Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MSZ informuje:
– Wspieranie interesów gospodarczych Polski za granicą, szczególnie zagranicznej ekspansji polskich przedsiębiorstw jest jednym z głównych zadań polskiej dyplomacji – powiedziała podsekretarz stanu Katarzyna Kacperczyk 17 września w Warszawie podczas uroczystości wręczenia dyplomów laureatom VI edycji konkursu o tytuł „Ambasadora Polskiej Gospodarki”.
Celem konkursu, organizowanego przez Business Center Club pod honorowym patronatem Ministra Spraw Zagranicznych RP, jest wyróżnienie najlepszych przykładów dobrych praktyk biznesowych w kontaktach zagranicznych. W tegorocznej edycji nagrodzono 73 przedsiębiorców w czterech kategoriach: eksporter, kreator rozwiązań XXI wieku, marka europejska i partner firm zagranicznych.
– Mają Państwo prawo oczekiwać od nas dyplomatycznego wsparcia wszędzie i zawsze, kiedy nasz wspólny interes, interes gospodarczy naszego kraju, tego wymaga podkreśliła wiceminister Kacperczyk. Zwróciła uwagę na dynamiczny wzrost zaangażowania placówek dyplomatycznych w minionych latach na rzecz dyplomacji ekonomicznej. W 2013 r. polskie przedstawicielstwa udzieliły ponad 75 tysięcy odpowiedzi na zapytania kierowane przez przedsiębiorców. Zorganizowano ponad 5 tysięcy spotkań, 4700 wydarzeń promocyjnych, tysiąc seminariów. 328 razy podjęto skuteczne interwencje w przypadku dyskryminacji polskich firm. Polska dyplomacja współorganizowała także ponad 500 misji gospodarczych.
Pełna lista nagrodzonych w konkursie Ambasador Polskiej Gospodarki zamieszczona jest na stronie internetowej BCC http://www.bcc.org.pl/Ambasador-Polskiej-Gospodarki.1128.0.html.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ ksi/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 17.09.2014, 17:42 |
Źródło informacji | MSZ |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |