Newsletter

Firma P&G rozpoczyna prace wraz z drobnymi producentami rolnymi w celu eliminacji zjawiska wylesiania z łańcucha dostaw

25.07.2014, 11:27aktualizacja: 25.07.2014, 11:27

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Najlepsi na świecie eksperci z zakresu łańcucha dostaw współpracują z miejscowymi rolnikami w celu ulepszania stosowanych przez nich praktyk.

CINCINNATI - (BUSINESS WIRE) - Oddzielanie zrównoważonych źródeł od tych szkodliwych dla środowiska w produkcji oleju palmowego i oleju z ziaren palmowych jest bardzo złożone, jednak Procter & Gamble (NYSE:PG) podejmuje się tego wyzwania. Firma prowadzi badania w warunkach rzeczywistych, aby zrozumieć zasady postępowania drobnych producentów rolnych oraz jak zasady te można ulepszyć, chroniąc przy tym lokalne lasy. P&G nawiązała współpracę z Instytutem ds. Innowacji Łańcucha Dostaw w Malezji (MISI, Malaysia Institute for Supply Chain Innovation), aby przeprowadzić badanie, spełniając zobowiązanie, które w tym roku jest jednym z nowych celów wyznaczonych w związku z osiągnięciem zerowego poziomu wylesiania w zakresie łańcucha dostaw oleju palmowego.

"Chcemy, aby pozyskiwanie oleju palmowego i oleju z ziaren palmowych było całkowicie nieszkodliwe dla środowiska oraz aby nadal przynosiło korzyści finansowe miejscowym rolnikom, którzy utrzymują z tych upraw swoje rodziny - powiedział Len Sauers, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju P&G. - Już współpracujemy z większymi dostawcami nad określeniem pochodzenia naszego łańcucha dostaw, ale drobni producenci rolni z takich zakątków jak Malezja i Indonezja stanowią 35 - 45% producentów oleju palmowego. Musimy zrozumieć ich potrzeby i zasady postępowania tak, aby można było znaleźć innowacyjne rozwiązania tego problemu. Tak samo, jak rozumiemy życie codzienne konsumentów i spełniamy ich oczekiwania poprzez nowoczesne produkty".

"Ten złożony łańcuchu dostaw obejmuje tysiące rolników z małych gospodarstw nawiązujących kontakty, przez co produkty wielokrotnie trafiają do nowego posiadacza od hodowców, do sprzedawców, młynarzy, kupujących i ostatecznie do spółek odpowiedzialnych za zakup. W rezultacie oddzielanie zrównoważonych źródeł jest prawie niemożliwe. Naszym celem jest całkowite zaprzestanie wycinania lasów poprzez propagowanie globalnego ekosystemu wspierającego wyzwania, przed którymi stają drobni producenci rolni" - powiedział Mahender Singh z MISI, globalny lider w zakresie zarządzania i logistyki łańcucha dostaw.

W kwietniu, P&G ogłosiło nowe cele wyznaczone z myślą o zaprzestaniu wycinki lasów związanej z jej łańcuchem dostaw oleju palmowego. Wymaga to możliwości identyfikacji pochodzenia oleju palmowego i oleju z ziaren palmowych z danym dostawcą do 31 grudnia 2015 r., oraz z plantacją do 2020 roku. Ogłoszone dzisiaj badanie, które będzie prowadzone przez sześć miesięcy, podtrzymuje założone cele oraz pomoże P&G zrozumieć łańcuch dostaw drobnych producentów rolnych oraz to w jaki sposób wesprzeć lokalnych hodowców. Firma przedstawi w raporcie wnioski i opracuje plan działania do końca września 2014 roku. MISI będzie pomagało w badaniu oraz będzie współpracować z P&G przy tworzeniu planów działania.

Wyznaczone cele wiążą się również z poszerzeniem współpracy z dostawcami, innymi firmami z branży, organizacjami pozarządowymi, naukowcami i innymi osobami zainteresowanymi dążącej do promowania norm dostosowanych w danej branży i praktyk dla zrównoważonego pozyskiwania oleju palmowego.

"Aby efekt był istotny i trwały, nawiązaliśmy współpracę z branżowymi specjalistami, dużymi dostawcami i drobnymi producentami rolnymi. W związku z tym, opracujemy narzędzia i dobre praktyki, którymi będziemy mogli podzielić się z innymi firmami, mającymi takie same możliwości jak nasze związane ze śledzeniem produktów począwszy od hodowców poprzez dalszy proces sprzedaży" - powiedział dr Sauers.

MISI

MISI, z siedzibą w Shah Lama w Malezji, jest czwartym centrum w sieci MIT Global SCALE (Perfekcja w zakresie łańcucha dostaw i logistyce). Jest to wspólna inicjatywa Instytutu Technologicznego w Massachusetts (MIT) i rządu Malezji, stanowi międzynarodowe połączenie najnowszych badań i organizacji edukacyjnych, oraz ma na celu rozwój i rozpowszechnianie innowacji na całym świecie w zakresie łańcucha dostaw oraz logistyki.

Procter & Gamble

Za pośrednictwem swych marek P&G służy ok. 4,8 mld osób na całym świecie. Firma posiada solidne portfolio zaufanych, wiodących marek wysokiej jakości, m.in: Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella® and Whisper®. P&G prowadzi działalność w ok. 70 krajach. Najnowsze, szczegółowe informacje na temat P&G i jej marek znaleźć można na stronie: http://www.pg.com.

Aby dowiedzieć się więcej o inicjatywie P&G dotyczącej oleju palmowego, kliknij tutaj: Zrównoważona produkcja P&G / Olej palmowy.

KONTAKT:

P&G

Paul Fox

tel. 513-983-3465

e-mail: fox.pd@pg.com

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 25.07.2014, 11:27
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii