Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zgodnie z najnowszym raportem finansowym Activision Blizzard przychody korporacji za rok kalendarzowy 2014 wyniosły 4,81 mld dolarów netto (w porównaniu z 4,34 mld netto za rok 2013). Aż 2,2 mld dolarów, tj. 46 proc., całkowitych przychodów netto pochodzi ze sprzedaży cyfrowej.
Bobby Kotick, CEO activision Blizzard, w podsumowaniu podkreślił rekordowe przychody z dystrybucji cyfrowej, a także rolę dwóch nowych franczyz: „Hearthstone: Heroes of Warcraft” Blizzarda oraz „Destiny” Activision. Oba tytuły przyciągnęły łącznie ponad 40 mln graczy z całego świata.
Ponadto zgodnie z raportem „Call of Duty” Activision od sześciu lat utrzymuje się na pierwszym miejscu północnoamerykańskiej listy najważniejszych franczyz, a ostatnia gra z serii: „Call of Duty: Advanced Warfare” okazała się największym światowym bestsellerem w kategorii gier na konsole. Podobny sukces odniosła gra „Destiny”, która zajęła 1. miejsce na liście nowych własności intelektualnych oraz 3. miejsce na liście bestsellerów spośród nowowydanych gier w Europie i Ameryce Północnej.
Wysokie pozycje utrzymują również konsolowa gra dla dzieci „Skylanders Trap Team” oraz „World of Warcraft”, który pod koniec roku mógł się pochwalić 10 mln subskrybentów (w porównaniu do ok. 7 mln przed rokiem).
Activision Blizzard spodziewa się, że mocna pozycja dolara względem innych walut odbije się na tegorocznych przychodach zagranicznych (stanowiących w przybliżeniu 50 proc. wszystkich przychodów i ponad połowę zysków holdingu). Ze względu na to prognozowane przychody netto za rok 2015 mają wynieść 4,14 mld dolarów. (PAP)
mk/ bk/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 06.02.2015, 17:08 |
Źródło informacji | PAP Technologie |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |