Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Kupowanie a strach przed kryzysem
Choć większość Polaków twierdzi, że obecne modele ekonomiczne się nie sprawdzają, to jednak jest świadoma, że konsumpcja ma związek ze stabilnością ekonomiczną. Być może dlatego trzy czwarte badanych w naszym kraju obawia się, że zmniejszenie konsumpcji będzie miało fatalne skutki dla rynku pracy, a blisko 70% kupowanie produktów postrzega jako patriotyczny obowiązek wzmacniający krajową gospodarkę.
Kluczem jest postawienie na inteligentną konsumpcję, czyli odejście od zwiększania konsumpcji na rzecz poprawy jej jakości, jak twierdzi 82% respondentów w Polsce. Lepsza konsumpcja to dla 97% Polaków nabywanie tych rzeczy, których naprawdę potrzebują - 52% polskich respondentów przyznaje, że doskonale może się obejść bez większości posiadanych rzeczy, a 75% ogółu badanych szanuje i podziwia osoby, które dążą do ograniczenia konsumpcji.
"Konsumenci zaczęli przedkładać ostrożność i pragmatyzm nad pogoń za przyjemnością czy skłonność do manifestacji konsumeryzmu. Używanie coraz częściej stawiają ponad posiadaniem, równowaga i zdrowy rozsądek zaczynają wygrywać z chęcią natychmiastowego zadowolenia i gratyfikacji" - zauważa Marek Staniszewski, chief strategy officer w Havas Worldwide w Polsce.
Nowy trend - współdzielić, nie posiadać
Dwie trzecie respondentów z próby globalnej uważa, że społeczeństwo byłoby zamożniejsze, gdyby ludzie w większym stopniu stawiali na współużytkowanie. W Polsce z tym stwierdzeniem zgadza się 82% badanych. Atrakcyjność współdzielenia według respondentów w Polsce to przede wszystkim oszczędność pieniędzy (75%), poczucie aktywności i własnej użyteczności (54%), ale również możliwość poznania nowych ludzi (58%), doświadczenie czegoś nowego (50%).
Rola marek do 2050 roku...
Aż trzy czwarte respondentów z ogólnej próby chciałoby, aby rolę gwarantów produktów sprzedawanych online odgrywały marki. W Polsce aż 94% respondentów chciałoby, aby marki stanowiły gwarancję jakości i autentyczności produktów sprzedawanych przez internet, zaś 87% uważa, że gwarancje marki powinny obejmować każdego, kto kupuje produkt, nie tylko pierwszego nabywcę.
Prosumer Report to seria unikatowych publikacji agencji Havas Worldwide. Raport "Nowy typ konsumentów i gospodarka oparta na współdzieleniu" powstał na podstawie wyników ankiety, w której wzięły udział 10 574 osoby powyżej 16 roku życia reprezentujące 29 rynków. Raport dostępny jest na stronie: http://gohav.as/0c669bc9.
KONTAKT:
Aleksandra Dziubanii
Communications Director
Havas Worldwide Warsaw
tel. +48 (22) 444 0 667
e-mail: aleksandra.dziubanii@havasww.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.08.2014, 17:23 |
Źródło informacji | Havas Worldwide Warsaw |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Eksperci: inwestowanie w zdrowie pracowników przynosi pracodawcom korzyści ekonomiczne PAP
Współczesny rynek pracy stawia przed pracodawcami nowe wyzwania: stres, wypalenie zawodowe i choroby cywilizacyjne wpływają na efektywność i zaangażowanie pracowników. O tym, jak firmy mogą wspierać zdrowie fizyczne i psychiczne swoich zespołów, dyskutowali uczestnicy konferencji #ESG & #Sustainability FORUM „Go to the future”, zorganizowanej przez Polskie Stowarzyszenie ESG.- 11.04.2025, 15:50
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Zielony ład trafił do krwioobiegu przedsiębiorców PAP
Wiedza i świadomość na temat niezbędnej transformacji gospodarki trafiła już do kadry menadżerskiej większości firm - to jeden z wniosków panelu dyskusyjnego „Co dalej z zielonym ładem? W jakim kierunku zmierza Europa?”, który odbył się podczas kongresu #ESG & #Sustainability FORUM „Go to the future”, zorganizowanego przez Polskie Stowarzyszenie ESG.- 11.04.2025, 14:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Wyniki kontroli IJHARS dotyczące jakości jaj PAP
Kontrole Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) wykazały, że 27 proc. sprzedawanych w sklepach jaj jest oznakowane niezgodnie z przepisami. W związku z tym Inspekcja opracowała adresowany do konsumentów przewodnik „Jaja - co warto wiedzieć przed ich zakupem?”. Można się z niego dowiedzieć m.in. jak odróżnić jaja z chowu ekologicznego od tych z wolnego wybiegu i jak sprawdzić, czy pochodzą one z Polski.- 11.04.2025, 13:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ