Newsletter

Młodzi coraz częściej jadają samotnie w restauracjach

30.07.2014, 14:30aktualizacja: 30.07.2014, 14:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

"Single jedzący na mieście" to jeden z pięciu kulinarnych segmentów polskich Internautów, wyróżnionych na podstawie raportu z badania „Polska Kulinarnie 2014”. W przeciwieństwie do poprzedniego roku i trendu "social cooking", czyli wspólnego gotowania w grupie znajomych - do tego segmentu należy prawie co czwarty Internauta.

Badani skupiają się jednak nie tylko na sobie, jedząc w pojedynkę . W porównaniu do ubiegłego roku, zwiększył się segment osób przyzwyczajonych do tego, że posiłki są im po prostu podawane; ale i one lubią dobrze zjeść. Osoby gotujące dla rodziny to najlepsza grupa docelowa użytkowników aplikacji mobilnych.

W 2014 roku została opublikowana druga edycja badania syndykatowego "Polska Kulinarnie", przeprowadzonego przez IRCenter i agencję LeadR, poświęconego - jak i w 2013 roku - związkowi Internetu i mobile ze zwyczajami kulinarnymi Polaków. "Naszym celem było pokazanie jak Internauci się różnią pod względem wykorzystania Internetu przy komponowaniu swoich posiłków i jakie są dla nich najważniejsze interaktywne źródła kulinarnych inspiracji" - mówi dr Albert Hupa, prezes IRCenter. Zdecydowana większość wyników w raporcie pochodzi z badania opinii ponad dwóch tysięcy Internautów (n=2477) w dniach 6-10 czerwca 2014.

Raport opowiada o tym jak Polacy jedzą, piją, gotują, jak szukają pomysłów i czym się inspirują, gdzie robią zakupy, jaka jest w tym rola Internetu, nowych mediów i narzędzi.

Wnioski z badania wzbogacone są o "skan" Internetu i analizę danych pasywnych, które pokazują najbardziej popularne przepisy, dynamikę zainteresowań poszczególnymi przepisami na przestrzeni roku, popularność blogów i serwisów YouTube o tematyce kulinarnej.

Badanie jest niezbędne w pracy brand managerów i agencji zajmujących się komunikacją marek FMCG, napojów, sieci handlowych czy restauracji w przestrzeni digitalowej.

Aby uzyskać więcej informacji na temat badania prosimy o kontakt: info@ircenter.com.

Zapraszamy również na stronę poświęconą raportowi "Polska Kulinarnie 2014": http://www.ircenter.com/blog/polskakulinarnie2014.

dr Albert Hupa, prezes IRCenter

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 30.07.2014, 14:30
Źródło informacji IRCenter
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ