Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Od podjęcia decyzji o stworzeniu KORONA CANDLES Inc. W Stanach Zjednoczonych do momentu, kiedy z budynku amerykańskiej fabryki wyjechała pierwsza dostawa świec minęły niespełna 12 miesięcy. Prezes KORONA Candles S.A., Krzysztof Jabłoński przyznaje, że dla zespołu Spółki był to bardzo intensywny czas: Na miejscu działał profesjonalny zespół, który wysłaliśmy z Polski. Pracowników szkoliliśmy w naszej fabryce w Wieluniu, a teraz polscy pracownicy nadzorują kolegów w zakładzie w stanie Virginia.
Dlaczego właśnie Stany Zjednoczone? Ponieważ tamtejszy rynek świec ma największą wartość - 2,9 mld USD (o ponad 1,3 mld więcej niż rynek europejski). Zwiększając swój udział w USA, KORONA Candles ma szansę stać się niekwestionowanym liderem w branży na świecie. To właśnie tutaj działają jedni z największych klientów Spółki: IKEA i Wal-Mart. Zaletą jest również możliwość uninknięcia ryzyk walutowych, minimializacja kosztów transportu, zwiększenie ilości odbiorców dzięki "Made in USA" na etykiecie oraz - last but not least - zachęty finansowe od lokalnych władz wysokości 3 mln USD.
Spółka stawia na ciągły rozwój: w roku finansowym 2014/15 zatrudniać będzie w USA 90 pracowników, a obroty firmy wynosić 11 mln USD. W ciągu dwóch lat działalności, w roku 2017/2018 liczba zatrudnionych ma wzrosnąć do 171 osób, natomiast dochody przekroczyć 70 mln USD. Znaczącemu zwiększeniu ulegnie również poziom inwestycji spółki z 8 mln USD w 2014 roku do 21 mln włącznie w ciągu najbliższych dwóch lat. Jak zapewnia Prezes Jabłoński, to nie koniec planów jeśli chodzi o rozwój w 2020 r. Grupa Korona Candles chce przekroczyć miliard złotych skonsolidowanego obrotu.
Aby osiągnąć ten cel spółka planuje również dalsze inwestycje w Polsce; obecnie posiada tereny pod rozbudowę fabryki wielkości 7 hektarów. W ciągu ostatnich trzech lat inwestycje w Wieluniu zamknęły się kwotą ponad 50 mln. PLN.
KORONA Candles S.A od 1992 roku nieustannie buduje pozycję rynkową stale inwestując w nowoczesne technologie oraz poszukując alternatywnych i wydajniejszych rozwiązań w procesie produkcji. Już w 2005 roku, gdy nastąpiło przekształcenie w spółkę akcyjną, firma posiadała jeden z najnowocześniejszych w branży park maszynowy. Obecnie produkcja jest niemal całkowicie zautomatyzowana oraz wspierana centrum logistycznym z potencjałem 20.000 miejsc paletowych. KORONA Candles S.A. osiąga wolumen produkcji na poziomie 9 mln sztuk dziennie i 2,5 mld sztuk różnorodnych świec rocznie.
Ciągły rozwój KORONA Candles S.A., zwiększanie możliwości produkcyjnych oraz sprzedaż ukierunkowane są na produkty w formie podgrzewaczy, świec votive, świec w różnorodnych pojemnikach, takich jak m.in. szkło, metal i ceramika. Obecna produkcja to w 100% kolekcje "private label", trafiające do największych renomowanych odbiorców na całym świecie. Asortyment charakteryzuje się niezwykle szeroką gamą rozmiarów, kolorów oraz zapachów. Świece zapachowe to obecnie ponad 65% produkcji, stanowiąc obok świec w szkle główny nurt zainteresowania odbiorców.
KORONA Candles S.A. swoja przewagę rynkową opiera między innymi na ciągłych inwestycjach w opracowywanie i wdrażanie technologicznych innowacji. Roczne nakłady na badania i rozwój to minimum 5 mln złotych.
Od początku swej działalności KORONA Candles S.A. wprowadziła na rynek wiele innowacyjnych rozwiązań, które obecnie stały się standardem na całym świecie. Ciągłe poszukiwanie alternatywnych surowców oraz nowych metod produkcji stanowi kluczowy element działalności KORONA Candles S.A. Dzięki temu Spółka błyskawicznie reaguje na wszelkie zmiany rynkowe, zarówno w zakresie trendów jak i oczekiwań Klientów, oferując tym samym atrakcyjny poziom cenowy i wysoką dostępność produktów.
Szacunek, partnerstwo, jakość, innowacyjność, elastyczność, zaangażowanie i wzrost wartości firmy to wartości stanowiące solidne fundamenty, na których buduje się przyszłość Korony S.A. To zasady nie tylko określające Spółkę, ale przede wszystkim zasady na jakich współpracuje ze swoimi partnerami.
KONTAKT:
Ewa Siedlecka
tel. kom. +48 502 066 614
e-mail: ewa.siedlecka@espr.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 16.01.2015, 12:29 |
| Źródło informacji | KORONA Candles S.A. |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rusza XXVII edycja konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - innowacje, które zmieniają rzeczywistość
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłasza start XXVII edycji konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - jednego z najważniejszych przedsięwzięć promujących polskie innowacje. PARP wyróżnia projekty, które dzięki swojej nowatorskości, potencjałowi rynkowemu i użyteczności przyczyniają się do rozwoju gospodarki oraz wzmocnienia pozycji Polski na arenie międzynarodowej.- 06.11.2025, 16:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
-
Image
Olsztynek: ORLEN otworzył pierwszy hub szybkiego ładowania samochodów elektrycznych
Przy trasie S7 na MOP Olsztynek Południe uruchomiony został pierwszy hub ładowania pojazdów elektrycznych sieci ORLEN Charge. „W perspektywie dwóch lat zamierzamy uruchomić ponad 50 takich hubów, wzdłuż głównych tras przejazdowych” - zapowiedział Marek Balawejder, członek zarządu ds. Sprzedaży Detalicznej ORLEN.- 06.11.2025, 13:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Go Global Travel przekształca się w Yanolja Go Global, rozpoczynając nową erę globalnych innowacji w branży turystycznej B2B
Zmiana marki odzwierciedla integrację firmy z Yanolja Group oraz jej misję promowania innowacji i globalnego rozwoju poprzez technologie i dane.- 06.11.2025, 13:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ