Newsletter

MSZ: Rada Promocji Polski przyjęła koncepcję logotypu (komunikat)

05.06.2014, 21:23aktualizacja: 05.06.2014, 21:23

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MSZ informuje:

Członkowie Rady Promocji Polski, reprezentujący różne resorty, przyjęli uchwałę w sprawie koncepcji znaku i hasła promującego Polskę. To motyw sprężyny z kampanii „Polska. Spring into new” autorstwa Wally’ego Olinsa.

- „Zasady komunikacji marki POLSKA” zaczynają obowiązywać i są respektowane. Spójna kampania promocyjna się rozpoczęła, została zauważona w kraju i za granicą. Spot zbiera dobre recenzje – podkreślił minister Radosław Sikorski, który 5 czerwca przewodniczył posiedzeniu Rady Promocji Polski.

Motyw sprężyny został zaprojektowany przez śp. Wally’ego Olinsa, jednego z najwybitniejszych specjalistów w obszarze identyfikacji wizualnej, specjalizującego się w brandingu państw i miast. Oparty jest na koncepcji marki wyrażonej w idei „Creative Tension”, która zrodziła się w 2004 roku.

- Rocznica 25 lat Wolności to najlepszy możliwy moment do wprowadzenia spójnego znaku kraju. Mamy nadzieję, że z czasem taki logotyp stanie się głównym, wiodącym znakiem w promocji naszego kraju, a Polacy się z nim utożsamią – zaznaczył Paweł Tyszkiewicz, dyrektor Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

Przyjęcie koncepcji logotypu jest konsekwencją trwających od półtora roku prac nad spójną komunikacją marki POLSKA. Ich podstawą było jednogłośnie przyjęcie w październiku 2013 r. „Zasad komunikacji marki POLSKA” wypracowanych we współpracy ze specjalistami zrzeszonymi w ramach Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz w Zrzeszeniu Firm Public Relations. Ostatnim ważnym krokiem jest kampania wizerunkowa „Polska. Spring into new”, której pokazuje sukces transformacji i zmian w naszym kraju w ciągu ostatnich 25 lat. Kampania wykorzystuje ideę sprężyny jako symbolu energii napędzającej do pozytywnych zmian, dynamizmu, kreatywności i innowacyjności Polaków.

Dzisiejsza uchwała będzie podstawą dla RPP do kolejnych działań - przyjęcia Księgi Identyfikacji Wizualnej i opracowania strategii wprowadzania znaku.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ tnt/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.06.2014, 21:23
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ