Newsletter

EUROCASH SA rozwija segment convenience

11.06.2014, 00:47aktualizacja: 11.06.2014, 00:47

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 32/2014

Zarząd Eurocash S.A. (dalej, "Eurocash") informuje, że w dniu 10 czerwca 2014 roku Eurocash zawarł z Lagardere Services S.A. z siedzibą w Paryżu ("LS") oraz z HDS Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ("HDS Polska") przedwstępną umowę sprzedaży 51% udziałów w spółce, która będzie prowadzić ogólnokrajową sieć sklepów detalicznych pod marką "Inmedio".

Po przeprowadzeniu transakcji Eurocash będzie sprawował kontrolę nad spółką prowadzącą sieć ponad 410 sklepów detalicznych Inmedio. Zawarcie umowy przyrzeczonej jest uzależnione od spełnienia się warunków uzgodnionych w umowie przedwstępnej, w szczególności uzyskania przez Eurocash zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W tym samym dniu spółka zależna od Eurocash - Eurocash Convenience sp. z o.o. ("ECC") zawarła z HDS Polska oraz spółką Relay Duo sp. z o.o. umowę franczyzową na podstawie której ECC będzie miał prawo do wykorzystywania znaku towarowego "1minute" do rozwoju na terenie Polski sieci sklepów detalicznych pod marką "1minute" zgodnej z koncepcją sklepu opracowaną przez HDS i wykorzystywaną w blisko 70 sklepach pod marką "1minute".

HDS Polska wchodzi w skład międzynarodowej grupy Lagardere Services. W Polsce zarządza obecnie blisko 740 lokalizacjami prowadzącymi sprzedaż detaliczną.

Nabycie kontroli nad spółką prowadzącą sieć sklepów pod marką "Inmedio" oraz zawarcie umowy franczyzowej na rozwój sieci 1minute stanowi kolejny element polityki akwizycyjnej Grupy Eurocash oraz umożliwi rozwój Grupy w segmencie convenience w oparciu o model franczyzowy, co powinno przyczynić się do wzrostu konkurencyjności Grupy Eurocash oraz jej klientów. Przychody ze sprzedaży sklepów należących do sieci Inmedio w 2013 r. wyniosły ok 507 mln zł, a zysk EBITDA w tym okresie wyniósł ok. 15,6 mln zł (dane niezaudytowane).

Więcej na: biznes.pap.pl

kom espi mra

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.06.2014, 00:47
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii