Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Oparty na innowacjach wzrost organiczny, nieorganiczny oraz ekspansja na rynki wschodzące to czynniki sprzyjające powodzeniu działalności gospodarczej;
- Dział Consumer Health ponownie odnotował najszybszy wzrost ze wszystkich działów firmy Merck.
DARMSTADT, Niemcy - (BUSINESS WIRE) - W 2014 r. dział Consumer Health firmy Merck odnotował znaczny wzrost obrotów dzięki innowacjom w ofercie skutecznej konsumeryzacji nowych marek oraz poszerzeniu zasięgu geograficznego.
Dział Consumer Health, na którego czele stoi prezes i dyrektor wykonawcza, Uta Kemmerich-Keil, realizuje strategię "3x3" polegającą na utrzymywaniu co najmniej 3-procentowego udziału w rynku i wprowadzeniu przynajmniej trzech silnych marek na każdym kluczowym rynku. W strategii tej kładzie się nacisk zarówno na istniejące, jak i nowe marki pozyskane przez kupno albo samodzielnie stworzone, a także na ekspansję geograficzną na rynki wschodzące o dużym potencjale rozwojowym. Dzięki realizacji strategii "3x3" dział Consumer Health zachował pozycję najszybciej rosnącego segmentu działalności firmy Merck, o czym świadczą wyniki zamieszczone w ostatnio opublikowanym sprawozdaniu za II kw. 2014 roku.
Komentując te świetne wyniki, Uta Kemmerich-Keil, stwierdziła: "Bieżący rok odznaczał się stałym wzrostem wyników naszego działu zarówno w zakresie dotychczasowej oferty, jak i nowych marek, które pozyskaliśmy albo stworzyliśmy od początku 2014 roku. Dzięki ekspansji geograficznej na wschodzących rynkach i determinacji w tworzeniu innowacyjnych produktów najwyższej klasy możemy dziś szczycić się mianem czołowego oddziału Merck, jeśli chodzi o dynamikę rozwoju. Będziemy kontynuować strategię '3x3', która jak dotąd przynosi bardzo dobre rezultaty i będzie w przyszłości stanowić fundament naszej strategii biznesowej".
Wzrost organiczny
Kluczowym czynnikiem, który sprzyja dobrym wynikom, jest koncentracja na doskonaleniu istniejących marek w oparciu o innowacyjne metody rozwoju produktów, a wszystko to w odpowiedzi na potrzeby pacjentów. W tym roku np. dział Consumer Health firmy Merck w Niemczech dał nowy impuls marce Nasivin®, wprowadzając na rynek Mentholfresh - nową formułę tego produktu wzbogaconą o mentolową świeżość. Dzięki temu posunięciu 90% badanych klientów uznało ten produkt za wysoce skuteczny.
We Francji natomiast Merck wyszedł naprzeciw potrzebom tamtejszych klientów opracowując Bion® "Equilibre", czyli produkt stworzony z myślą o rosnącym zapotrzebowaniu na suplementy magnezu. Wprowadzono go do sprzedaży we wrześniu 2014 r., opracowawszy według naukowej formuły kompleksu składników, która łączy magnez z bioaktywnym składnikiem TriBion® i witaminami. Formuła ta została stworzona specjalnie z myślą o osobach zestresowanych i odczuwających zmęczenie.
W Wielkiej Brytanii dział Consumer Health firmy Merck odświeżył formułę suplementu żywności Seven Seas®, wychodząc naprzeciw potrzebom klientów w starszym wieku - z uwzględnieniem płci - którym zależy na zachowaniu sprawności i zdrowia. Bazując na koncepcji "Perfect 7" ("Perfekcyjnej siódemki"), Merck przekonuje klientów o skuteczności tego produktu w hamowaniu procesu starzenia, wskazując na 7 rodzajów korzyści, jakie dzięki niemu odnoszą zarówno mężczyźni, jak i kobiety.
Wzrost nieorganiczny
Oddział Consumer Health nie tylko dokonał płynnej integracji dwóch nowych marek - Neurobion® i Floratil® - które w styczniu 2014 r. przeniesiono z działu Merck Serono do oferty Consumer Health, lecz także zaczął z powodzeniem prowadzić ich konsumeryzację. Zatem od realizacji wzrostu nieorganicznego w postaci przesunięcia obu wspomnianych marek do swojej oferty Consumer Health przejdzie teraz do kształtowania na tej podstawie wzrostu organicznego.
Jako przykład skuteczności innowacyjnego podejścia działu Consumer Health firmy Merck warto przytoczyć projekt z Indonezji, w ramach którego dział ten współpracował z Indonezyjskim Związkiem Neurologicznym i lekarzami w celu nagłośnienia zagrożeń dla zdrowia związanych z uszkodzeniem nerwów. W projekcie tym skupiono się na podnoszeniu poziomu wiedzy o neuropatii wśród społeczeństwa - zwłaszcza osób powyżej 30 roku życia - oraz zbadaniu korzystnych właściwości neurotropowych witamin w zakresie regeneracji uszkodzonych komórek nerwowych. Przedsięwzięcie to przyczyniło się do znakomitych wyników Neurobionu, umacniając w Indonezji pozycję firmy Merck jako eksperta w zakresie leczenia uszkodzeń nerwów.
Dzięki restrukturyzacji brazylijskiego oddziału Consumer Health, w tym integracji i i początkującej konsumeryzacji Neurobionu i Floratilu, firma już w 2014 r. osiągnęła korzystne rezultaty, bazując przy tym na trzech filarach. Pierwszym z nich była poprawa widoczności leków Merck dostępnych bez recepty w 6 200 brazylijskich drogeriach i aptekach dzięki strategii aktywacji ważnych punktów sprzedaży, w czym zasadniczą rolę odegrało szkolenie sprzedawców i poprawa dostępności produktów.
Ponadto dzięki pełnemu zaangażowaniu przedstawicieli farmaceutycznych promujących marki Neurobion i Floratil większa liczba lekarzy dowiedziała się o istnieniu tych produktów. Wreszcie należy wspomnieć o krajowej premierze w telewizji atrakcyjnej reklamy Floratilu, która z powodzeniem emitowana jest na północy Brazylii od III kw. 2013 r., przyczyniając się do wzrostu sprzedaży tego produktu o 42% w stosunku do roku 2013 (okres od początku roku do dnia sporządzenia sprawozdania z wyników), a jednocześnie oferując klientom nowe pozycjonowanie marki.
Ekspansja geograficzna
W sierpniu 2014 r., również w Brazylii, dział Consumer Health firmy Merck wprowadził na rynek markę Bion 3®, multiwitaminowy probiotyk, który przoduje w sprzedaży na innych rynkach kluczowych, w tym m.in. w Chile, Belgii i we Francji. Fakt ten unaocznia znaczenie trzeciego filaru strategii "3x3" w zakresie poszerzania zasięgu oddziału na kluczowych rynkach wschodzących za pomocą sprawdzonych, cieszących się dużym powodzeniem produktów. W połączeniu z działaniami na rzecz organicznego wzrostu istniejących marek, takich jak Cebion®, oraz integracji i konsumeryzacji Neurobionu i Floratilu, proces wprowadzenia Bion 3 w Brazylii - jednym z najważniejszych na świecie rynków wschodzących pod względem leków dostępnych bez recepty - może posłużyć za wzorowy przykład realizacji strategii "3x3".
Consumer Health pozostaje najszybciej rozwijającym się działem firmy Merck
W 2014 r. dział Consumer Health odnotował wzrost o 8,5% (równoważony o -5,2% przez niekorzystne ruchy walutowe) w stosunku do 184,7 mln EUR, które wygenerował w analogicznym okresie 2013 roku. Największy w tym udział we wszystkich regionach miała marka Neurobion, w Niemczech zaś największe zasługi należy przypisać marce Femibion®. W II kw. 2014 r. odnotowano ponadto wzrost zysków do poziomu 41,4 mln EUR, co oznacza 16,7-procentowy wzrost (EBITDA przed uwzględnieniem artykułów kupowanych jednorazowo) w stosunku do zysku wypracowanego w analogicznym okresie poprzedniego roku (35,5 mln EUR).
Dział Consumer Health firmy Merck
Marki działu Consumer Health firmy Merck, takie jak Neurobion®, Floratil®, Bion®, Nasivin®, Seven Seas®, Femibion®, Kytta®, Sangobion®, Sedalmerck® oraz Cebion®, należą do najbardziej innowacyjnych marek na kluczowych rynkach. Produkty te są owocem zaawansowanych badań naukowych i cieszą się zaufaniem konsumentów. Dział Consumer Health działa na ponad 40 rynkach na świecie, zatrudniając ok. 2 tys. pracowników. Od roku 2014 portfolio działu obejmuje marki o łącznych rocznych przychodach powyżej 1 mld USD. Consumer Health jest działem Grupy Merck z siedzibą główną w Darmstadt (Niemcy).
Wszystkie informacje prasowe dotyczące firmy Merck są rozpowszechniane za pośrednictwem poczty elektronicznej i jednocześnie publikowane w serwisie internetowym Merck. Na stronie http://www.merckgroup.com/subscribe można dokonać rejestracji, zmienić wybrane ustawienia lub zrezygnować z subskrypcji niniejszego biuletynu.
Merck
Firma Merck to lider branży farmaceutycznej i chemicznej, wytwarzający nowoczesne i innowacyjne produkty najwyższej jakości. Ok. 39 tys. pracowników firmy zatrudnionych w 66 krajach działa na rzecz poprawy jakości życia pacjentów, kładzie fundamenty pod sukces klientów i stawia czoła globalnym wyzwaniom. W 2013 r. przychody czterech oddziałów Merck - Merch Serono, Consumer Health, Performance Materials oraz Merch Millipore - wyniosły 11,1 mld EUR.
Merck jest najstarszą firmą branży farmaceutycznej i chemicznej na świecie. Od roku 1668 nasza marka to synonim innowacyjności, sukcesu w biznesie i odpowiedzialnej przedsiębiorczości. Rodzina, która założyła spółkę, pozostaje większościowym udziałowcem w firmie po dziś dzień. Jesteśmy rodziną Merck i posiadamy światowe prawa do nazwy i marki Merck. Jedynym wyjątkiem jest Kanada i USA, gdzie występujemy pod nazwą EMD.
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym/sporządzono wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Źródło: Merck
KONTAKT:
Merck
Lars Atorf
tel. +49 6151 856-3114
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 29.09.2014, 13:55 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |