Newsletter

GfK wprowadza metodologię do eksploracji obszarów innowacji

05.11.2014, 10:26aktualizacja: 05.11.2014, 10:26

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Norymberga, Warszawa, 12 listopada 2014 r. - Instytut GfK wprowadził na rynek GfK FutureWave - rozwiązanie umożliwiające określenie nowych obszarów innowacji w zakresie produktów i usług. Narzędzie wykorzystuje informacje m.in. o zmianach kulturowych, nowych aktywnościach na rynku oraz zmianach w postawach i zachowaniach konsumenckich, które będą kształtować przyszłe trendy.

Oparte na ramach łączących zmieniające się potrzeby konsumentów z nową aktywnością i doświadczeniami na rynku rozwiązanie GfK pomaga firmom przewidzieć, dokąd zmierza ich kategoria i jakie nowe korzyści spotkają się z odzewem ze strony konsumentów. Wspiera także tworzenie skutecznych strategii innowacji, dając pełny obraz potencjalnych zmian oraz wgląd w to, w jaki sposób będą one wpływały na daną kategorię i na przyszłe potrzeby konsumentów.

Koncepcja podejścia metodologicznego użytego w GfK FutureWave wyróżnia się podwójną perspektywą spojrzenia na markę lub produkt - spojrzenia zarówno od wewnątrz, jak i z zewnątrz otoczenia konkurencyjnego. Spojrzenie od wewnątrz pozwala dostrzec dynamikę zmian w danej kategorii. Spojrzenie od zewnątrz umożliwia ocenę korzyści płynących z innowacji pojawiających się w innych kategoriach, a które w przyszłości mogą wpłynąć na powstanie nowych możliwości rozwoju w kategorii, do której należy badana firma.

Marilyn Raymond, Global Director, Market Opportunities and Innovations, GfK, wyjaśnia: „Nasze podejście metodologiczne do badania przestrzeni innowacji zapewnia trzy podstawowe korzyści: po pierwsze pomaga naszym klientom tworzyć strategie wzrostu, dzięki określeniu, które nowe pomysły mają największe szanse na sukces. Po drugie pozwala precyzyjnie określić momenty krytyczne w procesie wprowadzania zmian, także z punktu widzenia całej kategorii. W końcu pomaga uzyskać przewagę konkurencyjną w wyścigu do innowacyjności dzięki rekomendacji wybranych nowych pomysłów, które, najczęściej, dopiero zaczynają oddziaływać na świadomość i zachowania docelowych konsumentów”.

Narzędzie GfK FutureWave stanowi integralną część oferty GfK Innovation Roadmap, całościowego strategicznego procesu badania innowacji w danej organizacji, począwszy od planów rozwojowych (etap See the Future) po konkretne wdrożenia (etap Be the Future). Narzędzie wspierające proces budowania wartości marki.

www.gfk.com/pl/futurewave

Źródło: GfK

KONTAKT:

Maciej Siejewicz

Manager, Marketing & Communications

tel. +48 22 43 41 239

tel. kom. +48 500 100 500

e-mail: maciej.siejewicz@gfk.com

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.11.2014, 10:26
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii