Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Norymberga, Warszawa, 12 listopada 2014 r. - Instytut GfK wprowadził na rynek GfK FutureWave - rozwiązanie umożliwiające określenie nowych obszarów innowacji w zakresie produktów i usług. Narzędzie wykorzystuje informacje m.in. o zmianach kulturowych, nowych aktywnościach na rynku oraz zmianach w postawach i zachowaniach konsumenckich, które będą kształtować przyszłe trendy.
Oparte na ramach łączących zmieniające się potrzeby konsumentów z nową aktywnością i doświadczeniami na rynku rozwiązanie GfK pomaga firmom przewidzieć, dokąd zmierza ich kategoria i jakie nowe korzyści spotkają się z odzewem ze strony konsumentów. Wspiera także tworzenie skutecznych strategii innowacji, dając pełny obraz potencjalnych zmian oraz wgląd w to, w jaki sposób będą one wpływały na daną kategorię i na przyszłe potrzeby konsumentów.
Koncepcja podejścia metodologicznego użytego w GfK FutureWave wyróżnia się podwójną perspektywą spojrzenia na markę lub produkt - spojrzenia zarówno od wewnątrz, jak i z zewnątrz otoczenia konkurencyjnego. Spojrzenie od wewnątrz pozwala dostrzec dynamikę zmian w danej kategorii. Spojrzenie od zewnątrz umożliwia ocenę korzyści płynących z innowacji pojawiających się w innych kategoriach, a które w przyszłości mogą wpłynąć na powstanie nowych możliwości rozwoju w kategorii, do której należy badana firma.
Marilyn Raymond, Global Director, Market Opportunities and Innovations, GfK, wyjaśnia: „Nasze podejście metodologiczne do badania przestrzeni innowacji zapewnia trzy podstawowe korzyści: po pierwsze pomaga naszym klientom tworzyć strategie wzrostu, dzięki określeniu, które nowe pomysły mają największe szanse na sukces. Po drugie pozwala precyzyjnie określić momenty krytyczne w procesie wprowadzania zmian, także z punktu widzenia całej kategorii. W końcu pomaga uzyskać przewagę konkurencyjną w wyścigu do innowacyjności dzięki rekomendacji wybranych nowych pomysłów, które, najczęściej, dopiero zaczynają oddziaływać na świadomość i zachowania docelowych konsumentów”.
Narzędzie GfK FutureWave stanowi integralną część oferty GfK Innovation Roadmap, całościowego strategicznego procesu badania innowacji w danej organizacji, począwszy od planów rozwojowych (etap See the Future) po konkretne wdrożenia (etap Be the Future). Narzędzie wspierające proces budowania wartości marki.
www.gfk.com/pl/futurewave
Źródło: GfK
KONTAKT:
Maciej Siejewicz
Manager, Marketing & Communications
tel. +48 22 43 41 239
tel. kom. +48 500 100 500
e-mail: maciej.siejewicz@gfk.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 05.11.2014, 10:26 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |