Newsletter

Grudziądz: Uchwała dot. Starówki

23.06.2014, 12:29aktualizacja: 23.06.2014, 12:29

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Weszła w życie uchwała w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości w obszarze Starego Miasta. Poniżej zamieszczamy podstawowe informacje na ten temat

Weszła w życie uchwała w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości w obszarze Starego Miasta. Poniżej zamieszczamy podstawowe informacje na ten temat.

Przypomnijmy, uchwała dotyczy terenu Starówki wpisanego do Wojewódzkiego Rejestru Zabytków. Prawo do zwolnienia przysługuje właścicielowi nieruchomości pod warunkiem, że w nieruchomości prowadzona jest działalność gospodarcza za wyjątkiem branż wyłączonych, przedsiębiorca jest mikroprzedsiębiorcą, czyli zatrudnia do 9 osób, właściciel nieruchomości złoży zgłoszenie zamiaru korzystania ze zwolnienia i nie zalega z zapłatą podatków i opłat na rzecz gminy-miasto Grudziądz.

Z możliwości uzyskania wsparcia wyłączono następujące branże: stacje paliw, handel odzieżą używaną, sklepy monopolowe oraz sklepy prowadzące detaliczną sprzedaż napojów alkoholowych na mocy zezwolenia rodzaju B i C, salony i sklepy operatorów sieci komórkowych, apteki, punkty sprzedaży wyrobów farmaceutycznych i zielarskich, sklepy z bronią, sprzedaż detaliczna poza siecią sklepową, straganami i targowiskami, instytucje finansowe, banki, usługi finansowe i para bankowe, instytucje ubezpieczeniowe, usługi ubezpieczeniowe, usługi bukmacherskie, salony gier oraz odpłatne parkingi strzeżone i niestrzeżone.

Uchwała uzależnia nabycie prawa do zwolnienia po spełnieniu łącznie następujących warunków:

1) złożenia przez podatnika zgłoszenia wraz z załącznikami,

2) przedstawienia wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, otrzymanych w roku, w którym podatnik ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,

3) złożenia informacji, o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z 29 marca 2010 r.

w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis,

4) złożenia oświadczenia o niezaleganiu w stosunku do gminy-miasto Grudziądz z zapłatą podatków lub innych należności pieniężnych,

5) złożenia oświadczenia o wykorzystaniu nieruchomości na działalność gospodarczą, prowadzoną przez mikroprzedsiębiorstwo.

Treść uchwały oraz załączniki dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej: http://bip.grudziadz.pl/strony/8976.dhtml. Dokumenty należy dostarczyć do Biura Obsługi Interesantów w Przyziemiu Ratusza.

Wykaz dokumentów do złożenia dostępny tutaj.

Biuro Prezydenta

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 23.06.2014, 12:29
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ