Newsletter

KOMPUTRONIK SA Sprzedaż po trzech kwartałach roku obrachunkowego 2014 r. - wstępne dane o działalności handlowej

07.01.2015, 13:36aktualizacja: 07.01.2015, 13:36

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 2/2015

Zarząd spółki Komputronik S.A. z siedzibą w Poznaniu, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000270885, przesyła do publicznej wiadomości informacje na temat działalności handlowej Emitenta.

Według wstępnych danych pochodzących z systemów sprzedaży Emitenta, z uwzględnieniem prognoz dotyczących otrzymania bonusów, premii posprzedażnych, ale bez uwzględniania funduszy marketingowych od producentów na częściowe refinansowanie działań promocyjnych, po trzech kwartałach roku finansowego 2014 (w okresie 1 kwietnia 2014 - 31 grudnia 2014), Emitent osiągnął w ujęciu jednostkowym szacunkowy zysk handlowy ze sprzedaży towarów i usług o wartości około 103,8 mln zł wobec 87, 0 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku (wzrost o 19,3 %). W tym okresie szacunkowe przychody handlowe ze sprzedaży towarów i usług wyniosły około 1613,8 mln zł wobec analogicznych przychodów w roku ubiegłym o wartości 1178,0 mln zł (wzrost o 37%).

W samym czwartym kwartale kalendarzowym (trzecim obrachunkowym) - najlepszym dla branży, w której działa Emitent - szacunkowy zysk handlowy wyniósł 41,5mln zł wobec 34,4 mln zł w poprzednim roku (wzrost o 20,5 %). W tym samym okresie szacunkowe przychody ze sprzedaży wyniosły 637,5 mln zł wobec 445,6 mln zł w poprzednim roku (wzrost o 43 %).

Progresja przychodów ze sprzedaży związana jest ze zwiększeniem aktywności we wszystkich kanałach. Najbardziej istotnie wzrosła sprzedaż do e-commerce oraz w salonach sieci Komputronik, w tym w Komputronik Megastore. Wyróżniającą dynamikę posiada też sprzedaż do przedsiębiorstw.

Obniżenie średniej marży na sprzedaży tradycyjnie należy upatrywać w zwiększaniu się udziału kanałów o niższej niż przeciętna marży (m.in. projekty e-commerce w fazie agresywnego wzrostu), lecz jednocześnie o znacząco niższych kosztach sprzedaży. Nie wpływa to jednak istotnie na dynamikę marż w pozostałych kanałach, a jednocześnie zwiększa efekt skali i obniża jednostkowe koszty operacyjne obsługi rosnącej liczby zamówień.

Powyższą informację Zarząd Spółki, przekazuje na podstawie art. 56 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (t.j. Dz. U. 2009 r. Nr 185, poz. 1439 ze zm.).

Więcej na: biznes.pap.pl

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 07.01.2015, 13:36
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ