Newsletter

UOKiK: postępowanie ws. Polskiej Telefonii Stacjonarnej (komunikat)

30.07.2014, 11:32aktualizacja: 30.07.2014, 11:32

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- UOKiK informuje:

Czy Polska Telefonia Stacjonarna wprowadzała konsumentów w błąd oferując usługi telekomunikacyjne? Rozstrzygnie to postępowanie administracyjne prezesa UOKiK.

[Warszawa, 30 lipca 2014] Polska Telefonia Stacjonarna (PTS) we Wrocławiu, wcześniej działająca pod nazwą Telekomunikacja Dzień Dobry, to operator telekomunikacyjny, który oferuje swoje usługi podczas rozmowy telefonicznej z konsumentem. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napływały skargi od klientów, którzy zostali wprowadzeni w błąd przez konsultantów co do tożsamości przedsiębiorcy, z którym zawarli umowę.

Postępowanie UOKiK przeciwko PTS zostało wszczęte w lipcu 2014 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziło 6 praktyk przedsiębiorcy, m.in. klauzule w umowach oraz sposób oferowania zawarcia kontraktu przez call-center.

UOKiK sprawdza m.in., czy spółka wprowadziła klientów w błąd, sugerując podczas rozmowy, że zawierają oni nową umowę z dotychczasowym operatorem, a nie z PTS, lub przedłużają aktualną. Z informacji, które zgromadził Urząd wynika także, że kurierzy dostarczający umowy klientom, na pytanie o nadawcę przesyłki, podawali nazwę dotychczasowego operatora. Ponadto, ze skarg wynika, że po podpisaniu umowy kurier zabiera większość dokumentów, łącznie z cennikiem i formularzem odstąpienia od umowy. PTS odsyłało je po upływie 10-dniowego terminu na odstąpienie od umowy. Zdaniem skarżących, utrudniało to odstąpienie od zawartego kontraktu w ustawowym terminie 10 dni.

Urząd sprawdza także, czy regulamin został sporządzony w czytelnej formie. Ze wstępnych ustaleń wynika, że regulamin został napisany czcionką wielkości jednego milimetra, co przeciętnemu konsumentowi może utrudniać zapoznanie się z warunkami oferty.

Postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów może zakończyć się nałożeniem kary do 10 proc. ubiegłorocznego przychodu przedsiębiorcy.

Pomoc dla konsumentów: 800 007 707, rzecznicy konsumentów, Federacja Konsumentów, porady@dlakonsumentow.pl

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ ksi/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 30.07.2014, 11:32
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ