubiegłego roku. Strona główna Onet.pl odnotowuje również rekordowy wynik - w marcu odwiedziło ją 9,4 miliona polskich internautów co oznacza wzrost w stosunku do lutego o 4,7% i uzyskanie przewagi nad stroną główną wp.pl do ponad 1 miliona użytkowników.

Strona główna Onet.pl jest także zwycięzcą rankingu pod względem dokonywanych odsłon. Jej użytkownicy łącznie dokonali ich w marcu 2014 roku 647 milionów, o 165 milionów więcej od użytkowników strony głównej wp.pl.

"W marcu Grupa Onet - RASP utrzymała pozycję lidera wśród kategorii tematycznych: Biznes, Nowe Technologie, Turystyka, Kultura i Rozrywka (tuż po Youtube) i była najchętniej wybieranym medium online w kategorii Informacje, potwierdzając swoją pozycję w rankingu serwisów informacyjnych. Onet to najświeższe newsy i rzetelne źródło wiadomości. To właśnie u Nas użytkownicy szukają aktualnych i potwierdzonych newsów z Polski i całego świata - podkreśla Marzena Suchan, Redaktor Naczelna Serwisów Informacyjnych w Grupie Onet.pl. - Cieszy nas, że udało nam się osiągnąć rewelacyjną pozycję w segmencie Informacji, a także utrzymać silne zainteresowanie internautów. Stawiamy w dalszym ciągu na rozwój jakościowego dziennikarstwa, które jest doceniane przez użytkowników" - dodaje. 

Informacje i Publicystyka

Nazwa

 

Użytkownicy (real users)

 

Odsłony krajowe ogółem

 

Zasięg

 

Grupa Onet - RASP - Informacje i publicystyka

 

8 447 687

 

394 229 021

 

39,18%

 

Grupa Polskapresse - Media Regionalne - Informacje i publicystyka

 

7 304 357

 

173 324 751

 

33,88%

 

Grupa Wirtualna Polska - Informacje i publicystyka

 

7 176 237

 

265 458 325

 

33,28% 

 

Biznes, Prawo, Finanse

Nazwa

 

Użytkownicy (real users)

 

Odsłony krajowe ogółem

 

Zasięg

 

Grupa Onet - RASP - Biznes, finanse, prawo

 

4 872 756

 

86 182 490

 

22,60%

 

Grupa Wirtualna Polska - Biznes, finanse, prawo

 

4 106 342

 

61 935 846

 

19,05%

 

Grupa Money.pl - Biznes, finanse, prawo

 

3 725 443

 

35 184 674

 

17,28%

 

Kultura i Rozrywka

Nazwa

 

Użytkownicy (real users)

 

Odsłony krajowe ogółem

 

Zasięg

 

youtube.com

 

15 502 467

 

-

 

71,90%

 

Grupa Onet - RASP - Kultura i rozrywka

 

8 484 718

 

190 979 541

 

39,35%

 

Grupa Wirtualna Polska - Kultura i rozrywka

 

7 905 276

 

364 502 708

 

36,67%

 

Sport

Nazwa

 

Użytkownicy (real users)

 

Odsłony krajowe ogółem

 

Zasięg

 

Grupa Onet - RASP - Sport

 

5 333 302

 

202 510 546

 

24,74%

 

Grupa Wirtualna Polska - Sport

 

4 617 417

 

135 525 765

 

21,42%

 

Grupa Gazeta.pl - Sport

 

2 390 307

 

75 666 429

 

11,09%

 

Turystyka

Nazwa

 

Użytkownicy (real users)

 

Odsłony krajowe ogółem

 

Zasięg

 

Grupa Onet - RASP - Turystyka

 

2 271 253

 

30 997 234

 

10,53%

 

Grupa Wirtualna Polska - Turystyka

 

1 850 497

 

26 132 638

 

8,58%

 

rozklad-pkp.pl

 

1 540 680

 

28 305 921

 

7,15%

 

Nowe Technologie

Nazwa

 

Użytkownicy (real users)

 

Odsłony krajowe ogółem

 

Zasięg

 

Grupa Onet - RASP - Nowe technologie

 

 6 240 036   

 

 55 040 899   

 

28,94%

 

dobreprogramy.pl

 

 4 221 347   

 

 21 256 418   

 

19,58%

 

Grupa Wirtualna Polska - Nowe technologie

 

 3 037 534   

 

 21 232 158   

 

14,09%

 

Grupa Onet - RASP odnotowała w marcu rekordowe wyniki w liczbie cookies mobilnych - 8,3 mln, podczas gdy najbliższy konkurent Grupa WP, mimo połączenia z Grupą o2.pl, osiągnął wynik słabszy o 400 tys. Użytkownicy urządzeń mobilnych spędzili na stronach Grupy Onet - RASP 7,4 mln godzin.

Marzec to kolejny pomyślny miesiąc dla wyników w kategorii wideo - 45,6 mln odtworzeń oraz rekordowy pod względem zasięgu wideo - 4,7 mln użytkowników, dzięki czemu umacnia Grupę Onet - RASP na pozycji lidera.

Onet jest także liderem pod względem liczby użytkowników w krótkich kategoriach streamowych wideo: Informacje (i wszystkich jej podkategoriach - w tym Biznesie), Rozrywka, Sport, Film, Styl życia.

Dane z wyników badania Megapanel PBI/Gemius, marzec 2014 r.; marzec 2013r. - marzec 2014r.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 27.05.2014, 13:31
Źródło informacji onet.pl
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ