Newsletter

Publikacja raportu odpowiedzialności korporacyjnej za rok 2014 wyrazem dążenia C&A Europe do zrównoważonej przyszłości

12.11.2014, 16:57aktualizacja: 12.11.2014, 16:57

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Düsseldorf - C&A Europe opublikowała dziś raport odpowiedzialności korporacyjnej za rok 2014, który przedstawia zarys aktualnej i przyszłościowej strategii odpowiedzialności korporacyjnej. C&A intensyfikuje swoje długoterminowe zaangażowanie, aby zapewnić społecznościom korzyści z interakcji z C&A - to motyw przewodni, którym firma kieruje się już od ponad 170 lat.

Raport, który dostępny jest także na stronie: www.canda.com, podkreśla rolę nowej Globalnej Struktury Zrównoważenia C&A, która nie tylko opiera znaczące zasoby na trzech filarach takich, jak zrównoważone produkty, zrównoważone dostawy i zrównoważony styl życia, lecz także przedstawia strategiczny plan działań firmy do roku 2020 i później. Dodatkowe działania fundacji charytatywnej C&A, która kieruje się tymi samymi wartościami co C&A, teraz także zostały włączone w tą strukturę.

Kluczowe cele na rok 2020:

- Zrównoważone produkty: Celem C&A jest oferowanie trwałych produktów dobrej jakości, wykonanych z materiałów i przy zastosowaniu procesów produkcyjnych, które chronią naturalne zasoby i są bezpieczne dla ludzi. Długoterminowym celem C&A jest pozyskiwanie całej kolekcji z bawełny z bardziej zrównoważonych źródeł produkcji do roku 2020.

- Zrównoważone dostawy: Firma zbuduje odpowiedzialną i przejrzystą sieć dostaw, która pozytywnie wpłynie na rozwój społeczny, ekonomiczny i ekologiczny niezależnie od źródła pozyskiwania produktów. C&A planuje rozwinąć do 2020 roku sieć dostaw, w której emisja niebezpiecznych chemikaliów będzie wynosiła zero.

- Zrównoważony styl życia: Do roku 2020 C&A planuje zaangażować się w otwarty dialog ze wszystkimi dostawcami C&A w związku z programami, które mają przyczynić się do poprawienia poziomu życia robotników i stworzenia bezpieczniejszych warunków pracy. Zainicjowane zostaną również inne programy i spółki, które będą miały pozytywny wpływ na życie ludzi i lokalnych społeczności.

"Jako wiodący i zaufany sprzedawca detaliczny dążymy do znalezienia sposobów poprawienia standardów zrównoważenia branży - komentuje Hans Ploos van Amstel, dyrektor współzarządzający C&A Europe. - Nasz raport odpowiedzialności korporacyjnej za rok 2014 dokumentuje aktualne zaangażowanie i inwestycje C&A, które mają przyspieszyć osiągnięcie większego zrównoważenia w branży mody. Raport przedstawia zarys licznych już rozpoczętych inicjatyw oraz strategiczny plan działań do roku 2020 i później".

Postępy w ciągu 2014 roku

W celu uzyskania postępów w obszarze trzech filarów C&A znacząco zwiększyła swoje zaangażowanie i wprowadziła szereg środków, w tym:

- Bawełna organiczna stanowi obecnie ponad jedną trzecią (38 procent) całkowitej sprzedaży produktów z bawełny C&A. Długoterminowym celem C&A jest pozyskiwanie całej kolekcji z bawełny z bardziej zrównoważonych źródeł produkcji do roku 2020.

- Obecnie wdrażane są inicjatywy, które wspierają dążenie C&A do osiągnięcia zerowej emisji niebezpiecznych chemikaliów w sieci dostaw do roku 2020.

- Powołany został zespół do spraw zrównoważonej sieci dostaw, który połączył funkcjonujące dotychczas departamenty ds. zaopatrzenia i zgodności z procedurami, pracujące obecnie nad wspólnymi celami i procedurami CSR.

- Ślad węglowy bezpośrednich operacji C&A Europe (sklepy, logistyka i podróże służbowe) został zmniejszony o prawie 8 procent w porównaniu z rokiem 2011.

- Nawiązana została współpraca z podmiotami trzecimi, realizującymi zbliżone cele, takimi jak Ethical Trade Initiative (ETI) i Bangladesh Accord on Fire and Building Safety. Celem kooperacji jest poprawa warunków pracy i zwiększenie minimalnego wynagrodzenia.

- Skoncentrowaliśmy się na zbudowaniu skutecznych, długoterminowych relacji z partnerami, którzy podzielają wartości C&A i dążenia do osiągnięcia zrównoważonego przemysłu mody.

Hans Ploos van Amstel podkreśla, że dzięki połączonym wysiłkom firm tekstylnych, dostawców, autorytetów politycznych i organizacji pozarządowych wprowadzenie kompleksowych ulepszeń w branży modowej może się powieść. C&A jest otwarta na postępujący dialog i sugestie ze strony wszystkich interesariuszy.

Więcej szczegółowych informacji jest dostępnych w raporcie odpowiedzialności korporacyjnej C&A Europe za rok 2014 na stronie: www.canda.com.

C&A Europe

C&A posiada ponad 1575 sklepów w 21 krajach europejskich, zatrudnia ponad 35 000 pracowników i jest jednym z wiodących sprzedawców detalicznych odzieży w Europie. Codziennie C&A przyjmuje ponad dwa miliony odwiedzających w swoich sklepach, oferując modę dobrej jakości dla całej rodziny w korzystnych cenach.

C&A Europa należy do Cofra Holding AG. Poza sklepami europejskimi C&A jest obecna również w Brazylii, Meksyku i Chinach.

Więcej informacji dostepnych jest na stronie internetowej: www.canda.com.

Źródło: C&A Europe

KONTAKT:

C&A Polska Sp z o.o.

Ul. Jana Pawła II 80

00-175 Warszawa

e-mail: ap-internet@CandA.com

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 12.11.2014, 16:57
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ