Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd TVN S.A. ("Spółka"), po analizie prognoz makroekonomicznych dla Polski oraz wyników osiągniętych przez Grupę w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2014 roku, spodziewa się, że:
Wzrost PKB w Polsce wyniesie rocznie ok. 3,0% do 3,5% w okresie od 2014 do 2016 roku.
Zgodnie z powyższym, tempo wzrostu rynku reklamy telewizyjnej powinno pozostać w tym okresie stosunkowo stabilne osiągając jednocyfrowy wynik w przedziale od niskiego do średniego, podczas gdy oczekiwana stopa wzrostu rynku reklamy internetowej powinna w tym samym okresie kształtować się na wysokim jednocyfrowym poziomie,
W świetle powyższych oczekiwań co do rozwoju gospodarczego, w połączeniu
z oczekiwanym dalszym rozwojem przychodów z nieliniowej konsumpcji treści, roczne skonsolidowane przychody Grupy mogą osiągnąć dynamikę wzrostu na niskim jednocyfrowym poziomie za cały rok 2014, a w latach 2015-2016 tempo to może przyspieszyć do jednocyfrowego wyniku w przedziale średnim do wysokiego (5%-9%).
Na podstawie takich założeń, wraz z dalszymi pozytywnymi zmianami oczekiwań dotyczących dystrybucji zysków z jednostek stowarzyszonych, Zarząd prognozuje, że roczna skonsolidowana skorygowana EBITDA wyniesie około 520 milionów zł w roku 2014, 590 milionów zł w roku 2015 oraz 630 milionów zł w roku 2016.
Ponadto Zarząd dokonał następujących założeń dotyczących działalności inwestycyjnej i finansowej:
Proporcjonalny skup akcji własnych o wartości w granicach od 225 do 250 milionów zł
w 2015 roku, z dywidendą wypłaconą w 2016 roku na poziomie około 50% skonsolidowanego zysku netto za rok 2015;
Skonsolidowane nakłady inwestycyjne na poziomie około 60 milionów zł w roku 2014, 70 milionów zł w roku 2015 i 60 milionów zł w 2016 roku, przy nadal niskim poziomie płaconych podatków dochodowych;
Środki z operacyjnych przepływów pieniężnych pozostałe po pokryciu nakładów inwestycyjnych, podatków, odsetek oraz wypłaty dla akcjonariuszy w latach 2015 2016 roku zostaną przeznaczone głównie na redukcję zadłużenia;
Nie oczekuje się znaczących transakcji kapitałowych w okresie do końca 2016 roku;
Nie przewiduje się pozyskiwania nowego finansowania, natomiast w przypadku możliwości refinansowania istniejących obligacji w wyniku korzystnych warunków rynkowych lub pozytywnych okoliczności wynikających z ewentualnej zmiany kontroli nad TVN takie refinansowanie mogłoby mieć miejsce;
Kursy wymiany EUR/PLN zgodne z aktualnymi oczekiwaniami rynku finansowego.
W perspektywie wykraczającej poza rok 2016 oraz przy założeniu dalszego wzrostu PKB
w Polsce w przedziale od 3% do 4%, Zarząd spodziewa się osiągnąć złożoną stopę rocznego wzrostu przychodów na poziomie ok. 5% w latach 2017-2019. Należy jednak podkreślić, że wszelkie oceny PKB i przychodów zakładają brak poważnych zaburzeń makroekonomicznych (takich jak: kryzys zadłużenia w Europie, niestabilność geopolityczna w krajach sąsiednich, globalna niepewność gospodarcza).
Spółka będzie monitorować swoje wyniki oraz możliwość realizacji prognozy w okresach kwartalnych poprzez analizę realizacji budżetu Spółki i Grupy oraz analizę podstawowych wskazanych powyżej założeń oraz zewnętrznych czynników wpływających na prognozowane wyniki emitenta (m.in. wzrost rynku reklamy, wzrost PKB w Polsce, etc.). Po każdym kwartale lat objętych prognozą Spółka dokona oceny wyników i potencjalnie dokona korekty prognozy. Jeśli osiągnięte wyniki będą miały oczekiwany wpływ na odchylenie prognozy EBITDA w zakresie +/- 10% lub więcej, Spółka dokona korekty prognozy w formie raportu bieżącego.
Więcej na: biznes.pap.pl
kom espi mra
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 19.11.2014, 00:00 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |