Newsletter

GINO ROSSI SA podwyższenie prognozy finansowej.

01.07.2014, 14:22aktualizacja: 01.07.2014, 14:22

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 39/2014

Zarząd Gino Rossi S.A. z siedzibą w Słupsku ("Spółka") koryguje prognozę (poprzez jej podwyższenie) ("Prognoza") wyników finansowych grupy kapitałowej Spółki na rok 2014, podaną do wiadomości w dniu 4 lutego 2014 r. poprzez publikację raportu bieżącego nr 9/2014.

Nowa podwyższona Prognoza:

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży: 265 mln PLN

Skonsolidowany wynik EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację): 21 mln PLN

Zarząd zakłada wyższe od prognozowanych wyniki sprzedażowe na podstawie realizacji emisji akcji serii J (informacja o dokonanym podwyższeniu kapitału zakładowego wskutek emisji akcji została podana do wiadomości w dniu 1 lipca 2014 roku). Uzasadniając szczegółowo, według planów Zarządu, środki z emisji przeznaczone zostałyby na:

1. W aspekcie wzrostu skali działalności:

• Przeprowadzenie prac remontowych w 5 - 6 sklepach sieci Gino Rossi - ze względu na konieczność zamknięcia sklepów na czas kilku tygodni, najlepszym okresem na realizacje takich prac jest okres sezonowych wyprzedaży kolekcji; dane historyczne potwierdzają, że implementacja nowego konceptu wizualnego sieci pozytywnie odbija się na wzroście sprzedaży.

• Przyśpieszenie tempa rozwoju sieci detalicznej - zgodnie z przyjętymi założeniami budżetowymi, na których opiera się prognoza na rok 2014, przyjęto iż sieć gino rossi na koniec roku powinna liczyć 79 sklepów. Mając na uwadze aktualne rozmowy odnośnie pozyskania powierzchni handlowej z dużym prawdopodobieństwem Zarząd może stwierdzić, iż istnieje możliwość otwarcia dodatkowych 5-6 sklepów jeszcze w tym roku.

2. W aspekcie poprawy marż detalicznych:

• Przeprowadzenie inwestycji produkcyjnych w celu poprawy efektywności pracy na działach szwalni i rozkroju dla fabryki obuwia w Słupsku i fabryki toreb w Elblągu:

a. Zakupienie plotera do wycinania skórzanych elementów obuwia

b. Zakupienie plotera do wycinania skórzanych elementów galanterii skórzanej (torby, teczki)

c. Zakupienie około 25 sztuk maszyn szyjących

Zakup ww. maszyn wprost przełoży się na efektywność realizowanej produkcji. Tylko w przypadku maszyn szyjących, na podstawie przeprowadzonych testów w zakładzie produkcyjnym gino rossi, Zarząd może stwierdzić, iż wydajność produkcyjną procesu szycia można podnieść o około 15 - 20%. W przypadku zakupów ploterów przemysłowych, mając na uwadze dwa aspekty: podniesienie efektywności pracy oraz oszczędności kosztów oprzyrządowania produkcyjnego (specjalne wykrojniki używane w tradycyjnej metodzie wykrawania) Zarząd uważa, iż inwestycja może zwrócić się w okresie około 2,5 roku. Wyżej wymienienie inwestycje produkcyjne wprost przełożą się na obniżenie jednostkowego kosztu wytworzenia, a w konsekwencji na podniesienie procentowej marzy na sprzedaży.

Pozostałe założenia podane w Prognozie opublikowanej w dniu 4 lutego 2014 r. pozostają bez zmian.

Realizacja Prognozy monitorowana będzie przez Zarząd Spółki na bieżąco, w tym na podstawie miesięcznych danych o wynikach sprzedaży.

W przypadku przewidywanego odchylenia którejkolwiek z prognozowanych pozycji o co najmniej 10% w stosunku do pozycji zamieszczonej w niniejszej Prognozie, Spółka dokona korekty tej Prognozy i przekaże ją do wiadomości publicznej w formie stosownego raportu bieżącego. Prognoza objęta niniejszym raportem nie podlegała badaniu przez biegłego rewidenta.

Podstawa prawna: Informacje poufne

Więcej na: biznes.pap.pl

kom espi abs/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 01.07.2014, 14:22
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ