Newsletter

W 2014 roku polskie firmy sprzedały za granicą żywność wartą 21 mld euro

27.01.2015, 08:00aktualizacja: 27.01.2015, 08:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Mimo rosyjskiego embarga polscy producenci znaleźli nabywców swoich produktów. W 2014 r. nasze firmy sprzedały za granicą żywność wartą 21 mld euro, informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Obawy, jakie mieliśmy latem i jesienią ub.r., dotyczące konsekwencji rosyjskiego embarga na polskie produkty, okazały się przesadzone. Polski biznes nie tylko wyszedł z handlowej wojny z Rosją bez większego szwanku, ale nawet ma się lepiej niż przed embargiem. Przynajmniej ten, który eksportuje, pisze gazeta.

W pierwszych 11 miesiącach ub.r. funkcjonujące u nas firmy sprzedały za granicą produkty rolno-spożywcze za 19,6 mld euro – wynika z danych resortu gospodarki. To o 4,5 proc. więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Eksperci nie mają wątpliwości, że podobna dynamika utrzymała się również w grudniu. Wobec tego eksport polskiej żywności osiągnął w całym ubiegłym roku rekordową wartość ponad 21 mld euro. I to w sytuacji, gdy zaistniały gigantyczne problemy w handlu z Rosją, która postawiła szlaban na nasze mięso, warzywa, owoce i produkty mleczarskie.

Od stycznia do listopada najwięcej - bo za 4,4 mld euro - kupili u na Niemcy. Eksport żywności do Wielkiej Brytanii osiągnął wartość 1,5 mld euro, do Francji - 1,3 mld euro, do Czech - 1,2 mld euro, a do Włoch - 1 mld euro.

Nasz eksport produktów spożywczych jest obecnie czterokrotnie większy niż przed wstąpieniem Polski do Unii Europejskiej. (PAP)

mp/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 27.01.2015, 08:00
Źródło informacji media
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ