Newsletter

INTERSPORT POLSKA SA szacunkowe wyniki po III kwartale 2014 r.

24.10.2014, 12:35aktualizacja: 24.10.2014, 12:35

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 32/2014

Zgodnie z § 5pkt 1 ppkt. 25 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych w związku z § 31 ww. rozporządzenia, Zarząd INTERSPORT Polska S.A. informuje, że według wstępnych szacunków w okresie od lipca do września 2014 roku Spółka wypracowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 50.412 tys. zł, tj. na podobnym poziomie jak w III kwartale 2013 roku (było: 50.166 tys. zł) oraz odnotowała stratę brutto w wysokości 1.964 tys. zł, czyli porównywalną do analogicznego okresu 2013 roku (było: 1.913 tys. zł straty).

Narastająco, po trzech kwartałach 2014 roku, Spółka wypracowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 165.551 tys. zł, czyli o 3,6% wyższe w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku (było: 159.860 tys. zł).

W okresie od stycznia do września 2014 roku struktura wyniku finansowego była inna, niż w roku ubiegłym. Wynik finansowy Spółki po trzech kwartałach 2014 roku (strata na poziomie 1.866 tys. zł) jest konsekwencją niskiego zysku wypracowanego w I kwartale br. :

• W I kwartale br. Spółka osiągnęła niski zysk brutto, głównie ze względu na brak zimy i pogłębienie w lutym wyprzedaży kolekcji zimowej. Przeprowadzona akcja miała negatywny wpływ na marżę, a tym samym na wynik I kwartału 2014 roku. Jednocześnie, Spółka zmniejszyła stany magazynowe asortymentu zimowego. Należy spodziewać się, iż przyniesie to realne korzyści w IV kwartale br., ponieważ Spółka mając niskie stany zapasów ubiegłorocznej kolekcji, będzie w większości sprzedawać nową kolekcję i tym samym powinna osiągnąć wyższą marżę na towarach.

• W II kwartale br. wprowadzona przez Zarząd polityka zwiększania udziału sprzedaży całorocznych grup towarowych pozytywnie wpłynęła na wynik. Spółka odnotowała w tym okresie o 71% mniejszą stratę, niż w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Był to najlepszy wynik w historii firmy osiągnięty w II kwartale.

• W III kwartale br., sprzedaż w lipcu (+3.1%) i sierpniu (+5.9%) była dobra, natomiast obroty we wrześniu (-8.3%) były poniżej oczekiwań (głównie ze względu na utrzymującą się wysoką temperaturę). Sprzedaż we wrześniu całorocznych grup towarowych utrzymywała się na porównywalnym poziomie r/r, natomiast zainteresowanie klientów odzieżą jesienną było mniejsze niż zazwyczaj o tej porze. Na obniżenie sprzedaży w tym okresie, dodatkowo, wpłynęło zamknięcie na początku września dużego salonu w CH Riviera w Gdyni, który przechodzi obecnie optymalizację powierzchni i zostanie ponownie otwarty pod koniec listopada br.

Jednocześnie informujemy, że w dniu 14 listopada 2014 roku zostanie opublikowany szczegółowy raport finansowy za III kwartał 2014 roku wraz z czynnikami, które w ocenie Zarządu będą miały wpływ na osiągnięte przez Spółkę wyniki finansowe w perspektywie kolejnego kwartału.

Więcej na: biznes.pap.pl

kom espi pif/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.10.2014, 12:35
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii