Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Prowokacja WWF polegała na poinformowaniu opinii publicznej o wejściu na rynek nowego kremu marki 3200 zawierającego prawdziwy tłuszcz tygrysa. Produkt promowała fikcyjna postać malezyjskiej aktorki i modelki - Pemburu Haram. Sprzedaż kremu zapowiedziano m.in. na stronie 3200.pl, gdzie dziś pojawił się film wyjaśniający cel prowokacji.
"Wymyślone krem i postać mają zwrócić uwagę na problem zagrożonych wyginięciem tygrysów. Tygrysów, których na wolności zostało już tylko 3200 i które giną przez skandaliczną działalność ludzi - przede wszystkim kłusowników - po malajsku 'pemburu haram' przyczyną aż 78% śmierci tygrysów".
W ciągu ostatnich 100 lat populacja tygrysa zmniejszyła się aż o 95%! Są rejony, w których tygrysy wyginęły całkowicie. Nie ma już tygrysów z wybrzeża Morza Kaspijskiego, wyspy Jawa i Bali. Dziś tygrysy giną m.in. w Malezji, w Indochinach, na Sumatrze, w Bangladeszu, Bhutanie, na Syberii i południu Chin.
"Tygrysy są zabijane dla skóry, kości, tłuszczu oraz innych części ciała, które wykorzystywane są w produkcji kosmetyków, suplementów diety i leków - dodaje Średziński. - Te pochodzące z nielegalnego handlu produkty trafiają również do Polski. Na targach medycyny naturalnej i w Internecie można znaleźć oferty, w których znajduje się opis, stwierdzający wprost, że zostały wykonane z tygrysa. Często przywożone są też nieświadomie jako pamiątki z egzotycznych podróży, na które sezon właśnie się rozpoczął".
Tygrys znajduje się na liście gatunków zagrożonych wyginięciem, objętych przepisami Konwencji Waszyngtońskiej oraz w Czerwonej Księdze Gatunków Zagrożonych. WWF w ramach międzynarodowego programu TX2 chce podwoić liczbę populacji tygrysów żyjących na wolności do 2022 roku. Kampania #RatujTygrysy #PodajDalej realizowana w Polsce ma skupić się na wsparciu ochrony tygrysa malajskiego.
W nagłośnieniu prowokacji WWF pomógł portal NaTemat.pl.
Więcej informacji na: www.3200.pl ; www.ratujtygrysy.pl i https://www.facebook.com/WWFpl
Kontakt dla mediów:
WWF Polska: Małgorzata Kosowska
e-mail: mkosowska@wwf.pl
tel. kom. +48 606 373 466
-
First Aid Communication
Joanna Sońta
e-mail: kontakt@first-aid.com.pl
tel. kom. + 48 502 575 951
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.10.2014, 16:44 |
Źródło informacji | WWF Polska/ First Aid Communication |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Blokees debiutuje z nową kategorią „BLOKEES WHEELS” i prezentuje wiele nowych zestawów modeli na Wonder Festival 2025
- 03.10.2025, 08:41
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kolmar Korea prezentuje „Mapę drogową sukcesu K-Beauty" podczas Amazon Beauty w Seulu
• Oficjalny sponsor handlowy wydarzenia Amazon Beauty in Seul 2025, które przyciągnęło ponad 3000 uczestników online i offline.
• Wiceprezes Sang-Hyun Yoon podkreśla ewolucję w kierunku hitowych produktów jako kluczowy czynnik globalnego sukcesu K-Beauty.- 02.10.2025, 09:12
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Using AI to Fight Overcrowded Animal Shelters - "CALL A PET" Launches on World Animal Day
- 01.10.2025, 15:43
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ