Newsletter

Płatne telewizje mogą już korzystać z multiscreeningu

16.07.2014, 13:10aktualizacja: 16.07.2014, 13:10

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Płatne telewizje mogą już z powodzeniem tworzyć e-commerce’owe kampanie multiscreeningowe, bo to ich widzowie najchętniej oglądają je przez telefony i tablety, zwłaszcza podczas emisji reklam. Ale na razie w Polsce kampanii wykorzystujących te możliwości jest jeszcze wciąż niewiele.

W zeszłym roku polscy digital marketerzy odkryli tzw. multiscreening, a dokładniej - w globalnym Internecie zaczęło się pojawiać coraz więcej informacji o tym, że podczas oglądania telewizji ludzie korzystają równocześnie z urządzeń mobilnych. Oznacza to, po pierwsze, że poszerzyła się przestrzeń reklamowa - na telefonie można reklamować to, co jest w tym samym czasie reklamowane w telewizorze, a po drugie, dzięki temu można tworzyć kampanie prowadzące widza z TV bezpośrednio do e-commerce.

Multiscreening - podobnie jak rok mobile - nie jest jednak w Polsce powszechny w digital marketingu. Bierze się to stąd, że de facto na rynku nie ma jeszcze powszechnie dostępnej wiedzy na temat dokładnej konsumpcji mediów i równolegle wykonywanych czynnościach na urządzeniach mobilnych. Dlatego IRCenter przeprowadziło kolejną edycję badania Multiscreening w Polsce - w 2013 roku zrealizowaną we współpracy ze spółką Mobiu, a w 2014 - z panelem społecznościowym SW Research.

Celem tegorocznej edycji badania było przyjrzenie się różnym zachowaniom multiscreeningowym w zależności od formy oglądanego contentu (streaming czy VoD), poszczególnych kanałów i operujących w Polsce dostawców contentu telewizyjnego.

Dane pochodzą z badania syndykatowego Multiscreening 2014, przeprowadzonego przez IRCenter i SW Research. Badanie zostało przeprowadzone wśród n=986, reprezentatywnej próbie internautów (uczestników panelu badawczego) w dniach 29.04 - 11.05 2014 (reprezentatywność próby była kontrolowana poprzez płeć, wiek i miejsce zamieszkania).

Wszelkich informacji na temat badania udziela IRCenter (kontakt: info@ircenter.com)

Zapraszamy również na stronę poświęconą zagadnieniom multiscreeningu: http://www.ircenter.com/blog/multiscreening-2014

Kontakt dla mediów:

Mateusz Patyk

Specjalista ds. Komunikacji w Mediach Cyfrowych

tel. +48 608 369 540

http://www.ircenter.com/

Aleja Jana Pawła II 61/164

01-031 Warszawa

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 16.07.2014, 13:10
Źródło informacji dr Albert Hupa z IRCenter
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ