Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- UOKiK informuje:
Czym powinien kierować się bank w kontaktach z klientami? Uczciwością kupiecką. – Słowo finansisty kiedyś było na wagę złota. Warto, aby branża powróciła do dawnych zasad rzetelności, czegoś co nazwałbym uczciwością kupiecką. Niepokoi nas asymetria informacji na linii bank-konsument – powiedział Prezes UOKiK podczas dyskusji zorganizowanej przez Centrum Studiów Antymonopolowych i Regulacyjnych
9 czerwca na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego odbyło się wręczenie nagród za wybitne osiągnięcia naukowe związane z prawem ochrony konkurencji. Nagroda jest przyznawana przez Centrum Studiów Antymonopolowych i Regulacyjnych. Wydarzeniu towarzyszyła dyskusja poświęcona ochronie konsumentów na rynku usług finansowych. Wzięli w niej udział: Adam Jasser - Prezes UOKiK, Zbigniew Jagiełło – Prezes PKO BP, dr hab. Marcin Olszak – Dyrektor Działu Prawnego w KNF, Anna Cudna-Wagner – mecenas w kancelarii Linklaters. Dyskusję prowadziła dr Monika Namysłowska z Wydziału Prawa Uniwersytetu Łódzkiego.
Prezes UOKiK podkreślił wagę rzetelności przekazywanych klientom informacji, w tym zwłaszcza przez reklamę. Większość konsumentów podejmuje decyzje o zaciągnięciu kredytu po obejrzeniu materiałów marketingowych. – Reklamy powinny być na tyle przejrzyste, aby przeciętny konsument nie musiał przeglądać ustaw, by sprawdzić, czy oferta jest dla niego korzystna. Odpowiedzią na przekaz, który może wprowadzać w błąd będzie szybka reakcja UOKiK. Przykładem jest niedawno wszczęte postępowanie wyjaśniające, w którym Urząd analizuje reklamy telewizyjne trzech banków.
Prezes Urzędu zaznaczył również, że coraz częściej to dziennikarze zajmują się porządkowaniem rynku finansowego, pełniąc rolę profesjonalnego doradcy klienta. W swoich publikacjach przestrzegają konsumentów, opisują wady i zalety produktów finansowych, wskazują na zyski i straty. Robią to, co powinna zrobić profesjonalna instytucja, czyli bank: rzetelnie poinformować o cechach produktu.
W wydarzeniu wzięli także udział przedstawiciele utworzonej przy Prezesie UOKiK Rady Doradczej. Głównym zadaniem Rady jest systemowe doradztwo w sprawach z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów. Rada - oprócz opiniowania aktów prawnych, projektów rządowych dokumentów strategicznych czy wytycznych i rekomendowania propozycji zmian - będzie inicjować współpracę Prezesa UOKiK z ekspertami zewnętrznymi, szczególnie ze środowiskami naukowymi. Ma to na celu jeszcze bardziej usprawnić dialog między Urzędem a otoczeniem. Członkowie Rady wykonują swoje obowiązki społecznie. 10 czerwca w siedzibie UOKiK odbyło się pierwsze posiedzenie Rady.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ ksi/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 11.06.2014, 15:15 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |