Newsletter

Płatne telewizje mogą już korzystać z multiscreeningu

16.07.2014, 13:10aktualizacja: 16.07.2014, 13:10

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Płatne telewizje mogą już z powodzeniem tworzyć e-commerce’owe kampanie multiscreeningowe, bo to ich widzowie najchętniej oglądają je przez telefony i tablety, zwłaszcza podczas emisji reklam. Ale na razie w Polsce kampanii wykorzystujących te możliwości jest jeszcze wciąż niewiele.

W zeszłym roku polscy digital marketerzy odkryli tzw. multiscreening, a dokładniej - w globalnym Internecie zaczęło się pojawiać coraz więcej informacji o tym, że podczas oglądania telewizji ludzie korzystają równocześnie z urządzeń mobilnych. Oznacza to, po pierwsze, że poszerzyła się przestrzeń reklamowa - na telefonie można reklamować to, co jest w tym samym czasie reklamowane w telewizorze, a po drugie, dzięki temu można tworzyć kampanie prowadzące widza z TV bezpośrednio do e-commerce.

Multiscreening - podobnie jak rok mobile - nie jest jednak w Polsce powszechny w digital marketingu. Bierze się to stąd, że de facto na rynku nie ma jeszcze powszechnie dostępnej wiedzy na temat dokładnej konsumpcji mediów i równolegle wykonywanych czynnościach na urządzeniach mobilnych. Dlatego IRCenter przeprowadziło kolejną edycję badania Multiscreening w Polsce - w 2013 roku zrealizowaną we współpracy ze spółką Mobiu, a w 2014 - z panelem społecznościowym SW Research.

Celem tegorocznej edycji badania było przyjrzenie się różnym zachowaniom multiscreeningowym w zależności od formy oglądanego contentu (streaming czy VoD), poszczególnych kanałów i operujących w Polsce dostawców contentu telewizyjnego.

Dane pochodzą z badania syndykatowego Multiscreening 2014, przeprowadzonego przez IRCenter i SW Research. Badanie zostało przeprowadzone wśród n=986, reprezentatywnej próbie internautów (uczestników panelu badawczego) w dniach 29.04 - 11.05 2014 (reprezentatywność próby była kontrolowana poprzez płeć, wiek i miejsce zamieszkania).

Wszelkich informacji na temat badania udziela IRCenter (kontakt: info@ircenter.com)

Zapraszamy również na stronę poświęconą zagadnieniom multiscreeningu: http://www.ircenter.com/blog/multiscreening-2014

Kontakt dla mediów:

Mateusz Patyk

Specjalista ds. Komunikacji w Mediach Cyfrowych

tel. +48 608 369 540

http://www.ircenter.com/

Aleja Jana Pawła II 61/164

01-031 Warszawa

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 16.07.2014, 13:10
Źródło informacji dr Albert Hupa z IRCenter
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ