Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MSZ informuje:
O dyplomacji ekonomicznej i promocji zielonych technologii mówiła podsekretarz stanu Katarzyna Kacperczyk podczas seminarium „Zielone technologie katalizatorem zmian wizerunkowych Polski i polskich przedsiębiorstw”. Wydarzenie zostało zorganizowane 9 października w Warszawie przez Akcelerator Zielonych Technologii Greenevo.
Wiceminister Kacperczyk zwróciła uwagę, ze sektor energii ma kluczowe znaczenie dla konkurencyjności gospodarek UE. – Z jednej strony niskie ceny energii elektrycznej oraz surowców energetycznych zwiększają konkurencyjność przemysłu, z drugiej innowacje w tym sektorze kreują rozwój nowych technologii oraz podnoszą efektywność dotychczas stosowanych, przyczyniając się do redukcji emisji. – podkreśliła.
Rozmówcy zgodzili się, ze Polska potrafi być centrum innowacyjnych rozwiązań w obszarze zielonych technologii, które mogą być konkurencyjne na rynku krajowym, ale i za granicą. Przykładem na to jest projekt Greenevo. – Warto wspierać rodzime firmy z tego sektora w zdobywaniu nowych rynków, co konsekwentnie czyni MSZ, promując jednocześnie polski eksport ale i innowacyjny i zielony wizerunek państwa – powiedziała wiceszefowa polskiej dyplomacji. Zwróciła uwagę, ze firmy z akceleratora Greenevo licznie uczestniczą w misjach gospodarczych organizowanych przez MSZ. Brały udziałm.in. w wyjazdach do Wietnamu, Mołdawii, Wielkiej Brytanii, Białorusi i Chile. Wezmą także udział w listopadowym Polsko-Amerykańskim Tygodniu Innowacji w Kalifornii.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść. (PAP)
kom/ tnt/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 09.10.2014, 22:39 |
Źródło informacji | MSZ |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |