Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Hala Gliwice pomieści ponad 16 tys. widzów i będzie doskonale wyposażona. Jej niewątpliwy atut to lokalizacja. W Gliwicach przecinają się dwie autostrady A1 i A4, a niedługo zakończona zostanie budowa Drogowej Trasy Średnicowej, która połączy największe miasta aglomeracji. Hala ma być gotowa jesienią przyszłego roku.
Zakończenie budowy Hali Gliwice, która pomieści ponad 16 tys. widzów planowane jest za kilkanaście miesięcy. Obecnie finalizowane są prace przy żelbetowej konstrukcji dachu. Równolegle prowadzone są roboty wykończeniowe na dolnych poziomach budynku.
Powstający za ponad 320 mln zł obiekt jest jednym z najważniejszych przedsięwzięć realizowanych w ostatnim czasie przez miasto Gliwice. Władze liczą, że inwestycja wzbogaci nie tylko ofertę sportową i rozrywkową miasta, lecz także będzie dużym impulsem rozwojowym dla całego regionu.
"Jeśli hala będzie dobrze funkcjonowała, a jestem przekonany, że tak się stanie, to duże imprezy będą nie tylko rozsławiały Gliwice i ściągały atrakcyjne wydarzenia do naszego regionu, ale dzięki temu ludzie znajdą także pracę i to w zawodach, w których w tej chwili dość trudno było znaleźć zatrudnienie" - tłumaczy prezydent Gliwic, Zygmunt Frankiewicz.
Zdaniem prezydenta Gliwic powstający obiekt przyczyni się do rozwoju m.in. branży turystycznej, hotelarskiej i gastronomicznej, które do tej pory nie były znaczące w mieście.
Powstanie Hali Gliwice może przynieść podobny efekt, jak kiedyś ściągniecie do Gliwic fabryki GM Opel czy budowa autostrad A1 i A4 wraz z węzłem. "Suma tych wszystkich działań może dać nieprawdopodobnie dobre perspektywy rozwojowe dla miasta na bardzo długi czas" - ocenia prezydent Gliwic.
W skład powstającej hali widowiskowo-sportowej wchodzą: hala główna, hala treningowa, centrum SPA, zewnętrzny garaż wielopoziomowy. Projekt obejmuje również estakadę drogi pożarowej, obiekty małej architektury oraz zagospodarowanie terenu.
Budynek hali głównej został tak przygotowany, aby można w nim było przeprowadzać zawody sportowe rangi międzynarodowej m.in. w hokeju, lekkoatletyce, tenisie, siatkówce, koszykówce, piłce ręcznej, halowej piłce nożnej i boksie.
Hala jest również przystosowana funkcjonalnie i użytkowo do imprez wystawienniczych i targowych, wszelkiego rodzaju wydarzeń estradowych, takich jak: koncerty, projekcje filmowe, konkursy tańca, masowe imprezy taneczne, imprezy społeczno-polityczne oraz ogólnodostępnych - komercyjnych imprez rekreacyjno-sportowych.
Dzięki zastosowaniu krzywoliniowego rzutu widowni architekci uzyskali większą liczbę miejsc z doskonałą widocznością. W ten sposób siedzący w dowolnym sektorze na trybunach będą zawsze ukierunkowani na centrum wydarzeń.
Do hali głównej przylega zespół hali treningowej i centrum SPA. Przed wejściem głównym zaprojektowano plac rozłożony na czterech tarasach, połączonych schodami i rampami. Od strony ul. Akademickiej przewidziano ozdobny zieleniec ze ścieżkami i schodami prowadzącymi na koronę placu.
Od strony ul. Kujawskiej znajduje się otwarty garaż dwupoziomowy, którego górna płyta stanowi plac przeznaczony do organizowania imprez, wystaw zewnętrznych towarzyszących imprezom głównym odbywającym się w hali.
Hala Gliwice w liczbach:
- powierzchnia całkowita 69.272,04 m2,
- powierzchnia użytkowa 56.269,75 m2,
- kubatura 509.881,93 m3,
- łączna liczba stałych miejsc siedzących wraz z trybunami rozkładanymi i miejscami dla osób niepełnosprawnych wynosi 14.932 miejsc, w tym:
- widownia hali głównej do 13.752 widzów,
- widownia hali treningowej do 1180 widzów.
Dodatkowe miejsca można uzyskać na płycie hali głównej - maksymalnie do 2 868 widzów.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 03.11.2014, 12:41 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |